ITIL® Foundation - Bliv certificeret i verdens mest udbredte IT Service Management rammeværk

Kursusmål:

Print kursus
På et ITIL Foundation kursus får du grundlæggende viden om ITIL terminologi og koncepter. Med denne viden taler du samme sprog som dine kolleger og kan forstå hovedprincipperne i ITIL Best Practices for Service Management. 
       
Kursus, materialer og eksamen er på dansk.

Kurset henvender sig til:

Dig, der er IT professionel, leder eller procesejere, og som har brug for en grundlæggende forståelse af ITIL framework, og hvordan det kan bruges til at forbedre kvaliteten på IT Service Management i organisationen.

Forudsætninger:

Du bør have generel viden om IT og forståelse for din egen forretning. Du behøver ikke at forberede dig til kurset, men du bør afsætte tid til repetition og hjemmearbejde mellem kursusdagene.

Kursusindhold Praktiske oplysninger
Emner

·    Introduktion
·    ITIL Service Management som en praksis
·    Service Strategy
·    Service Design
·    Service Transition
·    Service Operation
·    Continual Service Improvement
·    Værkstøjsunderstøttelse af ITIL processer
·    Hvordan gør man i praksis?
·    Prøveeksamen



Efter afsluttet kursus vil deltagerne bl.a. kunne:

Definere service og forstå og forklare Service Management konceptet

Forstå Service Lifecycle og forklare mål og forretningsværdi for hver fase i livscyklen

Definere og redegøre for Service Management konceptets nøglebegreber, hovedprincipper, modeller og diskutere nogle af de modsatrettede kræfter indenfor Service Management

Redegøre for bl.a. mål, omfang og roller i de 5 hovedprocesser og mål, koncepter og roller i 15 af de resterende processer.

Forklare Service Deskens rolle og mål m.m. og beskrive sammenfaldet med tre andre funktioner.

Form

Kurset bygger på en vekselvirkning mellem teori, opgaveløsning og gruppearbejde. Undervisning, kursusmaterialer samt eksamen er på dansk.

Eksamen

Eksamen foregår på kursets sidste dag og finder sted fra kl. 16-17, det er en multiple-choice opgave med 40 spørgsmål på dansk.
Varighed 1 time
Beståelseskriterie: 65%
Ved beståelse opnår du ITIL Foundation Certificate in IT Service Management, hvilket kan danne grundlag for yderligere uddannelse.

ITIL® is a registered trade mark of the Cabinet Office

Dette kursus leveres i samarbejde med Westergaard Management




Pris kr. 10.900,- (ex. moms)
Varighed 3 dage
Bemærk Pris 1.950 kr. i gebyr for eksamen.

Dette kursus afholdes i samarbejde med et CPLS center

Alle vores ITIL kurser følger seneste syllabus (pensumoversigt). Du kan således være sikker på at få den nyeste viden hos os.

Der må påregnes 2-3 timers hjemmearbejde mellem hver kursusdag.
Virksomhedskursus? Læs nærmere her
Kursusdato
 
Kommende kurser
22 apr Word 2007/2013 kursus Videregående

22 apr Interconnecting Cisco Networking Devices - Part 1 - Til særpris! v2.0

22 apr Excel kursus VBA Grundlæggende

22 apr Excel kursus 2007/2013 Grundlæggende

22 apr Adobe InDesign CS4-CS5 Udvidet

28 apr Excel VBA kursus - for controllere og analytikere

28 apr Deploying Citrix XenDesktop 7 Solutions

28 apr SQL Server kursus Integration Services (SSIS) 2008 grundlæggende

28 apr Excel kursus 2007/2013 Videregående

05 maj Access 2007/2013 kursus Grundlæggende afholdes både i Kbh. og Århus

07 maj Adobe Illustrator CS4-CS5 Grundlæggende

07 maj Excel for økonomifunktionen

08 maj Publisher 2010 grundlæggende

09 maj Microsoft Visio 2010 kursus Grundlæggende

12 maj Word kursus 2007/2013 Grundlæggende

 
 
 
Hørkær 18, 2730 Herlev - Tlf: 77 300 300 - Email: idgkurser@idg.dk - CVR: 65970414
IDG Kurser - Copyright © 2014 - Computerworld A/S - IDG.dk