Excel kursus for administrationen

Udfør dine arbejdsopgaver langt mere effektivt med et indgående kendskab til de mange muligheder, som Excel giver dig.



Kurset henvender sig til

Sekretærer og administrative medarbejdere, der ønsker et kursus, der har fokus på de funktioner i Excel der er relevante for dine arbejdsopgaver.

Forudsætninger

Kendskab til grundlæggende Windows-funktioner.


Kursusindhold

Vi gennemgår følgende:

Et professionelt layout?

  • Grundprincipper til et godt layout.
  • Formater til forskellige typer af information.
  • Rammer og streger - læsevenlighed.
    
Excel's nyttige og enkle funktioner og formler.

  • Simple statistikker og beregning af gennemsnit og procent.
  • Funktioner til beregning af data fra dine lister.
    
Hvordan du formaterer tal.
Hvordan du kan beskytte områder i din model.

  • Beskyt dine formler, så de ikke overskrives.
  • Indsæt information og forklaringer til andre brugere i dit Excel ark.
    
At navigere i en model og oprettelse af formler.
Brug og oprettelse af navne til at navigere nemmere rundt i en model.
Brugen af navne til at gøre det lettere at oprette og forstå formler.
Lister og oversigter i Excel.
Du planlægger og opbygger en god liste/tabel i Excel.

  • Autofilter og sortering til hurtigt og nemt at finde, det du ønsker.
  • Få en effektiv måde til at søge efter navn og adresse i en liste/tabel.
    
Beregning af data i flere ark og filer.

  • At opstille og redigere i formler på tværs af flere ark.
  • At oprette modeller - fraværsoversigter, månedsrapporter etc.
  • At bruge Excel\\\'s indbyggede automatiske funktioner til at lave beregningerne.
    
Hvad er Pivottabeller, og hvordan kan de bruges?

  • Pivottabeller kan lette dit arbejde og give dig et godt overblik.
  • Oprettelse og redigering af et felt i en Pivottabel.
  • Analyse og opdatering af data.
    
Udform diagrammer og grafer.

  • Oprettelse af mødediagrammer og præsentationer - opgavefordeling, fraværsoversigter, omsætningsudvikling etc.
  • Tegneredskaber i Excel
  • Genvejstaster.

Se en oversigt over alle vores Excel kurser på http://www.idgkurser.dk/side/excel-kurser

 


Kursusdato


Praktiske oplysninger

Pris: kr. 6.720,- (ex. moms)
Varighed: 2 dage
Bemærk: Sted: Herlev
Er I flere fra samme virksomhed, som skal på kursus? Så kan der være penge at spare med et virksomhedskursus

Læs mere om virksomhedskurser her

Andre populære kurser


Aktuelt


GRATIS TIPS & TRICKS med EXCEL

Har du fået lyst til at snuse til Excel og de mange muligheder, kan vi tilbyde dig et par timers gratis inspirationsseminar. 

I løbet af de to timer kommer vi bl. a. gennem:

  • Brug af tabeller i Excel
  • Brug af tabelfunktion sammen med udsnitsværktøjer
  • Brug af subtotalfunktionen til udregning af nøgletal på valgte datasæt
  • Dynamiske diagrammer til visning af over/under target
  • Formeltricks til at undertrykke manglende datasæt i diagrammer
  • Smarte diagramtricks.

torsdag d. 2. marts kl. 14

Arrangementet holdes i vores kursusfaciliteter i Herlev, hvor du sammen med andre interesseret bliver ledt gennem nogle af de mere kringlede muligheder i programmet. Det er vores kendte instruktør Ernst Lohse, der øser af sin Excel-viden.
Vi byder på lidt forfriskninger under og efter arrangementet.

Følg blot nedenstående link og tilmeld dig:




Inkluderet i kursusprisen er altid:
Morgenmad med kaffe, morgenbrød, juice, ost og marmelade, fuld frokost med lune retter, frisk frugt samt eftermiddagskage til den sene kaffepause. Derudover er der under hele kurset fri adgang til vand og sodavand.
Der fri internetadgang til alle dine devices og du få et kursusdiplom der viser, at du har opnået nye færdigheder.

Derudover kan du frit benytte kursusmaterialet som opslagsværk efter kurset.

Skal du på kursus i Herlev, så ligger vores kursusfaciliteter kun 5-7 minutters gang fra Herlev Station og vi stiller derudover gratis P-plads til rådighed.


Hørkær 18
2730 Herlev
Tlf: 77 300 300
Email: kursus@idg.dk
CVR: 65970414