Hospitality – Kommunikation i praksis inkl. bookingsystemer og SoMe - 6 ugers jobrettet kursus for ledige

Opnå færdigheder inden for bookingsystemer, kommunikation og kundeservice, så kan arbejde som frontmedarbejder/receptionist i turist- og hospitality-branchen.

Du bliver undervist i kommunikation, betjening og servicering af gæster, booking, sociale medier og den digitale rejsebranche. Med netop disse kompetencer kan du være med til at sikre tilfredse og tilbagevendende kunder for virksomheder i turist- og hospitality-branchen.

Godkendt på positivlisten:
Kurset er godkendt på den landsdækkende positivliste med kursustitel ”Kommunikation i praksis”. Kurset har akademikode 37477 på positivlisten.

Kurset er ligeledes godkendt på den regionale positivliste:

• Hovedstaden: nr. 393
• Sjælland: nr. 14
• Fyn: nr. 251
• Nordjylland: Kan søges via tilstødende regioners lister *
• Østjylland: side 49
• Vestjylland: Kan søges via tilstødende regioners lister *
• Sydjylland: Kan søges via tilstødende regioners lister *
* Kurset kan også søges, hvis du bor i region Nordjylland, Vestjylland eller Sydjylland, da disse støder op til de godkendte regioner.

Kurset henvender sig til

Kurset i kommunikation, salg og bookingsystemer er åbent for alle, men er særlig rettet mod ledige. Kurset henvender sig til dig, der ønsker job inden for turist- og hospitality-branchen med direkte kundekontakt, som eksempelvis frontmedarbejder, receptionist eller host/hostess.

Forudsætninger

For at blive optaget på kurset skal du som minimum have 2 års arbejdserfaring samt ét af følgende kriterier: erhvervsuddannelse, grunduddannelse for voksne (GVU), en gymnasial uddannelse eller en anden relevant uddannelse på mindst samme niveau som ovenstående.

Kursusindhold

Property Management System (PMS-system)

Du lærer at tjekke ledighed og belægning i hotellernes PMS-systemer, samt hvordan du booker værelser og administrerer ind- og udtjekning. Hotellernes PMS-systemer bruges til den daglige administration.

  • Kommunikation

Du bliver undervist i kommunikationsteorier, samt verbal og nonverbal kommunikation med udgangspunkt i formidling af hotellets ydelser. Dertil lærer du at arbejde med online kommunikation via instant messaging, dialogbaseret kommunikation, samtaleværktøjer, kommunikationsmodeller m.v.

  • Kundeservice

Du lærer hvordan du får hotellets gæster til at føle sig hørt og godt behandlet ved hjælp af aktiv lytning og spørgeteknik.  Du bliver undervist i målgruppeorientering, konflikt- og kundehåndtering, samt kommunikationens dynamiske processer - ift. gæstens optik og din rolle, som frontmedarbejder/receptionist.

  • Salgspsykologi

På kurset får du erfaring med kundebetjening, salg, kundeadfærd, samt identifikation af kundemotiver og -mål. Dertil får du kendskab til de psykologiske processer, så du ved hvordan du kan tilpasse egen adfærd og kommunikation til forskellige kundetyper.

  • Sociale medier og SEO/SEM

Du lærer at skabe opmærksomhed på hotellet i Google ved hjælp af søgemaskineoptimering (SEO) og annoncering (SEM). Du får hands-on erfaring med Facebook, hvor du lærer hvordan du opretter og administrerer virksomhedens Facebookside med fængende opslag vha. effektiv webkommunikation.

  • Outlook og Word

Du opnår værktøjer og praktisk erfaring med både Word og Outlook – to programmer du kan anvende til skriftlig kommunikation. Du bliver bl.a. undervist i tekstombrydning og billedformatering i Word. I Outlook får du kendskab til kalender, adressekartotek, samt oprettelse af aftaler m.m.

Praktiske informationer:

Kurset kan afsluttes med en eksamen i akademimodulet ”Kommunikation i Praksis”. Ved gennemført eksamen får du 10 ECTS-point.

På kurset er der undervisning 5 dage om ugen i alle 6 uger. Samtidig får du certificerede og erfarne undervisere med branchekendskab, samt tilknyttet karriecoach med stort virksomhedsnetværk.


Kursusdato


Praktiske oplysninger
Pris:
kr. 25.395,- (ekskl. moms)
Varighed:
30 dage


Er I flere fra samme virksomhed, som skal på kursus? Så kan der være penge at spare med et virksomhedskursus

Læs mere om virksomhedskurser her

Andre populære kurser


Aktuelt

Identity Access Management (IAM)
Scoping, udrulning og optimering af virksomhedens brugeradgangsstyring.
Læs mere og tilmeld dig her

Digital markedsføring under GDPR-lovgivningen
På kurset får du viden og praktisk indføring i mulighederne og faldgruberne ved markedsføringskampagner og brug af personoplysninger under GDPR, og du får en praktisk indføring i reglerne i den nye markedsføringslov og juraen ved brug af de mest anvendte platforme og teknologier.
Læs mere og tilmeld dig her

PowerPivot kursus Introduktion
Har du behov for at behandle store datamængder, udregne nøgletal, udarbejde rapporter på baggrund af data fra forskellige kilder eller bare at kunne kombinere data fra flere kilder, så er dette kursus noget for dig.
Læs mere og tilmeld dig her

Udvidet Excel kursus - Optimering, tips og tricks
Kurset er til dig, der ønsker at anvende Excel mere effektivt i det daglige arbejde. Savner du inspiration og effektive tips til hvordan du udvider dine anvendelses-muligheder, så er dette kurset, der giver dig værktøjer og praktiske løsninger som du kan anvende direkte efter kurset.
Læs mere og tilmeldt dig her

Kursuslokaler udlejes med og uden PC
Har du brug for et undervisningslokale med plads til op til 15 deltagere, så kan vi tilbyde fuldt udstyrede lokaler. Pris pr. dag 3.500.- kr. Forplejning 200.- kr. pr. person pr. dag.
Inkl. i prisen er teknisk support og service. Interesseret?
Kontakt os på telefon 77 300 123 og hør mere.


Hørkær 18
2730 Herlev
Tlf: 77 300 123
Email: idgkurser@idg.dk
CVR: 65970414