Kurset er til dig, der evt. har erfaring med administration og kontor, eller ønsker at arbejde inden for økonomi- og administrationsområdet. Kurset er ligeledes oplagt, hvis du vil starte egen virksomhed.
Det anbefales, at du har erfaring i brug af pc, er selvlært med ønske om at arbejde med regnskab og bogføring.
På dette modul lærer du om forskellige virksomhedstyper, moms- og skatteloven, samt kontoplan. Dertil får du uddybende viden om bogføringsloven og de grundlæggende bogføringsprincipper. Du får viden om virksomhedens lagerstyring, anlægskartotek/afskrivninger, lønbogholderi mv.
Du bliver undervist i Excel, hvor du lærer at oprette datofunktioner, samt hvis/sum funktioner. Samtidig lærer du at udarbejde Lopslag og pivottabeller, så du kan skabe et overblik over virksomhedens økonomiske data.
Du lærer hvordan du opsætter Dynamics NAV og benytter programmet til udarbejdelse af årsregnskab, regnskabsanalyser og afstemninger. Du lærer at anvende programmets finansmodul, debitormodul, kreditormodul og lagermodul. Samtidig bliver du undervist i anlægskartotek, finansiel rapportering og periodiseringer.
Du lærer at benytte følgende moduler: debitor, kreditor, finans, lager, projektstyring og indscanning. Dertil bliver du undervist i at gå fra bilag til bogføring og samtidig lærer du hvordan e-conomic integrerer med Excel, Danløn og banken.
Du opnår viden og kompetencer i præsentationsprogrammet PowerPoint, og samtidig lærer du hvordan du henter delte filer fra OneDrive, som er Microsofts clouddrev.
Du bliver introduceret til Danløn og dets funktioner. Dertil lærer du hvordan du opretter virksomhedens medarbejdere i systemet, samt hvordan du afregner medarbejdernes løn.
Praktiske informationer:
Der er undervisning 5 dage om ugen i alle 6 uger, erfarne undervisere med branchekendskab, samt tilknyttede jobkonsulenter med stort virksomhedsnetværk.
Kurset har stadig ledige pladser.
Kurset har stadig ledige pladser.
Kurset har stadig ledige pladser.
Kurset har stadig ledige pladser.
Kurset har stadig ledige pladser.