På dette 2 dages kursus i sociale medier vil du bl.a. lære, hvordan du kan arbejde strategisk med SoMe og influencer marketing. Du vil blive introduceret til uundværlige værktøjer, målrettet annoncering, community management, indholdsstrategier, customer journey mapping og meget mere. Du vil også lære, hvordan man fastsætter KPI’er og måler ROI af indsatsen på sociale medier.
Strategisk ramme
På kurset vil du lære, hvordan du udarbejder en strategisk ramme, der kan sikre værdi på bundlinjen. Du vil få praktisk erfaring med konkurrent- og målgruppeanalyse samt opstilling af relevante KPI’er. Efter SoMe kurset vil du være i stand til at udarbejde en social media strategi, der matcher jeres overordnede markedsføringsstrategi.
Community management
På de sociale medier har du mulighed for at komme i kontakt med potentielle kunder og øge salget. Det er afgørende, at du formår at indgå i konstruktive dialoger, og at du engagerer dine følgere gennem gode, relevante opdateringer. På kurset vil du lære om community management, relations- og loyalitetsopbygning.
Uundværlige værktøjer
På kurset vil du blive præsenteret for uundværlige værktøjer til arbejdet med de sociale medier. Du vil få praktisk erfaring med at uarbejde en redaktionel kalender, community management tools, Facebook Business Manager m.m. Målet er, at du selv skal kunne arbejde professionelt med de mange værktøjer efter kurset.
Analyse og effektmåling
Du vil lære, hvordan du måler effekten af din indsats og dine aktiviteter på de sociale medier, så du kan sikre, at I skaber værdi på bundlinjen. Du vil lære om måling af KPI’er og få praktisk erfaring med relevante analyse- og effektmålingsværktøjer, som du kan bruge i dit arbejde efter kurset.
Annoncering og kampagnestrategi
I løbet af kurset vil du få praktisk erfaring med selv at arbejde med annoncering på både Facebook, Instagram og LinkedIn. Du vil få erfaring med forskellige kampagneformer, budstrategier, Facebook pixel, segmentering og retargeting. Efter kurset vil du være i stand til at arbejde professionelt med annoncering på de sociale medier.