ITIL 4® Managing Professional – Transition Module - Opgradér dit ITIL v3 Expert certifikat til ITIL 4

Kursusmål

Med dette kursus kan du “spare” hele fire ITIL 4 Higher level-kurser, og samtidig opnå titlen “ITIL 4® Managing Professional”. Følgende 4 certifikater er indeholdt i denne titel:

    • Create, Deliver & Support
    • High Velocity IT
    • Drive Stakeholder Value
    • Direct, Plan & Improve

Dertil behøver du heller ikke at tage ITIL 4® Foundation, da relevant indhold herfra også er en del af kurset.  

Udbytte

Efter kurset kan du forvente at kunne:

  • Forstå hvordan man udvikler IT services med fokus på kunde- og brugeroplevet værdi
  • Forstå ITIL’s 7 guiding grinciples, Service Value System (SVS) og service value chain
  • Udarbejde og bruge value streams (værdistrømme), der sikrer identifikation af behov og skabelse af værdi for kunder og interessenter
  • Forstå de ITIL 4 practices, der understøtter værdistrømmene i organisationen
  • Forstå High Velocity IT, og de krav det stiller til en moderne, digital organisation
  • Styre og planlægge organisationens arbejde, inklusiv governance, forandringsledelse og kontinuerlige forbedringer

Kurset henvender sig til

Dette kursus er specielt målrettet dig, der enten er ITIL v3 Expert – eller som har mindst 17 point i ITIL v3 pointsystem.

Forudsætninger

Kurset er meget intensivt, og du skal afsætte god tid til forberedelse før kurset. Derudover skal du sikre dig, at du har mulighed for at koncentrere dig om kurset og afsætte flere timer mellem hver kursusdag til repetition og lektier.

Kursusindhold


  • The key concepts of service management
  • How the ITIL guiding principles can help an organization adopt and adapt service management
  • The four dimensions of service management
  • The purpose and components of the ITIL service value system
  • The activities of the service value chain, and how they interconnect
  • How to plan and build a service value stream to create, deliver, and support services
  • How relevant ITIL practices contribute to the creation, delivery and support across the SVS and Value streams
  • How to create, deliver and support services
  • The high-velocity nature of the digital enterprise, including the demand it places on IT
  • The digital product lifecycle in terms of the ITIL ‘operating model’
  • The importance of the ITIL Guiding Principles and other fundamental concepts for delivering high velocity IT
  • How customer journeys are designed
  • How to foster stakeholder relationships
  • How to shape demand and define service offerings
  • How to onboard and offboard customers and users
  • How to act together to ensure continual value co-creation (service consumption / provisioning)
  • How to realise and validate service value
  • The scope and activities relevant to Direct and plan
  • The role of GRC and how to integrate the principles and methods into the service value system
  • How to use the key principles and methods of Organizational Change Management to direction, planning and improvement

Kursusinformationer

Sprog

Kurset afholdes på dansk med engelske kursusmaterialer og engelsk eksamen.

Kursusmateriale

Kursusmaterialer er inkluderet i prisen, og du får adgang til materialet i god tid før kurset.

Materialet er elektronisk, og du skal medbringe din egen PC.

Eksamen

Eksamen foregår på kursets sidste dag. Eksamensform og varighed er endnu ikke fastlagt. Ved beståelse opnår du certifikatet og titlen “ITIL® 4 Managing Professional”.

Bemærk: Eksamen er elektronisk. Husk derfor at medbringe en laptop. Tablet/iPad er desværre ikke understøttet til denne type eksamen.

ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved. The Swirl logo™ is a trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.


Kursusdato


Praktiske oplysninger
Pris:
kr. 14.495,- (ekskl. moms)
Varighed:
5 dage
Bemærk:
Eksamenspris: 2.450,- ekskl. moms *
Kursusprisen inkluderer forplejning og kursus materiale.


Er I flere fra samme virksomhed, som skal på kursus? Så kan der være penge at spare med et virksomhedskursus

Læs mere om virksomhedskurser her

Andre populære kurser


Aktuelt

Corona og IDG Kurser
IDG Kurser har lukket ned i indtil videre således at der ikke afholdes kurser på vores adresse. Vi modtager fortsat meget gerne kursustilmeldinger og behandler dem på sædvanlig vis. Derfor kan du stadig planlægge kursusdeltagelse ud i fremtiden. Vi følger løbende udviklingen tæt og håber at kunne byde dig velkommen til kursus hos os igen i maj.

Har du set vores store udbud af e-learningskurser:
Med e-learning kan du sidde i ro og mag med din PC og blive opdateret på netop det, du har brug for. Vores e-learningskurser er alle af høj kvalitet og mange af dem er certificeringskurser.
Du kan se meget mere her

Microsoft Teams: Samarbejde på distancen - 2 timers online kursus:
Kurset henvender sig til alle, der vil anvende Teams som kommunikationsmiddel mellem medarbejderne i en virksomhed/organisation. Kurset er for dig, der vil lære at anvende de vigtigste funktionaliteter, såsom indlæg (mails), onlinemøder, chat og fildeling inden for et team.
Du kan se meget mere her

GDPR - Udvidet kursus med fokus på løbende drift og vedligeholdelse
Online kursus 2 x 3 timer
Sådan drifter du GDPR-complianceprojektet efter det er implementeret. På kurset får du praktiske og konkrete råd til, hvordan du kontinuerligt sikrer dokumentation for overholdelse af GDPR og databeskyttelsesloven.
Du kan se meget mere her


Kursuslokaler udlejes med og uden PC
Har du brug for et undervisningslokale med plads til op til 15 deltagere, så kan vi tilbyde fuldt udstyrede lokaler. Pris pr. dag 3.500.- kr. Forplejning 200.- kr. pr. person pr. dag.
Inkl. i prisen er teknisk support og service. Interesseret?
Kontakt os på telefon 77 300 123 og hør mere.


Hørkær 18
2730 Herlev
Tlf: 77 300 123
Email: idgkurser@idg.dk
CVR: 65970414