Excel kursus for administrationen

Udfør dine arbejdsopgaver langt mere effektivt med et indgående kendskab til de mange muligheder, som Excel giver dig.

Kurset henvender sig til

Sekretærer og administrative medarbejdere, der ønsker et kursus, der har fokus på de funktioner i Excel der er relevante for dine arbejdsopgaver.

Forudsætninger

Kendskab til grundlæggende Windows-funktioner.


Kursusindhold

Vi gennemgår følgende:

Et professionelt layout?

  • Grundprincipper til et godt layout.
  • Formater til forskellige typer af information.
  • Rammer og streger - læsevenlighed.
    
Excel's nyttige og enkle funktioner og formler.

  • Simple statistikker og beregning af gennemsnit og procent.
  • Funktioner til beregning af data fra dine lister.
    
Hvordan du formaterer tal.
Hvordan du kan beskytte områder i din model.

  • Beskyt dine formler, så de ikke overskrives.
  • Indsæt information og forklaringer til andre brugere i dit Excel ark.
    
At navigere i en model og oprettelse af formler.
Brug og oprettelse af navne til at navigere nemmere rundt i en model.
Brugen af navne til at gøre det lettere at oprette og forstå formler.
Lister og oversigter i Excel.
Du planlægger og opbygger en god liste/tabel i Excel.

  • Autofilter og sortering til hurtigt og nemt at finde, det du ønsker.
  • Få en effektiv måde til at søge efter navn og adresse i en liste/tabel.
    
Beregning af data i flere ark og filer.

  • At opstille og redigere i formler på tværs af flere ark.
  • At oprette modeller - fraværsoversigter, månedsrapporter etc.
  • At bruge Excel\\\'s indbyggede automatiske funktioner til at lave beregningerne.
    
Hvad er Pivottabeller, og hvordan kan de bruges?

  • Pivottabeller kan lette dit arbejde og give dig et godt overblik.
  • Oprettelse og redigering af et felt i en Pivottabel.
  • Analyse og opdatering af data.
    
Udform diagrammer og grafer.

  • Oprettelse af mødediagrammer og præsentationer - opgavefordeling, fraværsoversigter, omsætningsudvikling etc.
  • Tegneredskaber i Excel
  • Genvejstaster.

Se en oversigt over alle vores Excel kurser på http://www.idgkurser.dk/side/excel-kurser

 


Kursusdato


Praktiske oplysninger

Pris: kr. 6.720,- (ex. moms)
Varighed: 2 dage
Bemærk: Herlev


Er I flere fra samme virksomhed, som skal på kursus? Så kan der være penge at spare med et virksomhedskursus

Læs mere om virksomhedskurser her

Andre populære kurser


Aktuelt

Tips og Tricks med Excel
Vores Excel-ekspert Ernst Lohse indvier deltagerne i nemme tricks til at løse øjensynligt svære opgaver. Vi samler deltagerne i vores kantine og byder på lidt forfriskninger samtidig med at de lettere løsninger lanceres.
Det koster kun kr. 295 for 2 inspirerende timers læring.
Er du interesseret? - så tilmeld dig her


Persondata og datasikkerhed for praktikere - GDPR kursus
Med EU's nye persondataforordning indføres en række krav til virksomheders behandling af personoplysninger. På kurset får du praktisk anvendelig viden og metoder til at udarbejde og implementere politikker og dokumenter, så din virksomhed overholder persondataforordningen. Læs mere her!

NYHED - Robotic Process Automation

Hvad hardware-robotter har gjort i mange år for industrien, er for alvor ved at ske på kontorgangen hos virksomheder verden over for administrative arbejdsgange også. Software-robotter eller Robotic Process Automation er en effektiv og billig måde, at frigøre kræfter og ressourcer i virksomheder og organisationer. Samtidigt vil det påvirke den måde vi organiserer os på og hvilke kompetencer, der vil blive eftertragtede i fremtiden. IDG Kurser har designet dette kursus, så du kan lære at identificere områder og opgaver, som med fordel kan løses af software robotter. Derudover vil du få en bred forståelse af, hvad RPA betyder for dig og din organisation. Læs mere her!


Hørkær 18
2730 Herlev
Tlf: 77 300 123
Email: kursus@idg.dk
CVR: 65970414