Søgemaskineoptimering kursus (SEO) 1 dag

Vil du lære, hvordan du kommer på side 1 på Google uden at betale for din placering gennem Google AdWords? På dette dagskursus i søgemaskineoptimering vil du lære, hvordan du skal arbejde med både onsite og offsite SEO, og hvordan du kan sikre, at din indsats skaber gode resultater.



Kursusmål

På dette kursus vil du lære, hvordan du kan arbejde professionelt med SEO, så du kan øge salget og på sigt minimere dine AdWords-udgifter. Du lærer blandt andet, hvordan du finder de rigtige søgeord, og hvordan du sikrer, at du er synlig for potentielle kunder, når de søger efter dine produkter og/eller services.

Med den rigtige tilgang til SEO kan du ligge i top på Google og øge din online synlighed. På dette SEO kursus tager vi udgangspunkt i både onsite og offsite aktiviteter. Du vil lære, hvordan du skal prioritere både tid og aktiviteter, så du får det optimale ud af dit SEO-arbejde.

Kurset henvender sig til

Kurset henvender sig til alle, der gerne vil lære, hvordan de kan bruge søgemaskineoptimering til at øge deres online synlighed - og på sigt minimere udgifterne til AdWords. Det kan f.eks. være dig, der arbejder med marketing, kommunikation eller som webmaster.

Forudsætninger

Det kræver ikke nogen forudgående viden om SEO eller erfaring med søgemaskineoptimering for at kunne deltage på kurset i søgemaskineoptimering (SEO).


Kursusindhold

Kurset giver dig værktøjer til at arbejde effektivt og målrettet med søgemaskineoptimering. Gennem praktiske øvelser får du hands-on erfaring med SEO, og du vil i løbet af kurset udvikle et godt kendskab til både onsite og offsite SEO.

Kursusudbytte:

  • Du vil lære, hvordan du lægger en god SEO-strategi, så din indsats bærer frugt
  • Få erfaring med SEO-analyse, planlægning og konkurrentanalyse
  • Lær hvordan du kan gøre din hjemmeside "Google-venlig", så siden bliver vist på side 1 på Google
  • Lær om forskellige, relevante SEO-indsatser, både offsite og onsite
  • Få viden om indekseringsbarrierer og duplicate content
  • Lær hvordan du kan skrive gode titles og metatekster, der er afgørende i arbejdet med SEO
  • Bliv introduceret til linkbuilding og få viden om, hvordan du kan skaffe kvalitetslinks
  • Lær det uundværlige værktøj, Google Search Console, at kende

 


Kursusdato


Praktiske oplysninger

Pris: kr. 3.995,- (ex. moms)
Varighed: 1 dag
Bemærk: Max. 5 deltagere pr. hold.

Før kursusstart bliver du kontaktet af underviseren, så I kan afstemme behov og ønsker for kurset. Kurset afholdes i Aarhus, Odense og København.
Er I flere fra samme virksomhed, som skal på kursus? Så kan der være penge at spare med et virksomhedskursus

Læs mere om virksomhedskurser her

Andre populære kurser


Aktuelt

Du kan nå det endnu...
Den 28. juni kl. 14-16 afholder vi gratis
Tips & Tricks med Excel
- inspirationsseminar, hvor vores underviser Ernst Lohse viser spændende muligheder i Excel. Tilmeld dig via ovenstående link.
Der er stadig ledige pladser, så tilmeld dig hurtigst muligt.


KURSUS NYHEDER
Persondata og datasikkerhed for praktikere.
Et kursus der giver dig praktisk anvendelig viden og metoder til at udarbejde og implementere politikker og dokumenter, så din virksomhed overholder persondataforordningen. 
Vil du vide mere, eller tilmelde dig, klikker du her

Nyt Business Case kursus
I en tid hvor forandringsparathed er afgørende for succes og overlevelse, skal der særlige kompetencer til, for at klare sig.
IDG Kurser er aktuelle med et helt nyt kursus i Business Case.
På dette kursus bliver du klædt på, til at føre virksomhedens projekter ud i livet.
Vi kalder det fra tanke til handling med succes!
Vil du vide mere, eller tilmelde dig, klikker du her.


Hørkær 18
2730 Herlev
Tlf: 77 300 123
Email: kursus@idg.dk
CVR: 65970414