Work Smarter med IT & Office-pakken - 6 ugers erhvervsrettet kursus for ledige

Som medarbejder i en lille eller mellemstore virksomhed er det afgørende, at man kan varetage flere forskellige arbejdsopgaver og koordinere opgaver/projekter på tværs af arbejdsområder. Netop dette lærer du på dette kursus.

Kurset henvender sig til

Kurset kvalificerer til stillinger som administrativ medarbejder i små og mellemstore virksomheder.

Forudsætninger

  • Internetbruger og erfaring med pc
  • Selvlært med ønsker om at arbejde med Office-pakken
  • Positiv, motiveret og en teamplayer

Kursusindhold

Word
Du lærer at opbygge et dokument på en professionel måde lige fra opsætning af design, typografier, referencer, tabulering og tekstombrydning til integration af data, anvendelse af brevflet og skabelonopbygning. Vi arbejder også med deling og redigering af dokumenter i OneDrive, for at styrke kompetencer indenfor tværgående samarbejde. 

Præsentation - PowerPoint, Publisher og Forms
I PowerPoint lærer du at udarbejde en professionel præsentation med relevante effekter og animationer mm. Du lærer præsentationsteknik, visualisering af projekter, temaer, slidemaster, lyd og video. Du lærer også at linke til hjemmesider og objekter samt at skabe redigerbare integrationer mellem Excel og PowerPoint.I Publisher lærer du de vigtigste funktioner, så du kan skabe det visuelle grundlag til professionelle marketingsmaterialer og nyhedsbreve. I Forms lærer du at oprette undersøgelser, tests og afstemninger. Samtidig lærer du, hvordan du håndterer resultaterne og integrerer Forms med dine PowerPoint-præsentationer. 

Excel
Du bliver undervist i såvel grundlæggende som avancerede formler og funktioner. Disse er nødvendige for at opstille beregninger og tabeller ud fra data. Vi lægger også vægt på den databehandling og -sortering, som er altafgørende Excel. Ud over det allerede nævnte, lærer du om opstilling af pivottabeller, diagrammer og budget-, planlægnings- og projektoversigter samt integration af data mellem Office-pakkens programmer. 

Mail og noter - Outlook og OneNote
Du får kompetencer indenfor kalender-opbygning, -deling og -beskyttelse samt planlægning af møder. Derudover lærer du om generel mailhåndtering, kryptering af mails, begrænsninger og adgange, spam-håndtering, viderestilling af mails til kollegaer mm. I OneNote lærer du at bruge den digitale notesbog, så du smart og effektivt kan skrive, organisere og dele noter. Du vil i forlængelse af dette få vist, hvordan OneNote kan integreres med de andre Office-programmer. 

OneDrive
Du får erfaring med dette cloudbaserede fildelingsværktøj, som kan bruges til at gemme filer, dele mapper, understøtte samarbejde med deling af adgang til udvalgte filer og meget mere.
Du lærer hvordan du kan udarbejde et dokument sammen med andre brugere gennem OneDrive. 

Microsoft Teams
Du lærer at oprette, indkalde og afholde virtuelle møder. Derudover får du erfaring med projektstyring, fildeling og breakout-rooms. Du lærer forskellen mellem Teams og lignende værktøjer, samt fordele og ulemper ved de disse. 

Kursusform & hjemmearbejde:
Du skal beregne 2-3 timers hjemmearbejde om ugen.

Fremmøde:
Du vil modtage klasseundervisning alle 5 dage om ugen fra kl. 09.00 til 15.00.
Den ugentlige undervisning er på i alt 30 lektioner. Undervisningen veksler mellem teori og praktiske øvelser.
Der er egen pc, samt undervisningsmateriale til rådighed under hele forløbet.

Online:
Vi udbyder også kurset online, som virtuel fjernundervisning med fasttilknyttet underviser. Vores virtuelle fjernundervisning kan bestå af en blanding af live-sessioner, videooplæg, gruppeøvelser samt live Q&A sessioner med status og opsamling på dagens emner.
Som kursist vil du få adgang til slides og undervisningsmateriale, som du kan downloade og beholde. Underviseren vil være ”tilstede” under alle live-sessioner, men han/hun kan ligeledes hjælpe dig med evt. opgaver og spørgsmål via mail og tlf.

Der er mulighed for at live-sessionerne følger fremmøde-holdets undervisning direkte fra lokalet. Dette giver dig mulighed for at få synergien fra fysisk tilstedeværelse, selvom du sidder derhjemme.


Kursusdato


Praktiske oplysninger
Pris:
kr. 25.395,- (ekskl. moms)
Varighed:
30 dage


Er I flere fra samme virksomhed, som skal på kursus? Så kan der være penge at spare med et virksomhedskursus

Læs mere om virksomhedskurser her

Andre populære kurser


Aktuelt

IT Executive Masterclass
En praktisk orienteret it-lederuddannelse. Få værktøjerne, erfaringerne og metoderne til at navigere effektivt i krydsfeltet mellem ledelse, teamet, kunderne og digitaliseringskrav.
Læs mere og tilmeldt dig her

Teamlederkursus
Som leder står du måske til tider i en udfordrende, og muligvis vanskelig, leder-position. Vi har sammensat dette kursusforløb, hvor du bliver trænet i ledelsesmetoder med udgangspunkt i situations-bestemt ledelse og kommunikation, der er tilrettet teamleder-rollen.
Læs mere og tilmeld dig her

Excel Udvidet - online kursus
Du arbejder i Excel, men vil gerne være skarpere på formler og funktioner. Du vil gerne vide, hvordan Excel automatisk kan visualisere resultater og nøgletal, og så vil du gerne lære at oprette drop down lister til at foretage nemme valg.
Læs mere og tilmeldt dig her

Udvidet Excel kursus - Optimering, tips og tricks
Kurset er til dig, der ønsker at anvende Excel mere effektivt i det daglige arbejde. Savner du inspiration og effektive tips til hvordan du udvider dine anvendelses-muligheder, så er dette kurset, der giver dig værktøjer og praktiske løsninger som du kan anvende direkte efter kurset.
Læs mere og tilmeldt dig her

Kursuslokaler udlejes med og uden PC
Har du brug for et undervisningslokale med plads til op til 15 deltagere, så kan vi tilbyde fuldt udstyrede lokaler. Pris pr. dag 3.500.- kr. Forplejning 250.- kr. pr. person pr. dag.
Inkl. i prisen er teknisk support og service. Interesseret?
Kontakt os på telefon 77 300 123 og hør mere.


Hørkær 18
2730 Herlev
Tlf: 77 300 123
Email: idgkurser@idg.dk
CVR: 65970414