6293A Troubleshooting and Supporting Windows 7 in the Enterprise

Forbered dig til Exam 70-685, der kan certificere dig som Windows 7, Enterprise Desktop Support Technician med dette kursus. Er for supportere der allerede har erfaring med Windows XP eller Vista.



Kurset henvender sig til

IT Supportere, både EDST og DST, der yder level 2 support, med en baggrund i XP eller Vista, der ønsker at forberede sig på certificeringen som Windows 7, Enterprise Desktop Support Technician(EDST).

Forudsætninger

For at du og de andre deltagere kan få mest muligt ud af kurset bør du have:
- Grundlæggende viden om netværk, herunder TCP/IP/UDP og DNS.
- Kendskab til principperne bag og administrationen af Active Directory.
- Grundlæggende viden om Windows Server 2008
- Grundlæggende viden om Windows Client
- Viden om brug af Microsoft Office, enten version 2007 eller 2010.

Det er muligt at leve op til ovenstående forudsætninger ved at bestå Kursus nr.: 6292A Installing and Configuring Windows 7 Client, samt Kursus nr.: 6420B: Fundamentals of Windows Server 2008, men det accepteres hvis denne viden er opnået på anden vis.


Kursusindhold

Kurset er opbygget, efter Microsofts guidelines, med moduler der giver både teoretisk og praktisk erfaring med de behandlede emner. Her følger en kort beskrivelse af, hvad du lærer på de enkelte moduler.

Module 1:
Implementing a Troubleshooting Methodology
Du bliver introduceret for rollen som EDST og teknikker til fejlsøgning.

Module 2:
Troubleshooting Startup Issues
Lær at konfigurere hvilke services, der aktiveres under opstart, samt at bruge Windows 7 gendannelsesfunktioner til at løse opstartsproblemer.

Module 3:
Using Group Policy to Centralize Configuration
På tredje modul kigger vi på Group Policys. Lær at fejlfinde klient konfigurationer og styre brugernes adgang til ressourcer og services.

Module 4:
Troubleshooting Hardware Device, Device Driver, and Performance Issues
Fjerde modul handler om at løse de mest almindelige problemer relateret til hardware og enhedsdrivere. Du får også vejledning i hvordan du konfigurerer indstillinger for ydeevne i Windows 7, samt hvordan du overvåger pålidelighed og ydeevne fremover.

Module 5:
Troubleshooting Network Connectivity Issues
Lær at finde frem til netværksindstillingerne på klienterne og hvordan du fejlfinder i forbindelse med netværksproblemer.

Module 6:
Troubleshooting Remote Connectivity Issues
Lær at yde support på eksterne Pc?er, ved hjælp af Remote Desktop og Remote Assistance, samt fejlfinding på VPN, NAP og DirectAccess.

Module 7:
Troubleshooting Logon and Resource Access Issues
Modul syv handler om at hjælpe brugere der enten har log-in problemer eller har problemer med at få adgang til de ressourcer og services de har brug for.

Module 8:
Troubleshooting Security Issues
Lær at fejlfinde krypterede filer og drev, samt hjælpe brugere med at få genskabt indhold krypteret med EFS, BitLocker og file permissions.

Module 9:
Troubleshooting Operating System and Application Issues
På sidste modul ser vi på fejlfinding i forbindelse med Windows Update, AppLocker Policy Application og programopstart.


Den fulde kursusbeskrivelse(på engelsk) kan findes på http://www.microsoft.com/learning/en/us/Course.aspx?ID=6293a

Kursusdato


Hørkær 18
2730 Herlev
Tlf: 77 300 300
Email: kursus@idg.dk
CVR: 65970414