Hospitality – Kommunikation i praksis inkl. hotelreservation og SoMe - 6 ugers jobrettet kursus for ledige

Opnå færdigheder inden for hotelsystemer, kommunikation og kundeservice, så kan arbejde som frontmedarbejder/receptionist i turist- og hotelbranchen.

Du bliver undervist i kommunikation, betjening og servicering af gæster, hotelbooking, sociale medier og den digitale rejsebranche. Med netop disse kompetencer kan du være med til at sikre tilfredse og tilbagevendende kunder for hotellet.

Godkendt på positivlisten:
Kurset er godkendt på den landsdækkende positivliste med kursustitel ”Kommunikation i praksis”. Kurset har akademikode 37477 på positivlisten.

Kurset er ligeledes godkendt på den regionale positivliste:

Hovedstaden: nr. 7
Nordjylland: side 1
Østjylland: side 33
Vestjylland: side 18

Kurset henvender sig til

Kurset i kommunikation, salg og hotelreservation er åbent for alle, men er særlig rettet mod ledige. Kurset henvender sig til dig, der ønsker job inden for turist- og hotelbranchen med direkte kundekontakt, som eksempelvis frontmedarbejder, receptionist eller host/hostess.

Forudsætninger

For at blive optaget på kurset skal du som minimum have 2 års arbejdserfaring samt ét af følgende kriterier: erhvervsuddannelse, grunduddannelse for voksne (GVU), en gymnasial uddannelse eller en anden relevant uddannelse på mindst samme niveau som ovenstående.

Kursusindhold



  • Property Management System (PMS-system)

Du lærer at tjekke ledighed og belægning i hotellernes PMS-systemer, samt hvordan du booker værelser og administrerer ind- og udtjekning. Hotellernes PMS-systemer bruges til den daglige administration.

  • Kommunikation

Du bliver undervist i kommunikationsteorier, samt verbal og nonverbal kommunikation med udgangspunkt i formidling af hotellets ydelser. Dertil lærer du at arbejde med online kommunikation via instant messaging, dialogbaseret kommunikation, samtaleværktøjer, kommunikationsmodeller m.v.

  • Kundeservice

Du lærer hvordan du får hotellets gæster til at føle sig hørt og godt behandlet ved hjælp af aktiv lytning og spørgeteknik.  Du bliver undervist i målgruppeorientering, konflikt- og kundehåndtering, samt kommunikationens dynamiske processer - ift. gæstens optik og din rolle, som frontmedarbejder/receptionist.

  • Salgspsykologi

På kurset får du erfaring med kundebetjening, salg, kundeadfærd, samt identifikation af kundemotiver og -mål. Dertil får du kendskab til de psykologiske processer, så du ved hvordan du kan tilpasse egen adfærd og kommunikation til forskellige kundetyper.

  • Sociale medier og SEO/SEM

Du lærer at skabe opmærksomhed på hotellet i Google ved hjælp af søgemaskineoptimering (SEO) og annoncering (SEM). Du får hands-on erfaring med Facebook, hvor du lærer hvordan du opretter og administrerer hotellets Facebookside med fængende opslag vha. effektiv webkommunikation.

  • Outlook og Word

Du opnår værktøjer og praktisk erfaring med både Word og Outlook – to programmer du kan anvende til skriftlig kommunikation. Du bliver bl.a. undervist i tekstombrydning og billedformatering i Word. I Outlook får du kendskab til kalender, adressekartotek, samt oprettelse af aftaler m.m.

Praktiske informationer:

Kurset kan afsluttes med en eksamen i akademimodulet ”Kommunikation i Praksis”. Ved gennemført eksamen får du 10 ECTS-point.

På kurset er der undervisning 5 dage om ugen i alle 6 uger. Samtidig får du certificerede og erfarne undervisere med branchekendskab, samt tilknyttet karriecoach med stort virksomhedsnetværk.

 


Kursusdato


Praktiske oplysninger
Pris:
kr. 24.899,- (ekskl. moms)
Varighed:
30 dage


Er I flere fra samme virksomhed, som skal på kursus? Så kan der være penge at spare med et virksomhedskursus

Læs mere om virksomhedskurser her

Andre populære kurser


Aktuelt

Corona og IDG Kurser
Efter en tid kun med online kurser, åbner vi nu op i vores dejlige kursus lokaler i Herlev igen. Vi tager naturligvis alle forholdsregler og har max 6 deltagere på hvert kursus, så der er god plads imellem alle i lokalerne. Ydermere vil der blive serveret både morgenmad, frokost og kage i lukkede æsker/poser. Der er sprit alle steder og vores underviser vil selvfølgelig heller ikke komme tæt på dig. Derfor vil vi glæde os til at se jer tilbage i vores lokaler fra 2. juni.

Ny mulighed for at supplere de regionale positivlister med online kurser
Behovet for fjernundervisning er vokset på grund af den nuværende COVID-19-situation.

Det bliver nu muligt at supplere de regionale positivlister under den regionale uddannelsespulje med kurser, der kan tages online. Dette kan ske i perioden fra d. 21. april til 1. oktober 2020. Det fremgår af en netop udstedt ændring til bekendtgørelsen om den regionale uddannelsespulje fra star.dk

Formålet med ændringen er at øge muligheden for, at dagpengemodtagere kan tage opkvalificerende kurser, også selvom uddannelsesinstitutionerne i øjeblikket er lukket pga. COVID-19. De nye kurser, der kan tilføjes, skal fortsat befinde sig specifikt inden for områder, hvor der forventes jobåbninger inden for de næste seks måneder. Supplerende kurser bliver tilføjet efter en konkret vurdering af, hvilke kurser der meningsfuldt kan udbydes som online kurser.
Se alle de kurserne her

Har du set vores store udbud af e-learningskurser:
Med e-learning kan du sidde i ro og mag med din PC og blive opdateret på netop det, du har brug for. Vores e-learningskurser er alle af høj kvalitet og mange af dem er certificeringskurser.
Du kan se meget mere her

Introduktion til Power BI Desktop
Få en grundig introduktion til Power BI Desktop og lær om de mange muligheder for at lave flotte interaktive og visuelle rapporter, der både virker på computer, tablet og smartphone.
Du kan se meget mere her

GDPR - Udvidet kursus med fokus på løbende drift og vedligeholdelse
Sådan drifter du GDPR-complianceprojektet efter det er implementeret. På kurset får du praktiske og konkrete råd til, hvordan du kontinuerligt sikrer dokumentation for overholdelse af GDPR og databeskyttelsesloven.
Du kan se meget mere her


Kursuslokaler udlejes med og uden PC
Har du brug for et undervisningslokale med plads til op til 15 deltagere, så kan vi tilbyde fuldt udstyrede lokaler. Pris pr. dag 3.500.- kr. Forplejning 200.- kr. pr. person pr. dag.
Inkl. i prisen er teknisk support og service. Interesseret?
Kontakt os på telefon 77 300 123 og hør mere.


Hørkær 18
2730 Herlev
Tlf: 77 300 123
Email: idgkurser@idg.dk
CVR: 65970414