ITIL® Foundation - Bliv certificeret i verdens mest udbredte IT Service Management rammeværk

På ITIL Foundation lærer du din grundlæggende ABC inden for ITIL. Du lærer det fælles sprog, som anvendes af alle, der skal arbejde professionelt med ITIL.

Du få den grundlæggende viden om ITIL, som gør dig i stand til at bidrage til udviklingen af processerne i din afdeling. Kurset kan afsluttes med den internationale certificering ITIL Foundation Certificate in IT Service Management.

Når du har bestået ITIL Foundation, kan du tilmelde dig de videregående ITIL-kurser, hvor du lærer at omsætte teorien til praksis.



Kursusmål

  • Definere service og forstå og forklare Service Management konceptet
  • Forstå Service Lifecycle og forklare mål og forretningsværdi for hver fase i livscyklen
  • Definere og redegøre for Service Management konceptets nøglebegreber, hovedprincipper, modeller og diskutere nogle af de modsatrettede kræfter indenfor Service Management
  • Redegøre for bl.a. mål, omfang og roller i de 5 hovedprocesser og mål, koncepter og roller i 15 af de resterende processer.
  • Forklare Service Deskens rolle og mål m.m. og beskrive sammenfaldet med tre andre funktioner.
  • Redegøre for og forstå nogle af Service Management rollernes ansvar, og at genkende resterende roller beskrevet andre steder.
  • Beskrive nogle generiske krav til en integreret Service Management teknologi

Kurset henvender sig til

Dig, der er IT professionel, leder eller procesejere, og som har brug for en grundlæggende forståelse af ITIL framework, og hvordan det kan bruges til at forbedre kvaliteten på IT Service Management i organisationen.

Forudsætninger

Du bør have generel viden om IT og forståelse for din egen forretning. Du behøver ikke at forberede dig til kurset, men du bør afsætte tid til repetition og hjemmearbejde mellem kursusdagene.


Kursusindhold


·    Introduktion
·    ITIL Service Management som en praksis
·    Service Strategy
·    Service Design
·    Service Transition
·    Service Operation
·    Continual Service Improvement
·    Værkstøjsunderstøttelse af ITIL processer
·    Hvordan gør man i praksis?
·    Prøveeksamen


Form

Kurset bygger på en vekselvirkning mellem teori, opgaveløsning og gruppearbejde. Undervisning, kursusmaterialer samt eksamen er på dansk. Alt udleveres på første kursusdag.

Eksamen

Eksamen foregår på kursets sidste dag og finder sted fra kl. 16-17, det er en multiple-choice opgave med 40 spørgsmål på dansk.
Varighed 1 time
Beståelseskriterie: 65%
Ved beståelse opnår du ITIL Foundation Certificate in IT Service Management, hvilket kan danne grundlag for yderligere uddannelse.

Bemærk:

Eksamen er elektronisk. Husk derfor at medbringe en laptop. Du kan ikke anvende tablet/iPad. Vi har internetforbindelse.

ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.

Dette kursus leveres i samarbejde med Westergaard A/S.



Kursusdato


Praktiske oplysninger

Pris: kr. 8.700,- (ex. moms)
Varighed: 3 dage
Bemærk: Pris 1.950 kr. i gebyr for eksamen.

Alle vores ITIL kurser følger seneste syllabus (pensumoversigt). Du kan således være sikker på at få den nyeste viden hos os.
Er I flere fra samme virksomhed, som skal på kursus? Så kan der være penge at spare med et virksomhedskursus

Læs mere om virksomhedskurser her

Andre populære kurser


Aktuelt

KURSUS NYHEDER
Nyt Machine Learning kursus
Brug data til at estimere, hvad der vil ske i fremtiden. Hvem der misbruger deres beføjelser eller hvilke kunder, der har størst risiko for at opsige deres aftale? Du lærer at bringe data til live og herigennem træffe bedre beslutninger. 
Vil du vide mere, eller tilmelde dig, klikker du her

DevOps kursus - praktisk forløb
Udvikler og vedligeholder du apps eller Cloud-baserede services? Ønsker du højere kvalitet, hurtigere releases og mere effektiv udvikling? Så er dette kursus noget for dig.
Vil du vide mere, eller tilmelde dig, klikker du her


Hørkær 18
2730 Herlev
Tlf: 77 300 123
Email: kursus@idg.dk
CVR: 65970414