Google Analytics kursus 1 dag

Vil du lære, hvordan du får det optimale ud af Google Analytics? Med Google Analytics kan du undersøge trafikken på din hjemmeside, så du kan optimere hjemmesiden og øge salget. Du vil lære, hvordan du finder svar på relevante spørgsmål omhandlende besøgsadfærd, sidevisninger, trafikkanaler og meget mere.



Kursusmål

På dette kursus vil du blandt andet lære, hvordan du undersøger, hvilke undersider dine besøgende ser. Du vil også finde svar på, hvordan besøgende finder frem til din hjemmeside, og hvad de gør, efter de har klikket sig ind på din hjemmeside.

Med Google Analytics kan du aflæse trafikmønstre og besøgsadfærd, så du kan optimere din hjemmeside og skabe bedre resultater. Du vil blandt andet blive klogere på, hvordan de besøgende finder din hjemmeside, og hvor mange af dine besøgende, der konverterer til kunder.

Kurset henvender sig til

Kurset henvender sig til alle, der gerne vil lære, hvordan de måler trafikken på deres hjemmeside og bruger resultaterne til at optimere forretningen. Det kan f.eks. være dig, der arbejder med marketing, kommunikation eller som webmaster.

Forudsætninger

Det kræver ikke nogen forudgående viden om Analytics eller erfaring med trafikmåling for at kunne deltage på kurset i Google Analytics.


Kursusindhold

Kurset giver dig værktøjer til at arbejde effektivt og målrettet med Google Analytics. Gennem praktiske øvelser får du hands-on erfaring med programmet, og du vil i løbet af kurset udvikle et godt kendskab til Analytics.

Kursusudbytte:

  • Du opnår en forståelse for Google Analytics' forretningspotentiale
  • Lær de mange rapporter og aflæsningsmuligheder at kende
  • Få styr på programmets vigtigste funktioner, sorteringsmuligheder og nøgletal
  • Lær hvordan du opretter filtre, mål og segmenter
  • Lær hvordan du kan opbygge dine egne rapporter og betjeningspaneler
  • Lær hvordan du kan integrere Google Analytics med Google AdWords
  • Få viden om, hvordan du kan bruge Analytics til konverteringsoptimering
  • Lær hvordan du kan måle værdien af forskellige kampagner, f.eks. E-mail, AdWords og sociale medier

Kursusdato


Praktiske oplysninger

Pris: kr. 3.995,- (ex. moms)
Varighed: 1 dag
Bemærk: Max. 5 deltagere pr. hold.

9.00 - 15.30

Før kursusstart bliver du kontaktet af underviseren, så I kan afstemme behov og ønsker for kurset. Kurset afholdes i Aarhus, Odense og København.
Er I flere fra samme virksomhed, som skal på kursus? Så kan der være penge at spare med et virksomhedskursus

Læs mere om virksomhedskurser her

Andre populære kurser


Aktuelt

KURSUS NYHEDER
Nyt Machine Learning kursus
Brug data til at estimere, hvad der vil ske i fremtiden. Hvem der misbruger deres beføjelser eller hvilke kunder, der har størst risiko for at opsige deres aftale? Du lærer at bringe data til live og herigennem træffe bedre beslutninger. 
Vil du vide mere, eller tilmelde dig, klikker du her

DevOps kursus - praktisk forløb
Udvikler og vedligeholder du apps eller Cloud-baserede services? Ønsker du højere kvalitet, hurtigere releases og mere effektiv udvikling? Så er dette kursus noget for dig.
Vil du vide mere, eller tilmelde dig, klikker du her


Hørkær 18
2730 Herlev
Tlf: 77 300 123
Email: kursus@idg.dk
CVR: 65970414