Fremtidens kontormedarbejder/Kommunikation i Praksis - 6 ugers jobrettet kursus for ledige

Kurset er godkendt på national/landsdækkende positivliste med listenr. 215, kursusnr. 37477

Godkendt på regional positivliste med listenr. 47 for Hovedstaden, 389 for Sjælland.

Styrk dine kompetencer i kommunikation og Microsoft Office-pakken

Lær de vigtigste færdigheder, som du skal bruge for at blive fremtidens kontormedarbejder

Få undervisning i kommunikation i praksis samt Office (Word, Excel og PowerPoint), Windows og Outlook - der er uundværlig på enhver arbejdsplads!

Kurset henvender sig til

Målgruppen for dette kursus er meget bred da Windows styresystem og Office pakken benyttes på næsten alle arbejdspladser i Danmark. I dag kræver de fleste arbejdspladser at medarbejderne har et højt niveau indenfor disse. Med dette kursus kan du opgradere dine kompetencer til 'superbruger' og komme tættere på job!

Hvis du vil kunne dokumentere dine kompetencer kan du efter kurset tage en MOS certificering i Word og/eller Excel (certificeringerne er ikke en del af kurset)

Forudsætninger

For at blive optaget på uddannelsen er det et kriterium, at du har minimum 2 års arbejdserfaring samt ét af følgende kriterier:

En relevant erhvervsuddannelse, en relevant grunduddannelse for voksne (GVU), en gymnasial uddannelse eller en anden relevant uddannelse på mindst samme niveau som ovenstående
Erfaring i brugen af PC og internet. Gerne erfaring med Office pakken. Selvlært - motiveret med ambitioner om at arbejde som superbruger på kontor eller indenfor administration. Positiv, motiveret og en teamplayer.

Du kan tage kurset som 6 ugers jobrettet uddannelse via din a-kasse eller med en jobplan udarbejdet af dit jobcenter. Ring og hør nærmere.


Kursusindhold

WINDOWS

Introduktion til operativsystemet og brugergrænsefladen Windows 10

Gennemgang af kontrolpanel

Gennemgang af netværk (hvordan du kommer på internettet)

Grundlæggende gennemgang af installation af programmer

OFFICE-PAKKEN

Introduktion til Office 2013

  • Fælles funktioner, startskærm, genvejsmenu, genvejstaster, dokumentegenskaber, indstillingsmuligheder m.v.

WORD

Introduktion til Word

Gennemgang af grundlæggende funktioner

  • Åbn, opret, gem et dokument, skabeloner, afsnit, linjer, skrifttype, skriftstørrelse m.v. Gennemgang af mere avancerede funktioner
  • Indrykning, tabuleringer, indsæt og formater billeder, tekstombrydning, sidehoveder og sidefødder m.v.

EXCEL

Introduktion til Excel

Gennemgang af grundlæggende funktioner

  • Åbn, opret, gem, formellinjen, indtastning af værdier m.v.
Gennemgang af mere avancerede funktioner

  • Diagrammer, filtrering, pivotabeller m.v.

POWERPOINT

Introduktion til PowerPoint

Gennemgang af grundlæggende funktioner

  • Åbn, opret, gem præsentation, diagrammer, billeder m.v.

Gennemgang af mere avancerede funktioner

  • Slidemaster, designtemaer, animationer, lyd m.v.

OUTLOOK

Introduktion til Outlook

Gennemgang af grundlæggende funktioner

  • Indbakken, læs, slet, besvar, videresend, opret en mail m.v.

Gennemgang af mere avancerede funktioner

  • Kalender, aftaler, påmindelser, adressekartotek m.v.
 

KOMMUNIKATION I PRAKSIS

Introduktion til Kommunikation i Praksis

Grundlæggende kommunikationsteori

  • Fem grundantagelser om kommunikation
  • Synsvinkler og modeller
Dialogbaseret kommunikation

  • Nonverbal kommunikation (mimik, tonefald, kropssprog m.v.)
  • Samtaleværktøjer (spørgsmålstyper, aktiv lytning m.v.)
  • Fra konflikt til forståelse - om dialoger (konflikttyper, konflikthåndtering, kommunikation mellem kulturer m.v.)

Organisationskommunikation

  • Massekommunikation (skriftlig og digital kommunikation, målgruppe, budskab m.v.)
  • Møder og forhandling
  • Kommunikation på skrift
  • Mundtlig præsentation
  • Webkommunikation (digital kommunikation, visuel kommunikation, blikfang, farver m.v.)

Mulighed for eksamen i Kommunikation i Praksis, 10 ECTS point

Der er klassebaseret undervisning 5 dage om ugen i alle 6 uger, certificerede og erfarne undervisere med branchekendskab samt tilknyttede jobkonsulenter med stort virksomhedsnetværk.

Undervisningen foregår i samarbejde med itucation.



                                                                                                          

Kursusdato


Praktiske oplysninger

Pris: kr. 23.000,- (ex. moms)
Varighed: 30 dage


Er I flere fra samme virksomhed, som skal på kursus? Så kan der være penge at spare med et virksomhedskursus

Læs mere om virksomhedskurser her

Andre populære kurser


Aktuelt

It Executive Masterclass
For dig der har brug for ledelsesværktøjer til at styrke din ledelse, innovation og eksekvering i en digital verden. IDG Kursers falgskibsuddannelse til ledere med ansvaret for digitalisering, nye teknologier og de mange forandringer, som følger i kølvandet på datadreven digital ledelse. Læs mere her

NYHED: GDPR og vedligeholdelse af compliance for praktikere
Sådan sikrer du, at du forpliver compliant med GDPR reglerne også når det uventede sker. På kurset får du praktiske og konkrete råd til, hvordan du fastholder og kontinuerligt vedligeholder dine politikker og regler i forhold til GDPR og databeskyttelsesloven.Læs mere her.

Robotic Process Automation - RPA
Lær om software-robotter eller Robotic Process Automation, der er en effektiv og billig måde at at frigøre kræfter og ressourcer. IDG Kurser har designet dette kursus, så du kan lære at identificere områder og opgaver, som med fordel kan løses af software robotter. Læs mere her!


Hørkær 18
2730 Herlev
Tlf: 77 300 123
Email: idgkurser@idg.dk
CVR: 65970414