Design af rapporter og dashboards med Power BI kursus

Kursusmål

Kurset henvender sig til

Henvender sig til dig der skal i gang med at arbejde med rapportering i Power BI, hvor du anvender eksisterende datamodeller.

Skal du også arbejde med at udtrække, manipulere og analysere data, så vil vi i stedet anbefale kurset "Analyser og visualiser med Power BI.

Forudsætninger

Det er en fordel, hvis du har et overordnet kendskab til datamodeller.

Kursusindhold

Modul 1 – Introduktion til Power BI
I dette modul lærer du hvilke værktøjer og services, som er tilknyttet Power BI. Du bliver introduceret til Power BI Desktop, som er det værktøj, du typisk anvender til udvikling af dine rapporter og dashboards.

 

Modul 2 – Introduktion til datamodeller
I dette modul lærer du om forskellige typer af datamodeller og hvordan du opretter forbindelse til disse fra Power BI Desktop. Du lærer om opbygningen af et stjerneskema og forskellen på fakta (fact) tabeller og dimensions tabeller.

 

Modul 3 - Visuals
I dette modul bliver du introduceret til en række af de indbyggede visualiseringer i Power BI. Du vil lære om mulighederne i de forskellige visuals og hvordan du anvender simpel formatering.

 
Modul 4 - Rapport layout
I dette modul lærer du om grundlæggende principper for rapportdesign. Du lærer at vælge de rigtige visualiseringer til at formidle dine nøgletal effektivt. Du lærer også hvordan du kan oprette og anvende temaer, så det bliver nemt at designe rapporter og dashboards med ensartet layout. Det gennemgås også hvordan du kan tilrette dine løsninger, så de fungerer og vises optimalt på mobile enheder.


Modul 5 - Analyser i Visuals
I dette modul lærer du at anvende betinget formatering i visuals, så dine rapporter og dashboards bliver dynamiske, så brugeren nemt kan fokusere på de vigtige nøgletal og hurtigt identificere afvigelser uden for normalen. Du lærer også hvordan du kan tilføje yderligere analytiske informationer i dine visuals som for eksempel gennemsnit og percentiler.


Modul 6 - Yderligere Visuals
I dette modul lærer du at anvende mere specielle visuals som blandt andet giver mulighed for at anvende Q&A, som er muligheden for at foretage forespørgsler i data uden at anvende avancerede formler. Du lærer også hvordan du kan anvende nogle af de mange visuals, der kan importeres fra Microsoft AppSource.


Modul 7 - Filtre og Slicere
I dette modul lærer du at anvende filtre og slicers i rapporter og dashboards, så du interaktivt kan udvælge de data du vil fokusere på. Du lærer at anvende filtre på forskellige niveauer og hvordan du kan synkronisere slicers på tværs af flere rapportsider.


Modul 8 –Interaktivitet i rapporter
I dette modul lærer du at implementere forskellige typer af interaktivitet i dine løsninger. Du lærer at oprette side tooltips og anvende drill-through. Det gennemgås også hvordan du designer rapporter med flere sider og hvordan du kan navigere mellem disse blandt andet ved at anvende knapper.


Modul 9 - Bogmærker og navigation
I dette modul lærer du at anvende bogmærker (bookmarks) til at opbygge rapporter og dashboards med mere avanceret interaktivitet, som for eksempel menuer og sliders. Du lærer bland andet, hvordan du kan opbygge rapporter og dashboards, hvor det er muligt at interaktivt at skifte mellem visninger af data.

 

Praktiske oplysninger

Pris: kr. 9.000,- (ekskl. moms)
Varighed: 2 dage
Afholdelsesdatoer:
  • Kursus den 11. - 12. jan. i Kbh.
  • Kursus den 9. - 10. marts i Kbh.
  • Kursus den 11. - 12. maj i Kbh.
  • Kursus den 13. - 14. juli i Kbh.
  • Kursus den 13. - 14. sept. i Kbh.

Tilmelding

Tilmeld dig på www.idgkurser.dk/kursus/1278 eller kontakt IDG Kurser på telefon 77 300 300.