ITIL® Lifecycle: Service Operation (SO)

På kurset lærer du at styre ITIL-processerne i driften for at sikre hurtig fejlløsning og effektiv vidensopsamling. Det skaber tilfredse kunder med tillid til afdelingen.

Få indblik i, hvordan processerne understøttes af den rette teknologi.

Lær, hvordan du minimerer impact af nedbrud, og hvordan du strukturerer sikkerheden for brugernes adgang til jeres services.

På kurset lærer du, hvordan du opbygger din it-organisation. samt hvordan du sikrer høj effektivitet og kvalitet i problemhåndteringen.



Kursusmål

  • forstå processers og funktioners betydning i den samlede livscyklus
  • kunne relatere stoffet til forretningens operation og organisation
  • kunne indtage en nøglerolle i udviklingen af processer og funktioner
  • kunne tage et ITIL Lifecycle certifikat

Kurset henvender sig til

Kurset henvender sig til dig, der er leder, projektleder eller nøglemedarbejder i et ITIL-projekt samt dig der har behov for en dyb forståelse af ITIL. Endvidere er kurset henvendt til deltagere, der ønsker at kvalificere sig til ITIL Expert eller ønsker at blive IT Service Management konsulent.

Forudsætninger

Deltagerne skal have et ITIL Foundation certifikat, og have kendskab til en IT-driftsorganisations måde at fungere på. Desuden skal deltagere have læst den engelske ITIL bog "Service Operation" inden kursets start. Har du ikke bogen, kan den bestilles ved tilmeldingen, eller købes direkte her.


Kursusindhold

Emne

Flg. ITIL processer og områder gennemgås i kurset:

  • Introduction to Service Operation
  • Service Operations Principals
  • Service Operation Processes
  • Common Service Operation Activities
  • Organising Service Operation: Functions
  • Technology Considerations
  • Implementation Considerations
  • Challenges, Critical Success Factors and Risks

Form

Kurset består af forelæsning, gruppearbejde, hjemmearbejde og prøveeksamen.
Undervisningen foregår på dansk med dansk kursusmateriale og dansk eksamen.

Eksamen

Dette kursus afsluttes med en eksamen og ved beståelse opnås ITIL Lifecycle Certificate in Service Operation samt 3 point i ITIL Qualification Scheme.

Eksamen foregår på kursets sidste dag og er en kompleks multiple choice opgave med 8 graduerede case-baserede spørgsmål.

  • Varighed 1½ time.
  • Beståelseskriterie: 70%
  • Sprog: Dansk (engelsk kan fås ved henvendelse)


ITIL® is a registered trade mark of the Cabinet Office

Dette kursus leveres i samarbejde med Westergaard Management




Kursusdato


Praktiske oplysninger

Pris: kr. 10.200,- (ex. moms)
Varighed: 3 dage
Bemærk: Pris 2.050.- kr. i gebyr for eksamen.

Kurset er meget intensivt og du skal forvente en del forberedelse før kurset samt flere timers hjemmearbejde mellem alle kursusdagene.
Er I flere fra samme virksomhed, som skal på kursus? Så kan der være penge at spare med et virksomhedskursus

Læs mere om virksomhedskurser her

Andre populære kurser


Aktuelt

Du kan nå det endnu...
Den 28. juni kl. 14-16 afholder vi gratis
Tips & Tricks med Excel
- inspirationsseminar, hvor vores underviser Ernst Lohse viser spændende muligheder i Excel. Tilmeld dig via ovenstående link.
Der er stadig ledige pladser, så tilmeld dig hurtigst muligt.


KURSUS NYHEDER
Persondata og datasikkerhed for praktikere.
Et kursus der giver dig praktisk anvendelig viden og metoder til at udarbejde og implementere politikker og dokumenter, så din virksomhed overholder persondataforordningen. 
Vil du vide mere, eller tilmelde dig, klikker du her

Nyt Business Case kursus
I en tid hvor forandringsparathed er afgørende for succes og overlevelse, skal der særlige kompetencer til, for at klare sig.
IDG Kurser er aktuelle med et helt nyt kursus i Business Case.
På dette kursus bliver du klædt på, til at føre virksomhedens projekter ud i livet.
Vi kalder det fra tanke til handling med succes!
Vil du vide mere, eller tilmelde dig, klikker du her.


Hørkær 18
2730 Herlev
Tlf: 77 300 123
Email: kursus@idg.dk
CVR: 65970414