Bliv skarp i brugen af Facebook for din virksomhed

Facebook er den mest brugte sociale mediekanal i Danmark - med 3,5 millioner månedlige brugere, og med 1.490.000.000 brugere globalt. Der er derfor et stort potentiale for din virksomhed i at få mere synlighed på Facebook, specielt hvis din virksomhed henvender sig til private kunder.

Du får en grundig oplæring i at opsætte en virksomhedsside, som virker. Du får viden om, hvordan du får udarbejdet en strategi, der virker og som involverer og fastholder dine kunder, samt får indsigt i annoncering, og hvordan du bruger analytics.


Afholdelsesdatoer

(*) Kurser markeret med en grøn stjerne afholdes og der er enkelte ledige pladser.


Kurset henvender sig til

Kurset henvender sig både til dig, der allerede administrerer din virksomheds Facebookside, men har brug for flere værktøjer til at blive endnu bedre, men også til dig, der står overfor at skulle oprette en virksomhedsside på Facebook.

Forudsætninger

Det er en fordel, hvis du allerede har snuset lidt til mediet, men det er ikke en forudsætning. Vi ser gerne, at du har adgang som administrator til en eksisterende virksomhedsside på Facebook, eller bemyndigelse til at oprette en virksomhedsside.


Kursusindhold

Sådan laver du en god virksomhedsside på Facebook
I dette afsnit vil vi se på, hvordan du opretter en virksomhedsside, samt optimerer en allerede eksisterende virksomhedsside.

  • Opret virksomhedsside og kategori
  • Tilføj Sideoplysninger
  • Opload logo og coverfoto
  • Opret opfording til handling
  • Anmeldelser

Indstillinger
En grundig gennemgang af Indstillinger, så din virksomhedsside er korrekt opsat ift., hvad du vil tillade på din virksomhedsside, hvilke notifikationer, der er vigtige for dig m.m.

  • Generelt
  • Notifikationer
  • Sideroller
  • Aktivitetslog

Sådan bruger du Facebook
Guidelines for statusopdateringer. Viden om hvordan du planlægger dine opdateringer samt en gennemgang af værktøjer til offentliggørelse.

  • Statusopdateringer
  • Tilbud, begivenhed og milepæl
  • Planlæg opdateringer
  • Værktøj til offentliggørelse
  • Beskeder

Giv likes og få likes
Lær hvordan du får Likes og om effekten af at give og få tilbage.

  • Inkluder en Like Facebook knap til dit website
  • Inviter dine venner og kontakter
  • Link dine forskellige sociale kanaler til din Facebookside
  • Like relevante virksomheder
  • Grupper - deltag og/eller lav din egen
  • Konkurrencer

Annoncering
I dette afsnit gennemgår vi, hvordan du annoncerer på Facebook, og hvilke annonceringsformer, der virker bedst.

  • Boost opslag
  • Promover din side
  • Promover Opfordring til handling
  • Opret annonce

Analytics
Facebook har gode analytics værktøjer. Lær hvordan du læser dem, og hvordan du kan bruge dem til at blive endnu bedre til at ramme din kundegruppe.

Det får du

Før kurset

  • Mulighed for at tale med en instruktør, der kan hjælpe dig med at finde det helt rigtige kursus.

På kurset

  • Undervisning af Danmarks mest erfarne instruktørteam i hyggelige og fuldt opdaterede kursuslokaler i centrum af København.
  • Et kursus bestående af en vekslen mellem teori og praktiske øvelser. Vi ved, hvor vigtigt det er, at du får tid til at arbejde med opgaverne i praksis, og derfor har vi altid fokus på hands-on i undervisningen.
  • Et kursusmateriale, som du efterfølgende kan bruge som opslagsværk.
  • Fuld forplejning, som inkluderer morgenmad, friskbrygget kaffe, te, frugt, sodavand, frokost på en italiensk restaurant på Gråbrødretorv, kage, slik, og naturligvis Wi-Fi til dine devices.
  • Et kursuscertifikat med bevis på dine nye kvalifikationer.

Efter kurset

  • Adgang til vores gratis hotline, som betyder, at du op til et år efter kurset kan ringe eller skrive til os, hvis du har spørgsmål til de emner, der er blevet gennemgået på kurset.
  • Vores unikke tilfredshedsgaranti, som er din tryghed for at få fuldt udbytte af dit kursus.

Kursusdato


Hørkær 18
2730 Herlev
Tlf: 77 300 300
Email: kursus@idg.dk
CVR: 65970414