Excel kursus for administrationen

Udfør dine arbejdsopgaver langt mere effektivt med et indgående kendskab til de mange muligheder, som Excel giver dig.

Kurset henvender sig til

Sekretærer og administrative medarbejdere, der ønsker et kursus, der har fokus på de funktioner i Excel der er relevante for dine arbejdsopgaver.

Forudsætninger

Kendskab til grundlæggende Windows-funktioner.

Kursusindhold

Vi gennemgår følgende:

Et professionelt layout?

  • Grundprincipper til et godt layout.
  • Formater til forskellige typer af information.
  • Rammer og streger - læsevenlighed.
    
Excel's nyttige og enkle funktioner og formler.

  • Simple statistikker og beregning af gennemsnit og procent.
  • Funktioner til beregning af data fra dine lister.
    
Hvordan du formaterer tal.
Hvordan du kan beskytte områder i din model.

  • Beskyt dine formler, så de ikke overskrives.
  • Indsæt information og forklaringer til andre brugere i dit Excel ark.
    
At navigere i en model og oprettelse af formler.
Brug og oprettelse af navne til at navigere nemmere rundt i en model.
Brugen af navne til at gøre det lettere at oprette og forstå formler.
Lister og oversigter i Excel.
Du planlægger og opbygger en god liste/tabel i Excel.

  • Autofilter og sortering til hurtigt og nemt at finde, det du ønsker.
  • Få en effektiv måde til at søge efter navn og adresse i en liste/tabel.
    
Beregning af data i flere ark og filer.

  • At opstille og redigere i formler på tværs af flere ark.
  • At oprette modeller - fraværsoversigter, månedsrapporter etc.
  • At bruge Excel\\\'s indbyggede automatiske funktioner til at lave beregningerne.
    
Hvad er Pivottabeller, og hvordan kan de bruges?

  • Pivottabeller kan lette dit arbejde og give dig et godt overblik.
  • Oprettelse og redigering af et felt i en Pivottabel.
  • Analyse og opdatering af data.
    
Udform diagrammer og grafer.

  • Oprettelse af mødediagrammer og præsentationer - opgavefordeling, fraværsoversigter, omsætningsudvikling etc.
  • Tegneredskaber i Excel
  • Genvejstaster.

Se en oversigt over alle vores Excel kurser på http://www.idgkurser.dk/side/excel-kurser

 


Kursusdato


Praktiske oplysninger
Pris:
kr. 6.720,- (ekskl. moms)
Varighed:
2 dage
Bemærk:
Afholdes i Herlev


Er I flere fra samme virksomhed, som skal på kursus? Så kan der være penge at spare med et virksomhedskursus

Læs mere om virksomhedskurser her

Andre populære kurser


Aktuelt

Schrems II: Praktisk indføring i sagen og sikring af compliance.
På dette kursus fører Schrems II-ekspert, advokat Martin Folke Vasehus, dig gennem en række praktiske forhold ved Schrems II – og klarlægger, hvordan du kan sikre, at dine data-overførsler ikke er ulovlige.
Læs mere og tilmeld dig her

Excel Udvidet - online kursus
Mere om formler, funktioner, betinget format og datavalidering.
Læs mere og tilmeld dig her

Makroer i Excel - online kursus

Lær at benytte makroer til at spare tid, undgå fejl og automatisere processer i Excel. Det er ikke et kursus i VBA, men et kursus i makroer.
Læs mere og tilmeldt dig her

Kursuslokaler udlejes med og uden PC
Har du brug for et undervisningslokale med plads til op til 15 deltagere, så kan vi tilbyde fuldt udstyrede lokaler. Pris pr. dag 3.500.- kr. Forplejning 200.- kr. pr. person pr. dag.
Inkl. i prisen er teknisk support og service. Interesseret?
Kontakt os på telefon 77 300 123 og hør mere.


Hørkær 18
2730 Herlev
Tlf: 77 300 123
Email: idgkurser@idg.dk
CVR: 65970414