Google Ads kursus udvidet

Du lære, hvordan du udnytter Google Ads’ avancerede værktøjer og funktioner? Vil du have viden om, hvordan du bruger forskellige budstrategier til at sænke prisen og øge kvaliteten af dine Ads annoncer?

Kursusmål

  • Arbejd indgående med din egen Google Ads-konto.
  • Lær hvordan du effektivt kan optimere dine kampagner, så du på sigt kan sænke prisen på dine udgifter og øge kvaliteten af din annoncering.
  • Lær at arbejde strategisk med din Google Ads-kampagner på tværs af kampagnetyper, såsom Søge-, Display-, og Shoppingkampagner.
  • Få indblik i, hvordan store, succesfulde kampagner kører i Google Ads.
  • Lær at måle konkurrence og søgevolumen via Googles egne værktøjer.
  • Opnå et udvidet kendskab til Google Ads og de mere avancerede funktioner, så som portefølje budstrategier og delte budgetter.
  • Forstå de forskellige annonceformater og søgeordstyper.
  • Introduktion til dynamiske søgeord, søgeannoncer og automatisering.
  • Lær hvordan du skaber overblik og finder de tal, der er vigtige for din forretning.
  • Få indblik i, hvordan du arbejder med kvalitetsresultater til at forbedre din rangering.

Kurset henvender sig til

Dette kursus henvender sig til dig, som allerede har erfaring med arbejdet i Google Ads´. Kurset har fokus på de mere avancerede funktioner og værktøjer i Ads`og giver dig de bedste forudsætninger for at opnå succes med din annoncering.

Forudsætninger

    Hvis du vil deltage på kurset Google Ads optimering, er det en forudsætning, at du allerede har adgang til en Google Ads-konto.

Kursusindhold

Optimering og vedligeholdelse

Der er mange, der begår fejl i kampagneopsætningen, og derfor bliver det sjældent en succes. Derudover begynder det hårde arbejde først, når kampagnen er aktiveret. Når du arbejder med Ads, er det nemlig selve vedligeholdelses- og optimeringsdelen, der skal have 100 % fokus. Man bliver aldrig færdig med at optimere sine kampagner. Netop derfor har vi oprettet et helt kursus til dette emne.

Digitalt budget

Når du arbejder med Google Ads, skal du glemme den traditionelle budgettankegang. I Ads skal du bruge et budget, hvor nøgleindikatorerne er CPA (pris. pr. kundehvervning) og ROAS (annonceafkast). Det kan være en fordel at annoncere med et ubegrænset budget, hvis du formår at indfri dine mål. Det vil vi gennemgå mere detaljeret på kurset, og du vil få konkrete redskaber til at gøre det nemmere for dig selv.

Avanceret Ads

Du vil også få indblik i værdifulde funktioner, der for den nye annoncør, kan synes komplekse. Hvis du har det grundlæggende på plads, vil vi bygge ovenpå med remarketing, målgruppeanalyser, automatisering af processer, tilskrivning og attributionsmodeller og displaynetværket. Du vil også blive vist rundt i søgeordsplanlægningen, hvor du kan måle konkurrencen og søgevolumen på hvert enkelt søgeord og få hjælp til at afgive bud.

Søgeordsanalyse og budgivning

I Ads er det alfa og omega, at du vælger de rette søgeord. Søgeordene skal passe til dine annoncer og landingssider. Helt basalt handler det om at skabe relevans til brugeren og yde en kvalitetsoplevelse. Det belønner Google dig for i form af billigere klikpriser og et højere kvalitetsresultat. På kurset vil du lære om forskellige søgeordstyper, og hvordan du sammensætter dem i forskellige annoncegrupper. Du lærer at lave søgeordsanalyser og ekskludere irrelevante søgetermer.

Kampagneopsætning og strategi

Du bliver klædt på til at kunne udforme den rette kampagnestruktur- og strategi, der skal hjælpe med at indfri dine målsætninger. Vi kommer vidt omkring alle relevante funktioner, herunder geografiske områder, målgrupper og indholdsekskluderinger. Derudover lærer du om forskellige budstrategier.


Praktiske oplysninger
Pris:
kr. 3.995,- (ekskl. moms)
Varighed:
1 dag
Bemærk:
Bemærk: Der er max. 5 deltagere pr. hold.


Er I flere fra samme virksomhed, som skal på kursus? Så kan der være penge at spare med et virksomhedskursus

Læs mere om virksomhedskurser her

Andre populære kurser


Aktuelt

GDPR-workshop - GDPR og compliance i praksis for øvede
GDPR indeholder en lang række forpligtelser, som din organisation ikke blot skal overholde i praksis – I skal også kunne påvise over for Datatilsynet, at I overholder dem. Det gør I ved at udarbejde en længere række dokumenter, som derefter skal vedligeholdes.
Læs mere her

GDPR-workshop – Grundkursus i GDPR i praksis
På dette 2-dages kursus vil du blive udstyret med en forståelse for reglerne og din organisations forpligtelser, og du vil få mulighed for at udarbejde noget af den lovpligtige dokumentation i et af verdens førende GDPR-compliancesystemer, ComplyCloud.
Læs mere og tilmeld dig her

NIS2 - nye cyber- og informationssikkerhedskrav til samfundskritiske tjenester

Dette et-dags kursus er målrettet de organisationer, der er omfattet af direktivet, og deres ledere. Kurset hjælper dig med at forstå direktivet, og hvordan I planlægger efterlevelsen af det.
Læs mere og tilmeld dig her

Præsentationsteknik – Få dit budskab igennem og opnå dét du gerne vil
På dette 2 dages kursus, får du de helt rette redskaber til at netop dit budskab brænder igennem på den helt rigtige måde. Du får en stor værktøjskasse af teori og praktisk læring, som vi sammen får gennemprøvet på kurset, så du ved, hvordan du leverer dit budskab på en overbevisende måde, og derved komme tættere på dét du gerne vil!
Læs mere og tilmeld dig her

Nye Regler og cybertruslen for ledere
På dette et-dags kursus bliver du skarp på både de nuværende og kommende NIS-krav og samtidig klædt på til at tage cyber-drøftelserne med IT, så du med åbne øjne kan træffe velinformerede sikkerheders beslutninger på vegne af din organisation.
Læs mere og tilmeld dig her

Kursuslokaler udlejes med og uden PC
Har du brug for et undervisningslokale med plads til op til 15 deltagere, så kan vi tilbyde fuldt udstyrede lokaler. Pris pr. dag 3.500.- kr. Forplejning 250.- kr. pr. person pr. dag.
Inkl. i prisen er teknisk support og service. Interesseret?
Kontakt os på telefon 77 300 123 og hør mere.


Hørkær 18
2730 Herlev
Tlf: 77 300 123
Email: idgkurser@idg.dk
CVR: 65970414