Social media manager kursus

Kursusmål

 

Kurset henvender sig til

Kurset tager udgangspunkt i dine aktuelle behov. Dette 2 dages kursus er for dig, der vil arbejde professionelt med social markedsføring. Hvis du i stedet er interesseret i at dykke ned i et enkelt medie, udbyder vi også 1 dags kurser i Facebook annoncering, Facebook, LinkedIn, content marketing m.m.

Forudsætninger

Det kræver ingen forudgående erfaring med markedsføring på de sociale medier for at kunne deltage på dette 2 dages kursus.

Kursusindhold

Strategisk ramme

På kurset vil du lære, hvordan du udarbejder en strategisk ramme, der kan sikre værdi på bundlinjen. Du vil få praktisk erfaring med konkurrent- og målgruppeanalyse samt opstilling af relevante KPI’er. Efter SoMe kurset vil du være i stand til at udarbejde en social media strategi, der matcher jeres overordnede markedsføringsstrategi.

Community management

På de sociale medier har du mulighed for at komme i kontakt med potentielle kunder og øge salget. Det er afgørende, at du formår at indgå i konstruktive dialoger, og at du engagerer dine følgere gennem gode, relevante opdateringer. På kurset vil du lære om community management, relations- og loyalitetsopbygning.

Uundværlige værktøjer

På kurset vil du blive præsenteret for uundværlige værktøjer til arbejdet med de sociale medier. Du vil få praktisk erfaring med at uarbejde en redaktionel kalender, community management tools, Facebook Business Manager m.m. Målet er, at du selv skal kunne arbejde professionelt med de mange værktøjer efter kurset.

Analyse og effektmåling

Du vil lære, hvordan du måler effekten af din indsats og dine aktiviteter på de sociale medier, så du kan sikre, at I skaber værdi på bundlinjen. Du vil lære om måling af KPI’er og få praktisk erfaring med relevante analyse- og effektmålingsværktøjer, som du kan bruge i dit arbejde efter kurset.

Annoncering og kampagnestrategi

I løbet af kurset vil du få praktisk erfaring med selv at arbejde med annoncering på både Facebook, Instagram og LinkedIn. Du vil få erfaring med forskellige kampagneformer, budstrategier, Facebook pixel, segmentering og retargeting. Efter kurset vil du være i stand til at arbejde professionelt med annoncering på de sociale medier.

Praktiske oplysninger

Pris: kr. 6.500,- (ekskl. moms)
Varighed: 2 dage
Afholdelsesdatoer:
  • Kursus den 24. - 25. feb. i Odense
  • Kursus den 24. - 25. feb. i Kbh.
  • Kursus den 16. - 17. marts i Århus
  • Kursus den 23. - 24. marts i Kbh.
  • Kursus den 30. - 31. marts i Kbh.
  • Kursus den 14. - 15. april i Kbh.
  • Kursus den 27. - 28. april i Århus
  • Kursus den 27. - 28. april i Kbh.

Bemærk:

Max. 5 deltagere pr. hold.

Tilmelding

Tilmeld dig på www.idgkurser.dk/kursus/1282 eller kontakt IDG Kurser på telefon 77 300 300.