Regnskab & Bogføring inkl. Dynamics 365, e-conomic & Excel - 6 ugers erhvervsrettet kursus for ledige. Få kompetencer og erfaring inden for regnskab, bogføring, Dynamics NAV, e-conomic og Excel.

Under kurset lærer du at arbejde med økonomiske problemstillinger og værktøjer i forhold til virksomheders økonomistyring. Kurset har fokus på bogholderens opgaver og du bliver derfor bl.a. undervist i de grundlæggende bogføringsprincipper, lagerstyring, kontoplan, samt moms- og skatteloven.

Kurset henvender sig til

Kurset er til dig, der evt. har erfaring med administration og kontor, eller ønsker at arbejde inden for økonomi- og administrationsområdet. Kurset er ligeledes oplagt, hvis du vil starte egen virksomhed.

Forudsætninger

  • Internetbruger og erfaring med pc
  • Selvlært med ønsker om at arbejde med bogføring
  • Positiv, motiveret og en teamplayer

Kursusindhold


Grundlæggende Excel
Du får en grundig introduktion til Excel, hvor du lærer at oprette datofunktioner, samt hvis/sum funktioner. Samtidig vil du blive undervist i Lopslag og pivottabeller, så du kan skabe et overblik over virksomhedens økonomiske data.

E-conomic
Du bliver undervist i anvendelse af følgende moduler i e-conomic: finans, kreditor, debitor, projektstyring, lager og indscanning. Samtidig lærer du hvordan du går fra bilag til bogføring, samt hvordan e-conomic integrerer med Danløn, Excel og banken.

Microsoft Dynamics 365
Du lærer hvordan du opsætter Dynamics 365 Business Central og hvordan du benytter det til årsregnskab, afstemninger og regnskabsanalyser. Du bliver uddannet i følgende moduler: debitor, finans, kreditor og lager. Du lærer at udarbejde statistikker og finansiel rapportering m.m.

Regnskab
Du bliver undervist i forskellige virksomhedstyper, moms- og skatteloven, samt kontoplan. Dertil får du grundig viden om bogføringsloven og de grundlæggende bogføringsprincipper. Du får viden om virksomhedens lagerstyring, lønbogholderi og anlægskartotek/afskrivninger mv.

Danløn
Du bliver introduceret til Danløn og dets funktioner. Du lærer hvordan du opretter virksomhedens medarbejdere i systemet, samt hvordan du afregner lønnen.

PowerPoint & OneDrive (Office 365)
Du bliver undervist i Microsofts præsentationsprogram PowerPoint og dets funktioner. Dertil lærer du hvordan du henter delte filer fra OneDrive (Microsofts clouddrev).

Kursusform

Fremmøde:
Du vil modtage klasseundervisning alle 5 dage om ugen fra kl. 09.00 til 15.00.
Den ugentlige undervisning er på i alt 30 lektioner, og undervisningen veksler mellem teori og praktiske øvelser.
Der er pc, samt undervisningsmateriale til rådighed under hele forløbet.

Online:
Vi udbyder også kurset online, som virtuel fjernundervisning med fasttilknyttet underviser. Vores virtuelle fjernundervisning kan bestå af en blanding af live-sessioner, videooplæg, gruppeøvelser samt live Q&A sessioner med status og opsamling på dagens emner.
Som kursist vil du få adgang til slides og undervisningsmateriale, som du kan downloade og beholde. Underviseren vil være ”tilstede” under alle live-sessioner, men han/hun kan ligeledes hjælpe dig med evt. opgaver og spørgsmål via mail og tlf.

Der er mulighed for at live-sessionerne følger fremmøde-holdets undervisning direkte fra lokalet. Dette giver dig mulighed for at få synergien fra fysisk tilstedeværelse, selvom du sidder derhjemme.

Erfarne undervisere med branchekendskab, samt tilknyttede jobkonsulenter med stort virksomhedsnetværk.


Kursusdato


Praktiske oplysninger
Pris:
kr. 25.395,- (ekskl. moms)
Varighed:
30 dage


Er I flere fra samme virksomhed, som skal på kursus? Så kan der være penge at spare med et virksomhedskursus

Læs mere om virksomhedskurser her

Andre populære kurser


Aktuelt

IT Executive Masterclass
En praktisk orienteret it-lederuddannelse. Få værktøjerne, erfaringerne og metoderne til at navigere effektivt i krydsfeltet mellem ledelse, teamet, kunderne og digitaliseringskrav.
Læs mere og tilmeldt dig her

Teamlederkursus
Som leder står du måske til tider i en udfordrende, og muligvis vanskelig, leder-position. Vi har sammensat dette kursusforløb, hvor du bliver trænet i ledelsesmetoder med udgangspunkt i situations-bestemt ledelse og kommunikation, der er tilrettet teamleder-rollen.
Læs mere og tilmeld dig her

Excel Udvidet - online kursus
Du arbejder i Excel, men vil gerne være skarpere på formler og funktioner. Du vil gerne vide, hvordan Excel automatisk kan visualisere resultater og nøgletal, og så vil du gerne lære at oprette drop down lister til at foretage nemme valg.
Læs mere og tilmeldt dig her

Udvidet Excel kursus - Optimering, tips og tricks
Kurset er til dig, der ønsker at anvende Excel mere effektivt i det daglige arbejde. Savner du inspiration og effektive tips til hvordan du udvider dine anvendelses-muligheder, så er dette kurset, der giver dig værktøjer og praktiske løsninger som du kan anvende direkte efter kurset.
Læs mere og tilmeldt dig her

Kursuslokaler udlejes med og uden PC
Har du brug for et undervisningslokale med plads til op til 15 deltagere, så kan vi tilbyde fuldt udstyrede lokaler. Pris pr. dag 3.500.- kr. Forplejning 250.- kr. pr. person pr. dag.
Inkl. i prisen er teknisk support og service. Interesseret?
Kontakt os på telefon 77 300 123 og hør mere.


Hørkær 18
2730 Herlev
Tlf: 77 300 123
Email: idgkurser@idg.dk
CVR: 65970414