Salgskursus i it-løsningssalg

Få kompetencerne til at sælge it løsninger. Vores underviser har flere års erfaring som både sælger og underviser indenfor feltet it løsningssalg. Dette kursus kan en virksomhed have stor gavn af at booke som virksomhedskursus.


Afholdelsesdatoer

Ring til IDG Kurser på +45 77 300 300
eller mail på kursus@idg.dk
for nærmere info angående datoer.


Kurset henvender sig til

Kurset er tilrettet sælgere, der har opgaven at sælge it løsninger, som ønsker at blive bedre til at få ordren i hus og holde motivationen oppe i en hektisk hverdag.

Efter kurset er det en oplagt karrieremulighed at fortsætte på vores Key Account Management - It- løsningssalg og gå videre til en KAM stilling.

Forudsætninger

Deltagerne skal være beskæftiget som it løsnings sælgere, da kurset i høj grad tilpasses deres daglige arbejde.


Kursusindhold

Kursusform
Kurset er fordelt på to kursusperioder, på henholdsvis tre og to dage. De første tre dage går ud på at den enkelte sælger klargør salgssituationen og lærer egne styrker, samtidig med at underviseren deler ud af egne erfaringer, metoder og værktøjer. Mellem de to perioder forventes det at sælgeren afprøver værktøjer og metoder i dagligdagen. I anden periode følges der op på de erfaringer der er indsamlet og sælgerne bliver trænet yderligere i at opnå evnen til hurtigt og sikkert at guide kunden til et køb.

 

Vi gennemgår følgende emner:

Hvilke forventninger er der til dig som sælger?

Identifikation af hvilke forventninger du, som sælger, møder hos dine kunder, samt hvilke forventninger dit firma har til dig som sælger. Du får redskaber til at kunne imødekomme disse forventninger.


Hvilken salgsprofil er du?

Hvilke stærke sider har du som sælger, og hvordan du kan gøre disse endnu stærkere. Og hvilke sider du skal arbejde med i relation til dit salgsarbejde.


Selvledelse og motivation

Du får teknikker til at bevare motivationen i salgsarbejdet, så du har energi og er positiv indstillet til dine arbejdsopgaver hver dag.


Struktureret salgsproces i løsningssalg

Du lærer at arbejde med en struktureret salgsproces, der passer til salget af din IT løsning. Du får værktøjer til at identificere de arbejdsgange og vaner, der ikke giver direkte værdi i salgsarbejdet og erstatte dem med effektive arbejdsgange og rutiner der giver værdi i dit salg og værdi til dine kunder


Få nye kundeemner

Opsøgende salg til nye kunder er en vigtig del af salgsarbejdet. Du får hjælp via coaching et struktureret og disciplineret opsøgende salg, så det bliver en naturlig del af din arbejdsdag som sælger


Forberedelse til salgsmødet

Hvilke forberedelser er nødvendige inden et professionelt og seriøst møde med en potentiel kunde?


Møder med fremdrift

Struktureret mødeplan der er med til at sørge for,  du når din målsætning med mødet og der sikres en aftale om videre forløb til fastholdelse af beslutningsforløb hos kunden.


Tolkning af nonverbale signaler

Du lærer at tolke (uden at overfortolke) det vigtige, nonverbale kropssprog og identificere det der siges "mellem linjerne". Ligeledes indøves egen kontrol af nonverbale signaler, så du ikke siger noget, du ikke skulle have sagt.


Bevidst kundedialog

Let teknik trænes til at styre din dialog med dine kunder og de forskellige typer af beslutningstagere, der findes i hos dine kunder.


Spørgeteknik

Gennemgang af spørgeteknik, der udvikler kundens behov og sætter kunden i fokus. Den enkelte kursusdeltager tager udgangspunkt i sit eget IT løsning og sin egen hverdag. Du vil også lære spørge teknik der er medvirkende til at finde de områder, hvor kunden har et kritisk behov


Salg af udbytte og værdi

Hvilke argumenter og værdier skal der til, for at beslutningstagerne lytter og bliver reelt interesseret og du kan give kunden argumenter for ROI (økonomisk argumentation)


Købssignaler

Hvordan behandles beslutningstagere på forskellige niveauer og de forskellige købssignaler/interessesignaler, så kunden føler tillid og god rådgivning og du samtidig opbygger dit salg?


Indvendinger

Hvordan behandles indvendinger i et IT-salgsforløb? Hvor vigtige er de enkelte indvendinger fra de forskellige beslutningstagere i virksomheden?


Afdækning af beslutningsprocesser omkring IT-løsninger

Under ovenstående bliver der som en naturlig del i forløbet trænet i delafslutninger. Under afslutningsteknik, hvordan man via delafslutninger kommer videre med den endelige beslutningsproces og accept omkring en IT-løsning


Opfølgning af kunden på en naturlig måde

Få skabt gode relationer, synlighed af din virksomhed, værdiskabelse og ROI, dette betyder det er naturligt at have en løbende dialog med din kunde


Få ordren!

Du får trænet teknikker der bevidst styrer mod ordren på en naturlig måde hos den enkelte kunde.

 

 

Om Underviseren
Underviseren har selv mange års erfaring og succes med løsningsalg, også af komplekse IT løsninger, hvorfor hun kender den dymaniske hverdag du møder som sælger. Underviseren har undervist i løsningssalg, Key Account Management og projektsalg i mere end 10 år og har flere certificeringer indenfor international anerkendte salgsmetoder og coaching.

 

Fortsættelsen til dette kursus er vores Key Account Management - IT Løsningssalg

Gå til oversigt over salgskurser

Hørkær 18
2730 Herlev
Tlf: 77 300 300
Email: kursus@idg.dk
CVR: 65970414