Du lære, hvordan du udnytter Google Ads’ avancerede værktøjer og funktioner? Vil du have viden om, hvordan du bruger forskellige budstrategier til at sænke prisen og øge kvaliteten af dine Ads annoncer?
Optimering og vedligeholdelse
Der er mange, der begår fejl i kampagneopsætningen, og derfor bliver det sjældent en succes. Derudover begynder det hårde arbejde først, når kampagnen er aktiveret. Når du arbejder med Ads, er det nemlig selve vedligeholdelses- og optimeringsdelen, der skal have 100 % fokus. Man bliver aldrig færdig med at optimere sine kampagner. Netop derfor har vi oprettet et helt kursus til dette emne.
Digitalt budget
Når du arbejder med Google Ads, skal du glemme den traditionelle budgettankegang. I Ads skal du bruge et budget, hvor nøgleindikatorerne er CPA (pris. pr. kundehvervning) og ROAS (annonceafkast). Det kan være en fordel at annoncere med et ubegrænset budget, hvis du formår at indfri dine mål. Det vil vi gennemgå mere detaljeret på kurset, og du vil få konkrete redskaber til at gøre det nemmere for dig selv.
Avanceret Ads
Du vil også få indblik i værdifulde funktioner, der for den nye annoncør, kan synes komplekse. Hvis du har det grundlæggende på plads, vil vi bygge ovenpå med remarketing, målgruppeanalyser, automatisering af processer, tilskrivning og attributionsmodeller og displaynetværket. Du vil også blive vist rundt i søgeordsplanlægningen, hvor du kan måle konkurrencen og søgevolumen på hvert enkelt søgeord og få hjælp til at afgive bud.
Søgeordsanalyse og budgivning
I Ads er det alfa og omega, at du vælger de rette søgeord. Søgeordene skal passe til dine annoncer og landingssider. Helt basalt handler det om at skabe relevans til brugeren og yde en kvalitetsoplevelse. Det belønner Google dig for i form af billigere klikpriser og et højere kvalitetsresultat. På kurset vil du lære om forskellige søgeordstyper, og hvordan du sammensætter dem i forskellige annoncegrupper. Du lærer at lave søgeordsanalyser og ekskludere irrelevante søgetermer.
Kampagneopsætning og strategi
Du bliver klædt på til at kunne udforme den rette kampagnestruktur- og strategi, der skal hjælpe med at indfri dine målsætninger. Vi kommer vidt omkring alle relevante funktioner, herunder geografiske områder, målgrupper og indholdsekskluderinger. Derudover lærer du om forskellige budstrategier.