SAP S4F12 Basics of Customizing for Financial Accounting: GL, AP, AR in SAP S/4HANA

Kurset giver en oversigt over, hvordan man implementerer SAP S / 4HANAs økonomiske regnskabsfunktioner for at dække de relaterede forretningskrav. Du får den obligatoriske grundlæggende viden, der kræves for at forstå og konfigurere forretningsprocesser til modulet SAP S / 4HANA-økonomi inden for områderne hovedbog, regnskab og regnskab til tilgodehavender. For stamdata, dokumentkontrol / udstationeringskontrol og finansiel dokumentrydning, vil du øve på nogle konfigurationer og verificere resultatet ved hjælp af applikationen.

Kursusmål

Dette kursus forbereder dig til:
  • Giv et overblik over de grundlæggende tilpasningsindstillinger i hovedkomponenterne i finansiel regnskab med SAP S / 4HANA
  • Konfigurer masterdataindstillingerne (G / L-konti, kunde- og leverandørkonti) for finansiel regnskabsføring med SAP S / 4HANA
  • Konfigurer indstillingerne for dokumentkontrol og bogføringskontrol af økonomisk regnskab med SAP S / 4HANA
  • Konfigurer indstillingerne for clearing af finansielt dokument for økonomisk regnskab med SAP S / 4HANA

Kurset henvender sig til

Application Consultant
Business Process Owner/ Team Lead/ Power User

Forudsætninger

    Det er vigtigt, at du har kendskab til:
    S4F10 / S4F10E Forretningsprocesser inden for økonomisk regnskab i SAP S / 4HANA
    Det anbefales, at du har kendskab til:
    Viden i den finansielle regnskabsføring

Kursusindhold

Kurset er baseret på softwareversion: 
  • SAP S/4HANA 2020 SPS0


Kort oversigt over SAP S / 4HANA
Core Financial Accounting (FI) -konfiguration
  • Håndtering af organisatoriske enheder i finansiel regnskabsføring (FI)
  • Kontrol af de grundlæggende indstillinger i ny hovedbog (G / L) -regnskab
  • Oversigt over variantprincippet
  • Håndtering af regnskabsårsvarianter
Master Data
  • Opretholdelse af hovedbogskonti
  • Håndtering af kunde- og leverandørkonti
Dokument kontrol
  • Konfiguration af overskrifter og linjeposter for finansiel bogføring (FI) -dokumenter
  • Håndtering af bogføringsperioder
  • Håndtering af udstationeringstilladelser
Posting Control
  • Analyse af opdeling af dokumenter
  • Opretholdelse af standardværdier
  • Konfiguration af ændringskontrol
  • Konfiguration af dokumentvending
  • Konfiguration af betalingsbetingelser og kontantrabatter
  • Opretholdelse af skatter og skattekoder
  • Udstationering af transaktioner på tværs af firmaer
Finansielt dokument clearing
  • Udfør clearing af åben vare
  • Håndtering af betalingsforskelle

Praktiske oplysninger
Pris:
kr. 27.900,- (ekskl. moms)
Varighed:
5 dage
Bemærk:
Kurset afholdes på engelsk.


Er I flere fra samme virksomhed, som skal på kursus? Så kan der være penge at spare med et virksomhedskursus

Læs mere om virksomhedskurser her

Andre populære kurser


Aktuelt

Klumme: Så langt er vi kommet med den digitale transformation
Data og ny teknologi er vigtige for virksomhedernes daglige arbejde, men hvordan står det til med den digitale transformation i virksomhederne?
Læs mere her

IT Executive Masterclass
En praktisk orienteret it-lederuddannelse. Få værktøjerne, erfaringerne og metoderne til at navigere effektivt i krydsfeltet mellem ledelse, teamet, kunderne og digitaliseringskrav.
Læs mere og tilmeld dig her

NIS2 - nye cyber- og informationssikkerhedskrav til samfundskritiske tjenester

Dette et-dags kursus er målrettet de organisationer, der er omfattet af direktivet, og deres ledere. Kurset hjælper dig med at forstå direktivet, og hvordan I planlægger efterlevelsen af det.
Læs mere og tilmeld dig her

GDPR - Grundkursus i håndtering af persondataforordningen
Med GDPR er der indført en række krav til de tekniske og organisatoriske foranstaltninger, som virksomheden skal anvende ved behandlingen af personoplysninger. På kurset får du praktisk anvendelig viden og metoder til at udarbejde og implementere politikker og dokumenter, så din virksomhed overholder GDPR-kravene til behandlingssikkerheden.
Læs mere og tilmeld dig her

Nye Regler og cybertruslen for ledere
På dette et-dags kursus bliver du skarp på både de nuværende og kommende NIS-krav og samtidig klædt på til at tage cyber-drøftelserne med IT, så du med åbne øjne kan træffe velinformerede sikkerheders beslutninger på vegne af din organisation.
Læs mere og tilmeld dig her

Kursuslokaler udlejes med og uden PC
Har du brug for et undervisningslokale med plads til op til 15 deltagere, så kan vi tilbyde fuldt udstyrede lokaler. Pris pr. dag 3.500.- kr. Forplejning 250.- kr. pr. person pr. dag.
Inkl. i prisen er teknisk support og service. Interesseret?
Kontakt os på telefon 77 300 123 og hør mere.


Hørkær 18
2730 Herlev
Tlf: 77 300 123
Email: idgkurser@idg.dk
CVR: 65970414