Fremtidens kontormedarbejder/Kommunikation i Praksis - 6 ugers jobrettet kursus for ledige

Styrk dine kompetencer i kommunikation og Microsoft Office-pakken.

Lær de vigtigste færdigheder, som du skal bruge for at blive fremtidens kontormedarbejder.

Få undervisning i kommunikation i praksis, samt Office (Word, Excel, Outlook og PowerPoint) og Windows 10 – værktøjer, der er uundværlige på enhver arbejdsplads!

Godkendt på positivlisten:
Kurset er godkendt på national/landsdækkende Kurset i Kommunikation i praksis har kursusnummer 37477 på den landsdækkende positivliste. Listetitel: Kommunikation i praksis.

Kurset er ligeledes godkendt på den regionale positivliste for 6 ugers kurser til ledige, som kan søges vi dit jobcenter. Kontakt os, hvis du har spørgsmål til hvordan du søger dit jobcenter om dette kursus i kommunikation. Kurset er godkendt på positivlisten for:

Hovedstaden: nr. 352
Sjælland: nr. 14
Fyn: nr. 251
Østjylland: side 68

Kurset henvender sig til

Kurset i kommunikation og Office-pakken er åbent for alle, men er særlig rettet mod ledige. Kurset henvender sig til dig, der ønsker at arbejde inden for kommunikation, administration og kontor.

Forudsætninger

Erfaring i brugen af PC’er og er internetbruger
Erfaring med Microsoft Office
Selvlært, motiveret med ambitioner om at arbejde med kommunikation
Positiv, motiveret og en teamplayer.

Adgangskravet er en relevant erhvervsuddannelse, en gymnasiel uddannelse eller uddannelse på tilsvarende niveau, samt mindst 2 års relevant erhvervserfaring.

Kursusindhold


  • Windows & Microsoft Office

Du får en grundig introduktion til brugergrænsefladen i Windows 10, samt MS Office 2016. Dertil får du undervisning i de programmets primære funktioner, som eksempelvis kontrolpanel, netværk, indstillingsmuligheder, samt genvejsmenu og -taster.

  • Microsoft Word

Du lærer de grundlæggende funktioner i Word, som eksempelvis skabeloner, afsnit, skrifttyper, skriftstørrelser m.m. Herudover får du kendskab til avancerede funktioner, såsom tabulering, billedeformatering, tekstombrydning, sidehoveder og -fødder.

  • Microsoft Excel

Du bliver bl.a. undervist i hvordan du opretter, åbner og gemmer en projektmappe. Derudover får du ligeledes grundig viden i formellinjen, diagrammer, filtrering, pivottabeller m.m.

  • Microsoft Outlook

Du lærer mailprogrammets vigtigste funktioner. Eksempelvis opnår du grundig kendskab til indbakken og hvordan du læser, besvarer og videresender en mail.  Samtidig får du undervisning i oprettelse af mail, kalender, aftaler, adressekartotek, påmindelser m.v.

  • Microsoft PowerPoint

Du bliver undervist i PowerPoints grundlæggende funktioner, såsom hvordan du opretter diagrammer og billeder, samt hvordan du åbner og gemmer en præsentation. Derudover lærer di om designtemaer, slidemaster, animationer, lyd m.m.

  • Kommunikation

Du får undervisning i grundlæggende kommunikationsteori, og gennem øvelser får du mulighed for at øve teori i praksis sammen med Office-pakken. Du går fra kurset med grundig viden om dialogbaseret kommunikation, web- og organisationskommunikation, konflikthåndtering, samtaleværktøjer m.v.

Praktiske informationer:

Kurset kan afsluttes med en eksamen i Kommunikation i Praksis. Ved afsluttet eksamen opnår du 10 ECTS point.

Modulet Kommunikation i praksis er et akademifag hentet fra akademiuddannelsen i Kommunikation og formidling. Modulet udbydes på vegne af Københavns Erhvervsakademi, KEA, under Lov om Åben Uddannelse og undervisningen foregår i samarbejde med Itucation.

Der er klassebaseret undervisning 5 dage om ugen (9-15) i alle 6 uger, certificerede og erfarne undervisere med branchekendskab, samt tilknyttede jobkonsulenter med stort virksomhedsnetværk.

Kursusform:

Fremmøde:

  • Du vil modtage klasseundervisning alle 5 dage om ugen fra kl. 09.00 til 15.00.
  • Den ugentlige undervisning er på i alt 30 lektioner. Undervisningen veksler mellem teori og praktiske øvelser.
  • Der er egen pc, samt undervisningsmateriale til rådighed under hele forløbet.

Online:

Vi udbyder også kurset online, som virtuel fjernundervisning med fasttilknyttet underviser. Vores virtuelle fjernundervisning kan bestå af en blanding af live-sessioner, videooplæg, gruppeøvelser samt live Q&A sessioner med status og opsamling på dagens emner. Som kursist vil du få adgang til slides og undervisningsmateriale, som du kan downloade og beholde. Underviseren vil være ”tilstede” under alle live-sessioner, men han/hun kan ligeledes hjælpe dig med evt. opgaver og spørgsmål via mail og tlf.

Der er mulighed for at live-sessionerne følger fremmøde-holdets undervisning direkte fra lokalet. Dette giver dig mulighed for at få synergien fra fysisk tilstedeværelse, selvom du sidder derhjemme.

 


Kursusdato


Praktiske oplysninger
Pris:
kr. 25.395,- (ekskl. moms)
Varighed:
30 dage


Er I flere fra samme virksomhed, som skal på kursus? Så kan der være penge at spare med et virksomhedskursus

Læs mere om virksomhedskurser her

Andre populære kurser


Aktuelt

Schrems II: Praktisk indføring i sagen og sikring af compliance.
På dette kursus fører Schrems II-ekspert, advokat Martin Folke Vasehus, dig gennem en række praktiske forhold ved Schrems II – og klarlægger, hvordan du kan sikre, at dine data-overførsler ikke er ulovlige.
Læs mere og tilmeld dig her

Excel Udvidet - online kursus
Mere om formler, funktioner, betinget format og datavalidering.
Læs mere og tilmeld dig her

Makroer i Excel - online kursus

Lær at benytte makroer til at spare tid, undgå fejl og automatisere processer i Excel. Det er ikke et kursus i VBA, men et kursus i makroer.
Læs mere og tilmeldt dig her

Kursuslokaler udlejes med og uden PC
Har du brug for et undervisningslokale med plads til op til 15 deltagere, så kan vi tilbyde fuldt udstyrede lokaler. Pris pr. dag 3.500.- kr. Forplejning 200.- kr. pr. person pr. dag.
Inkl. i prisen er teknisk support og service. Interesseret?
Kontakt os på telefon 77 300 123 og hør mere.


Hørkær 18
2730 Herlev
Tlf: 77 300 123
Email: idgkurser@idg.dk
CVR: 65970414