SharePoint kursus 2013 grundlæggende



Kursusmål

Dette kursus giver dig indsigt i, og forståelse for, Microsoft SharePoint 2013 som platform for videndeling via intranet og internet, og hvordan det kan understøtte mere specifikke behov virksomheden har.

Efter kurset vil du være i stand til at håndtere følgende opgaver:

  • Oprette og vedligeholde sites, undersites og indhold
  • Anvende og vedligeholde webdele og indholdspladsholdere
  • Kommentere eller bidrage til andre brugeres indlæg
  • Oprette og anvende webstedskolonner og webstedsindholdstyper
  • Arbejde med sider og apps som biblioteker, lister
  • Anvende spørgeundersøgelser
  • Oprette og anvende standard-apps (site-, biblioteks- og liste- skabeloner)
  • Oprette og administrere adgangstilladelser for brugere og grupper
  • Redigere navigation på sites og sider
  • Oprette og vedligeholde overblik med dashboards og status indicators
  • Udnytte Microsoft Office 2013 integration med Microsoft SharePoint 2013
  • Anvende WorkFlows

Dette kursus er også relevant for dig, hvis du arbejder med SharePoint som del af Office 365.

Installationen er som udgangspunkt på engelsk. Kurset bliver afholdt på dansk.

Kurset henvender sig til

Kurset henvender sig til dig som skal benytte de faciliteter som SharePoint 2013 tilbyder i forhold til anvendelse, udgivelse og administration af Intranet-, Extranet- samt Internetsider og websteder.

Forudsætninger

Du behøver ikke at have et forudgående kendskab til SharePoint, men vi antager, at du har et godt kendskab til Microsoft Office og anvendelse af Internet Explorer.


Kursusindhold

Om SharePoint 2013 generelt
  • Introduktion til SharePoint 2013
  • Brugerfladen i SharePoint 2013
  • Introduktion til de forskellige typer af websteder (sites) i SharePoint 2013, herunder team-websteder, wikis, blogs og diskussioner.

Administrere portalstruktur
  • Introduktion til planlægning og oprettelse af portalstruktur
  • Navigation i portalstrukturen
  • Oprette webstedssamlinger og websteder
  • Oprettelse og anvendelse af grupper
  • Vedligeholdelse af brugere og grupperettigheder
  • Benytte Master Pages og skabeloner (templates) på SharePoint 2013

Oprettelse og vedligeholdelse af sider og sites
  • Redigering af sider (pages)
  • Introduktion til web-del apps
  • Anvendelse af sideredigeringsværktøjer
  • Oprette og anvende lister og biblioteker
  • Visninger i lister og biblioteker
  • Oprette og anvende webstedskolonner og websteds-indholdstyper
  • Anvendelse af målgrupper i web-del apps
  • Arbejde med versioner
  • Oprette spørgeundersøgelser (surveys)

Publicering
  • Introduktion til publicering (udgivelse) på SharePoint 2013
  • Roller, policies og workflows i forbindelse med publicering på SharePoint 2013
  • Oprette og anvende genanvendeligt indhold

Dokumenthåndtering
  • Rettigheder på biblioteker/dokumenter
  • Godkendelsesprocedure
  • Opsætte regler for startdato, udløbsdato m.m.
  • Designe og anvende workflows på dokumentbiblioteker
  • Oprette og anvende webstedsindholdstyper (Content Types)
  • Redigere dokumentskabelon
  • Tilføje dokumentskabeloner med indholdstyper

Personalisering af portalen
  • Anvende og vedligeholde My Site
  • Personlig tilpasning af sider

Portal-funktionalitet
  • Anvend rapporter og statistik til forbedring af portalen og indhold
  • Brug papirkurv, genskabe dokumenter og lister uden involvering af IT-afdeling
  • Skab overblik på tværs af portalwebsteder med webdele
  • Anvende simple og avancerede søgninger til at finde personer og informationer
  • Tilrette søgefunktionen

Integration med Microsoft Office 2013
  • Opret forbindelse til Microsoft Outlook 2013
  • Arbejde offline med delte dokumenter og lister i Outlook 2013
  • Anvendelse af SharePoint lister i Microsoft Access 2013 (2-vejs kommunikation)
  • Abonnér på lister og biblioteker (Outlook/RSS)
  • Anvende Microsoft PowerPoint 2013 og dias-biblioteker
  • Oprette app-lister fra Microsoft Office Excel 2013
  • Anvende Microsoft Office Word 2013 skabeloner
  • Anvende InfoPath 2013 formularer i SharePoint 2013
  • Udgive Visio 2013 tegninger
  • Oprette mødearbejdsområder fra Microsoft Outlook 2013.

Kursusdato


Praktiske oplysninger

Pris: kr. 11.250,- (ex. moms)
Varighed: 3 dage
Bemærk: Kurset udbydes af IDG som kursusfacilitator for en Microsoft Gold Certified Partner

Kursussted: Kbh. K
Er I flere fra samme virksomhed, som skal på kursus? Så kan der være penge at spare med et virksomhedskursus

Læs mere om virksomhedskurser her

Andre populære kurser


Aktuelt

KURSUS NYHEDER
Persondata og datasikkerhed for praktikere.
Et kursus der giver dig praktisk anvendelig viden og metoder til at udarbejde og implementere politikker og dokumenter, så din virksomhed overholder persondataforordningen. 
Vil du vide mere, eller tilmelde dig, klikker du her


Gratis event - forstå EU´s nye Persondataforordning og bliv klogere på, hvordan du kan skabe gevinst i din organisation.

På eventet får du et overblik over hovedkravene 
- Større gennemsigtighed og bedre dokumentation.
- Langt større mulighed for brugeren for selv at komme i kontrol.
- Større krav til samtykke fra brugeren.
- Brugernes ret til at blive glemt.
- At blive - og forblive - compliant vil i det rigtige business-case perspektiv, give dig anledning til at organisere data og viden om kunderne på nye gevinstgivende måder.

Eventet afholdes Hørkær 18, 2. sal, 2730 Herlev.
Du kan tilmelde dig her.


Disruption - boot camp i forståelse af fremtiden
Kurset giver dig viden og indsigt i, hvad disruption er og hvilke mønstre der er gode at kende for at kunne forberede sig. Du får viden og sparring der gør dig bedre til at sikre, at din virksomhed kan møde disruption, og du får indsigt i, hvilke krav det stiller til dig på fremtidens arbejdsplads.
Vil du vide mere, eller tilmelde dig, klikker du her


Disruption Agent uddannelsen
Dette er en  unique uddannelse, der sætter dig i stand til at præge fremtiden i din organisation. Disruption Agent uddannelsen giver dig en uvurderlig og værdifuld viden og kompetence indenfor disruption. Hvilke mønstre der er gode at kende, så du kan guide din virksomhed og sikre jer dynamik og en god forberedelse.
Vil du vide mere, eller tilmelde dig, klikker du her


TRANSPORT
Med tog: Vores kursusfaciliteter i Herlev ligger kun 5-7 minutters gang fra Herlev Station.
Med bil: Kommer du i bil stiller vi gratis P-plads til rådighed.


FORPLEJNING
Når du er på kursus hos os, får du fuld forplejning med et dejligt morgenbord, en lækker frokostsbuffet, eftermiddagskage, frugt og chokolade samt kolde og varme drikkevarer ad libitum.


Hørkær 18
2730 Herlev
Tlf: 77 300 123
Email: kursus@idg.dk
CVR: 65970414