ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support

Kursets formål er at give deltagerne de nødvendige redskaber til at bygge, drifte og supportere IT-services.

På kurset lærer du, hvordan du skaber de værdistrømme, der bygger, drifter og supporterer IT-systemer, platforme og infrastruktur. Og du introduceres til de practices (tidligere processer), som værdistrømmene trækker på for at frembringe sine ydelser.

Kursusmål

  • Kunne bygge value streams, som skaber servicekomponenter
  • Kunne levere og supportere produkter og services
  • kunne måle service performance
  • Kende de Practices, som anvendes for at skabe, levere og supportere produkkter og services 

Kurset henvender sig til

Kurset spænder over hele skalaen - skabelse, drift og support af IT-services - hvor IT-services skal forstås bredt som både IT-systemer, serverplatforme og infrastruktur.

Forudsætninger

Du skal have en generel viden om IT og en forståelse for din egen virksomhed.
Kurset forudsætter et ITIL 4 Foundation certifikat.

Kursusindhold

 På kurset lærer du, hvordan du skaber de værdistrømme, der bygger, drifter og supporterer IT-systemer, platforme og infrastruktur. Og du introduceres til de practices (tidligere processer), som værdistrømmene trækker på for at frembringe sine ydelser:

 

  • Service value stream struktur
  • Value stream design & mapping
  • Forskelle og ligheder mellem value streams og processer/practices
  • Hvordan man udvikler en ny service
  • Hvordan man reetablerer eller opgraderer en eksisterende service
  • Value streams og minimum viable practice
  • Prioritering og demand management
  • Sourcing modeller
  • Service integration og leverandørstyring

 

Kurset omfatter 12 practices:

Service design
Software development and management
Service validation and testing
Change enablement
Deployment management
Release management
Service Desk
Incident management
Monitoring and event management
Problem management og Knowledge management
Service level management

Eksamen foregår på kursets sidste dag. Eksamensform og varighed er pt. ikke fastlagt. Eksamen er obligatorisk og kan ikke fravælges.

Ved beståelse opnår du et ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support-certifikat.

Bemærk: Eksamen er elektronisk. Husk derfor at medbringe en laptop. Du kan ikke anvende tablet/iPad.

Læs mere om elektronisk eksamen og krav til din PC her


Kursusdato


Praktiske oplysninger
Pris:
kr. 11.500,- (ekskl. moms)
Varighed:
3 dage
Bemærk:
Eksamen: kr. 2.250.


Er I flere fra samme virksomhed, som skal på kursus? Så kan der være penge at spare med et virksomhedskursus

Læs mere om virksomhedskurser her

Andre populære kurser


Aktuelt

Schrems II: Praktisk indføring i sagen og sikring af compliance
På dette kursus fører Schrems II-ekspert, advokat Martin Folke Vasehus, dig gennem en række praktiske forhold ved Schrems II – og klarlægger, hvordan du kan sikre, at dine data-overførsler ikke er ulovlige.
Læs mere og tilmeld dig her

IT Executive Masterclass - Styrk din ledelse, innovation og eksekvering i en digital verden

En praktisk orienteret it-lederuddannelse. Få værktøjerne, erfaringerne og metoderne til at navigere effektivt i krydsfeltet mellem ledelse, teamet, kunderne og digitaliseringskrav.
Læs mere og tilmeld dig her

Excel Udvidet - online kursus
Mere om formler, funktioner, betinget format og datavalidering.
Læs mere og tilmeld dig her

Kursuslokaler udlejes med og uden PC
Har du brug for et undervisningslokale med plads til op til 15 deltagere, så kan vi tilbyde fuldt udstyrede lokaler. Pris pr. dag 3.500.- kr. Forplejning 200.- kr. pr. person pr. dag.
Inkl. i prisen er teknisk support og service. Interesseret?
Kontakt os på telefon 77 300 123 og hør mere.


Hørkær 18
2730 Herlev
Tlf: 77 300 123
Email: idgkurser@idg.dk
CVR: 65970414