Work smarter med IT og Office-pakken - 6 ugers erhvervsrettet kursus for ledige

Som medarbejder i en lille eller mellemstore virksomhed er det afgørende, at man kan varetage flere forskellige arbejdsopgaver og koordinere opgaver/projekter på tværs af arbejdsområder. Netop dette lærer du på dette kursus.
Du bliver superbruger og får kompetencer på work smarter niveau inden for IT, kommunikation og organisering, så du kan arbejde tværfagligt i dit kommende job.

Du lærer at arbejde med de avancerede funktioner i Microsoft Office-pakken, som kan bringe din akademiske baggrund i spil, så du kan arbejde multifunktionelt og effektivt. Derfor handler kurset bl.a. om professionel dokumentopbygning og præsentationsteknik, opstilling af data, planlægnings- og projektoversigter, cloudbaseret fildeling, projektstyring og mødeafholdelse via Teams samt meget mere. Undervejs i kurset vil du arbejde med en gennemgående case, som drager paralleller fra samtlige af kursets programmer. og gør det muligt for dig at arbejde engageret og effektiv på tværs af programmer.

Kurset er godkendt på nedenstående regionale positivlister:

• Hovedstaden: nr. 385
• Sjælland: nr. 197
• Fyn: Kan søges via tilstødende regioners lister *
* Kurset kan også søges, hvis du bor i region Fyn, da det støder op til en godkendt region.

Kurset henvender sig til

Kurset kvalificerer til stillinger som administrativ medarbejder i små og mellemstore virksomheder.

Forudsætninger

Det anbefales, at du har erfaring i brug af pc og Windows, samt interesse i administrativt arbejde i Microsoft Office-pakken.

Kursusindhold

Word

Du lærer at opbygge et dokument på en professionel måde lige fra opsætning af design, typografier, referencer, tabulering og tekstombrydning til integration af data, anvendelse af brevflet og skabelonopbygning. Vi arbejder også med deling og redigering af dokumenter i OneDrive, for at styrke kompetencer indenfor tværgående samarbejde. 

Præsentation - PowerPoint, Publisher og Forms

I PowerPoint lærer du at udarbejde en professionel præsentation med relevante effekter og animationer mm. Du lærer præsentationsteknik, visualisering af projekter, temaer, slidemaster, lyd og video. Du lærer også at linke til hjemmesider og objekter samt at skabe redigerbare integrationer mellem Excel og PowerPoint.

I Publisher lærer du de vigtigste funktioner, så du kan skabe det visuelle grundlag til professionelle marketingsmaterialer og nyhedsbreve. I Forms lærer du at oprette undersøgelser, tests og afstemninger. Samtidig lærer du, hvordan du håndterer resultaterne og integrerer Forms med dine PowerPoint-præsentationer. 

Excel

Du bliver undervist i såvel grundlæggende som avancerede formler og funktioner. Disse er nødvendige for at opstille beregninger og tabeller ud fra data. Vi lægger også vægt på den databehandling og -sortering, som er altafgørende Excel. Ud over det allerede nævnte, lærer du om opstilling af pivottabeller, diagrammer og budget-, planlægnings- og projektoversigter samt integration af data mellem Office-pakkens programmer. 

Mail og noter - Outlook og OneNote

Du får kompetencer indenfor kalender-opbygning, -deling og -beskyttelse samt planlægning af møder. Derudover lærer du om generel mailhåndtering, kryptering af mails, begrænsninger og adgange, spam-håndtering, viderestilling af mails til kollegaer mm. I OneNote lærer du at bruge den digitale notesbog, så du smart og effektivt kan skrive, organisere og dele noter. Du vil i forlængelse af dette få vist, hvordan OneNote kan integreres med de andre Office-programmer. 

OneDrive

Du får erfaring med dette cloudbaserede fildelingsværktøj, som kan bruges til at gemme filer, dele mapper, understøtte samarbejde med deling af adgang til udvalgte filer og meget mere.

Du lærer hvordan du kan udarbejde et dokument sammen med andre brugere gennem OneDrive. 

Microsoft Teams

Du lærer at oprette, indkalde og afholde virtuelle møder. Derudover får du erfaring med projektstyring, fildeling og breakout-rooms. Du lærer forskellen mellem Teams og lignende værktøjer, samt fordele og ulemper ved de disse. 

Praktiske informationer:

Der er undervisning 5 dage om ugen i alle 6 uger, certificerede og erfarne undervisere med branchekendskab, samt tilknyttede jobkonsulenter med stort virksomhedsnetværk.


Kursusdato


Praktiske oplysninger
Pris:
kr. 25.395,- (ekskl. moms)
Varighed:
30 dage


Er I flere fra samme virksomhed, som skal på kursus? Så kan der være penge at spare med et virksomhedskursus

Læs mere om virksomhedskurser her

Andre populære kurser


Aktuelt

Identity Access Management (IAM)
Scoping, udrulning og optimering af virksomhedens brugeradgangsstyring.
Læs mere og tilmeld dig her

Digital markedsføring under GDPR-lovgivningen
På kurset får du viden og praktisk indføring i mulighederne og faldgruberne ved markedsføringskampagner og brug af personoplysninger under GDPR, og du får en praktisk indføring i reglerne i den nye markedsføringslov og juraen ved brug af de mest anvendte platforme og teknologier.
Læs mere og tilmeld dig her

PowerPivot kursus Introduktion
Har du behov for at behandle store datamængder, udregne nøgletal, udarbejde rapporter på baggrund af data fra forskellige kilder eller bare at kunne kombinere data fra flere kilder, så er dette kursus noget for dig.
Læs mere og tilmeld dig her

Udvidet Excel kursus - Optimering, tips og tricks
Kurset er til dig, der ønsker at anvende Excel mere effektivt i det daglige arbejde. Savner du inspiration og effektive tips til hvordan du udvider dine anvendelses-muligheder, så er dette kurset, der giver dig værktøjer og praktiske løsninger som du kan anvende direkte efter kurset.
Læs mere og tilmeldt dig her

Kursuslokaler udlejes med og uden PC
Har du brug for et undervisningslokale med plads til op til 15 deltagere, så kan vi tilbyde fuldt udstyrede lokaler. Pris pr. dag 3.500.- kr. Forplejning 200.- kr. pr. person pr. dag.
Inkl. i prisen er teknisk support og service. Interesseret?
Kontakt os på telefon 77 300 123 og hør mere.


Hørkær 18
2730 Herlev
Tlf: 77 300 123
Email: idgkurser@idg.dk
CVR: 65970414