Fremtidens kontormedarbejder/Kommunikation i Praksis - 6 ugers jobrettet kursus for ledige

Styrk dine kompetencer i kommunikation og Microsoft Office-pakken.

Lær de vigtigste færdigheder, som du skal bruge for at blive fremtidens kontormedarbejder.

Få undervisning i kommunikation i praksis, samt Office (Word, Excel, Outlook og PowerPoint) og Windows 10 – værktøjer, der er uundværlige på enhver arbejdsplads!

Godkendt på positivlisten:
Kurset er godkendt på national/landsdækkende Kurset i Kommunikation i praksis har kursusnummer 37477 på den landsdækkende positivliste. Listetitel: Kommunikation i praksis.

Kurset er ligeledes godkendt på den regionale positivliste for 6 ugers kurser til ledige, som kan søges vi dit jobcenter. Kontakt os, hvis du har spørgsmål til hvordan du søger dit jobcenter om dette kursus i kommunikation. Kurset er godkendt på positivlisten for:

•• Hovedstaden: nr. 16 (+ nr. 4)
• Sjælland: nr. 3
• Nordjylland: side 1
• Østjylland: side 40
• Vestjylland: side 26
• Bornholm: nr. 3

Kurset henvender sig til

Kurset i kommunikation og Office-pakken er åbent for alle, men er særlig rettet mod ledige. Kurset henvender sig til dig, der ønsker at arbejde inden for kommunikation, administration og kontor.

Forudsætninger

For at blive optaget på uddannelsen er det et kriterium, at du har minimum 2 års arbejdserfaring samt ét af følgende kriterier:

En relevant erhvervsuddannelse, en relevant grunduddannelse for voksne (GVU), en gymnasial uddannelse eller en anden relevant uddannelse på mindst samme niveau som ovenstående.

Derudover anbefales det, at du har erfaring i brugen af PC og internet, og at du er selvlært - motiveret med ambitioner om at arbejde som superbruger på kontor eller indenfor administration.

Kursusindhold


  • Windows & Microsoft Office

Du får en grundig introduktion til brugergrænsefladen i Windows 10, samt MS Office 2016. Dertil får du undervisning i de programmets primære funktioner, som eksempelvis kontrolpanel, netværk, indstillingsmuligheder, samt genvejsmenu og -taster.

  • Microsoft Word

Du lærer de grundlæggende funktioner i Word, som eksempelvis skabeloner, afsnit, skrifttyper, skriftstørrelser m.m. Herudover får du kendskab til avancerede funktioner, såsom tabulering, billedeformatering, tekstombrydning, sidehoveder og -fødder.

  • Microsoft Excel

Du bliver bl.a. undervist i hvordan du opretter, åbner og gemmer en projektmappe. Derudover får du ligeledes grundig viden i formellinjen, diagrammer, filtrering, pivottabeller m.m.

  • Microsoft Outlook

Du lærer mailprogrammets vigtigste funktioner. Eksempelvis opnår du grundig kendskab til indbakken og hvordan du læser, besvarer og videresender en mail.  Samtidig får du undervisning i oprettelse af mail, kalender, aftaler, adressekartotek, påmindelser m.v.

  • Microsoft PowerPoint

Du bliver undervist i PowerPoints grundlæggende funktioner, såsom hvordan du opretter diagrammer og billeder, samt hvordan du åbner og gemmer en præsentation. Derudover lærer di om designtemaer, slidemaster, animationer, lyd m.m.

  • Kommunikation

Du får undervisning i grundlæggende kommunikationsteori, og gennem øvelser får du mulighed for at øve teori i praksis sammen med Office-pakken. Du går fra kurset med grundig viden om dialogbaseret kommunikation, web- og organisationskommunikation, konflikthåndtering, samtaleværktøjer m.v.

Forudsætninger:

For at blive optaget på uddannelsen er det et kriterium, at du har minimum 2 års arbejdserfaring samt ét af følgende kriterier: En relevant erhvervsuddannelse, en relevant grunduddannelse for voksne (GVU), en gymnasial uddannelse eller en anden relevant uddannelse på mindst samme niveau som ovenstående.

Derudover anbefales det, at du har erfaring i brugen af PC og internet, og at du er selvlært - motiveret med ambitioner om at arbejde som superbruger på kontor eller indenfor administration.

Praktiske informationer:

Kurset kan afsluttes med en eksamen i Kommunikation i Praksis. Ved afsluttet eksamen opnår du 10 ECTS point.

Modulet Kommunikation i praksis er et akademifag hentet fra akademiuddannelsen i Kommunikation og formidling. Modulet udbydes på vegne af Københavns Erhvervsakademi, KEA, under Lov om Åben Uddannelse og undervisningen foregår i samarbejde med Itucation.

Der er klassebaseret undervisning 5 dage om ugen (9-15) i alle 6 uger, certificerede og erfarne undervisere med branchekendskab, samt tilknyttede jobkonsulenter med stort virksomhedsnetværk.

 


Kursusdato


Praktiske oplysninger
Pris:
kr. 25.395,- (ekskl. moms)
Varighed:
30 dage


Er I flere fra samme virksomhed, som skal på kursus? Så kan der være penge at spare med et virksomhedskursus

Læs mere om virksomhedskurser her

Andre populære kurser


Aktuelt

Schrems II: Praktisk indføring i sagen og sikring af compliance
På dette kursus fører Schrems II-ekspert, advokat Martin Folke Vasehus, dig gennem en række praktiske forhold ved Schrems II – og klarlægger, hvordan du kan sikre, at dine data-overførsler ikke er ulovlige.
Læs mere og tilmeld dig her

IT Executive Masterclass - Styrk din ledelse, innovation og eksekvering i en digital verden

En praktisk orienteret it-lederuddannelse. Få værktøjerne, erfaringerne og metoderne til at navigere effektivt i krydsfeltet mellem ledelse, teamet, kunderne og digitaliseringskrav.
Læs mere og tilmeld dig her

Excel Udvidet - online kursus
Mere om formler, funktioner, betinget format og datavalidering.
Læs mere og tilmeld dig her

Kursuslokaler udlejes med og uden PC
Har du brug for et undervisningslokale med plads til op til 15 deltagere, så kan vi tilbyde fuldt udstyrede lokaler. Pris pr. dag 3.500.- kr. Forplejning 200.- kr. pr. person pr. dag.
Inkl. i prisen er teknisk support og service. Interesseret?
Kontakt os på telefon 77 300 123 og hør mere.


Hørkær 18
2730 Herlev
Tlf: 77 300 123
Email: idgkurser@idg.dk
CVR: 65970414