Spids din virtuelle pen og gør dig klar til at skabe indhold, der begejstrer og annoncer der sælger. Du lærer alt fra at lægge en solid strategi til at planlægge og producere indhold i tekst, billeder, video og kampagner. Du lærer, med andre ord, alt der er værd at vide om professionel brug af de sociale medier – og efter forløbet er du helt klar til stå for kommunikation og annoncering på de sociale medier.
Klar til Sociale medier
Lær om Facebooks algoritme, at bruge hashtags professionelt på Instagram og at udnytte LinkedIns muligheder. Lær også de nyeste trends at kende på de førende sociale medier.
Influencer marketing
Få opdateret viden om influencer marketing og overvejelser om strategi, valg af influencere m.m. Bliv introduceret til, hvordan du laver din egen blog.
Målgruppeanalyse
Opnå et udvidet kendskab til at arbejde med målgruppeanalyse, kundetyper og personaer. Du lærer om tone-of-voice og brugertilpasset kommunikation.
Community Management
Lær at arbejde med community management, dialog og relationer. Du får indsigt i, hvordan du engagerer andre og får flere likes og følgere.
Produktion af indhold
Du får konkrete værktøjer til at lave en effektiv indholdsstrategi. Du får praktisk erfaring med at udarbejde gode opslag, som visuelt og tekstuelt brænder igennem.
Video på sociale medier
Få tips og tricks til at lave gode videoer. Du får praktisk erfaring med at optage og redigere video, så du selv kan arbejde med videoproduktion til sociale medier.
Bliv skarp på Facebook, Instagram og LinkedIn
Du lærer om funktioner og værktøjer på de førende sociale medier. Denne viden kan du let kopiere til andre sociale medier.
Uundværlige værktøjer
Du bliver præsenteret for en række vigtige værktøjer til sociale medier, fx redaktionel kalender, Facebook Business Suite, community management tools m.m.
Annoncering på sociale medier
Lær at lave målrettede kampagner. Du får indblik i kampagneformer, segmentering og retargeting og kan arbejde professionelt med annoncering på sociale medier.
Effektmåling og evaluering
Du prøver Google Analytics og lærer, hvordan du udvælger KPI’er, analyserer, afrapporterer og måler effekten af dit arbejde, så du kan synliggøre resultaterne.
Få styr på juraen
Få overblik over relevant jura og gældende lovgivning om influencer marketing, sponsoreret indhold, konkurrencer på sociale medier m.m.
Og meget mere..
Du bliver fuldt ud klædt på til at varetage et job, hvor du er ansvarlig for udviklingen og driften af en virksomheds aktiviteter på sociale medier.
Praktisk information
Undervisning og mødetider:
Kurset strækker sig over 6 uger, hvor undervisningen er fordelt på 12 undervisningsdage.
Mødetiden er fra kl. 9:00-14:00 og foregår typisk mandag/onsdag eller tirsdag/torsdag.
Eksamen & ETCS point
Eksamen består af en skriftlig opgave på ca. 1 side og en mundtlig eksamen, hvor du præsenterer et SoMe-tiltag for din udleverede casevirksomhed. Du får mulighed for at øve dig sammen med de andre på holdet til prøveeksamen undervejs i forløbet.
Uddannelsen giver 10 ECTS-point.
Karriererådgivning og praktikservice
Som en del af Kursusfabrikkens karriererådgivning og praktikservice, får du inspiration til den gode ansøgning, samt hvordan du kan få verificeret dine kompetencer på LinkedIn, så dine nye færdigheder er tydelige for en potentiel arbejdsgiver. Du får mulighed for at producere en personlig profilvideo, som du kan bruge på sociale medier og i din jobsøgning
Kurset i Sociale Medier udbydes i samarbejde med Erhvervsakademi Aarhus og Københavns Erhvervsakademi KEA.
Aarhus
På Erhvervsakademi Aarhus er prisen fastsat til 19.800 kr. (inkl. taxameter).