Sociale Medier

6 ugers uddannelse i sociale medier og content marketing

Vil du lære at skabe indhold og annoncer, der imponerer og sælger? På denne 6 ugers uddannelse i sociale medier lærer du at arbejde med sociale medier på et strategisk plan – lige fra udarbejdelse af strategi til planlægning, produktion af indhold, annoncering og effektmåling.

Målgruppe:

Uddannelsen er for dig, som ønsker at arbejde professionelt med sociale medier, og som ønsker både teoretisk og praktisk erfaring med indholdsstrategi, kommunikation og annoncering. Du bliver fuldt ud klædt på til at varetage et job, hvor du er ansvarlig for udviklingen og driften af en virksomheds aktiviteter på sociale medier.

Dette kursus udbydes følgende steder:

15-04-2024 - Online

15-04-2024 - Viby J

13-05-2024 - Hellerup

13-05-2024 - Viby J

13-05-2024 - Online

Forudsætninger:

Forudgående kendskab til SoMe er ikke et krav, men du skal som deltager opfylde de formelle adgangskrav (minimum gymnasiel uddannelse + 2 års relevant erhvervserfaring eller 2-årig erhvervsuddannelse). Opfylder du ikke adgangskravene, kan der laves en realkompetencevurdering af dine samlede kompetencer, herunder uddannelse og erhvervserfaring (Kontakt os for nærmere info).

Kursusmål:

Du opnår efterspurgte kompetencer som erhvervslivet efterspørger, og du får en kombination af teoretisk viden og praktisk erfaring i sociale medier, som kommer dig til gode i din videre færden i erhvervslivet.

Krav:

Kurset findes både på den landsdækkende og den regionale positivliste:
Den landsdækkende positivliste: Uddannelseskode 37597
Den regionale positivliste: Uddannelseskode 37597 (Hovedstaden, Sjælland, Fyn, Vestjylland, Østjylland og Nordjylland) Uddannelsen hører under erhvervsgruppen ‘akademisk arbejde’

Kursusmål:

  • Få kendskab til Facebook, Instagram og LinkedIn, og lær hvordan du benytter kanalerne mest hensigtsfuldt
  • Bliv kvalificeret til at udarbejde indholdsproduktion, digitale annoncer samt at varetage virksomhedens sociale medier på et strategisk plan
  • Lær om Community Management, dialog og relationer, så du ved hvordan du skal engagere dine følgere
  • Opnå erfaring med Google Analytics, så du kan udarbejde KPI’er og måle effekten af dit arbejde
  • Udarbejdelse af målgruppeanalyser, tekstforfatning, videoproduktion og meget mere
  • Bliv bekendt med de redskaber som virksomheder bruger til at understøtte virksomhedens brand og strategi som helhed

Kursusindhold:

Intro til Sociale medier
Få indgående kendskab til Facebook, Instagram og LinkedIns muligheder, og bliv bekendt med de nyeste trends på de førende sociale medier.

Influencer marketing
Lær om influencer marketing, om strategi, valg af influencere m.m.

Målgruppeanalyse & brugertilpasset kommunikation
Målgruppeanalyse, kundetyper og personaer. Du lærer om tone-of-voice og brugertilpasset kommunikation.

Community Management
Lær at arbejde med community management, dialog og relationer. Du får indsigt i, hvordan du engagerer andre og får flere likes og følgere.

Produktion af indhold
Du får konkrete værktøjer til at lave en effektiv indholdsstrategi. Du får praktisk erfaring med at udarbejde gode opslag, som visuelt og tekstuelt brænder igennem.

Videomarkedsføring
Få tips og tricks til at lave gode videoer, og praktisk erfaring med at optage og redigere video, så du selv kan arbejde med videoproduktion til sociale medier.

Uundværlige værktøjer
Du bliver præsenteret for en række vigtige værktøjer til sociale medier, fx redaktionel kalender, Facebook Business Suite, Community management tools m.m.

Annoncering på sociale medier
Lær at lave målrettede kampagner. Du får indblik i kampagneformer, segmentering og retargeting og kan arbejde professionelt med annoncering på sociale medier.

Effektmåling og evaluering
Du prøver Google Analytics og lærer, hvordan du udvælger KPI’er, analyserer, afrapporterer og måler effekten af dit arbejde, så du kan synliggøre resultaterne.

Få styr på juraen
Få overblik over relevant jura og gældende lovgivning om influencer marketing, sponsoreret indhold, konkurrencer på sociale medier m.m.

Karriererådgivning og praktikservice
I Kursusfabrikkens Karriererådgivning og praktikservice får du gode råd til, hvilke jobs du kan søge, hvordan du får mulighed for at komme i praktik, og hvilke regler der er for praktik. Du får adgang til Kursusfabrikken Plus, hvor du kan downloade eksempler på opbygning af CV og den gode ansøgning. Du vil blive inspireret til den gode ansøgning og få gode råd til, hvordan du forbereder dig til jobsamtalen. Vi tilbyder personlig rådgivning til jobsøgning, CV og ansøgning.

Praktisk information
Undervisning og mødetider:

Undervisningen forløber over 6 uger fordelt på 12 undervisningsgange. Der er undervisning 2-3 dage i ugen, og mødetiden vil være fra kl. 9-14.

Eksamen & ETCS point
Kurset afsluttes med en mundtlig eksamen kombineret med et praktisk produkt og en disposition. Kurset giver 10 ECTS point.

Som ledig har du mulighed for at få kurset berettiget og betalt af din a-kasse eller dit jobcenter. Kontakt en af disse for at få information om din ret.

Kurset i E-handel udbydes i samarbejde med Erhvervsakademi Aarhus og Københavns Erhvervsakademi KEA.

Aarhus
På Erhvervsakademi Aarhus er prisen fastsat til 19.800 kr. (inkl. taxameter).

København:
På Københavns Erhvervsakademi KEA er prisen fastsat til 26.900 kr. (inkl. taxameter).

Kurset er på følgende positivlister:

  • Fyn
  • Hovedstaden
  • Østjylland
  • Landslisten

Praktisk info

Pris:

kr. 26.900,- (ekskl. moms), kr. 33.625,- (inkl. moms)
Dog uden egenbetaling for dig, der er berettiget.

Dato og by: