Kommunikation i praksis inkl. Office-pakken - 6 ugers jobrettet kursus for ledige

I de fleste jobs som kontormedarbejder har man brug for en bred vifte af kompetencer inden for kommunikation og it. Man skal kunne anvende de mest udbredte computerprogrammer til kontorbrug – som oftest Microsoft Office-pakken, der bl.a. indeholder Word, regnearkarket Excel, præsentationsprogrammet PowerPoint og Outlook til email og kalender. Det er vigtigt, at man som kontormedarbejder kan formidle rapporter, analyser mm. og derfor får du på dette kursus 10 dages undervisning i kommunikation. Du lærer om blandt andet om samtaleværktøjer, konflikthåndtering og dialogbaseret kommunikation.

Som kontormedarbejder skal man også være god til Microsoft Office 365, som bl.a. er ovenstående programmer i en online-version og filhåndtering/online-fællesdrev. Derfor får du 10 dages undervisning i Microsoft Office-pakken, som dækker over Excel, PowerPoint, Word og Outlook. De resterende 10 dage af kurset anvendes til undervisning til at lære kombinationen af kommunikation og Office-pakken. Dette lærer du gennem udarbejdelse af en case baseret på et emne, som du selv vælger og får godkendt af din underviser.

Kurset i kommunikation og Office-pakken er baseret på akademifaget Kommunikation i Praksis og du har mulighed for at gå til eksamen og få 10 ECTS point.

Godkendt på positivlisten:
Kurset er godkendt på disse positivlister:

• Hovedstaden: nr. 392
• Sjælland: nr. 14
• Fyn: nr. 251
• Nordjylland: Kan søges via tilstødende regioners lister *
• Østjylland: side 49
• Vestjylland: Kan søges via tilstødende regioners lister *
• Sydjylland: Kan søges via tilstødende regioners lister *
* Kurset kan også søges, hvis du bor i region Nordjylland, Vestjylland eller Sydjylland, da disse støder op til de godkendte regioner.

Kurset henvender sig til

Kurset i kommunikation og Office-pakken er åbent for alle, men er særlig rettet mod ledige. Kurset henvender sig til dig, der ønsker at arbejde inden for kommunikation, administration og kontor.

Forudsætninger

Det anbefales, at du har erfaring i brug af pc og Windows, samt interesse i administrativt arbejde i Microsoft Office-pakken.

Kursusindhold


Windows & Microsoft Office-pakken

Du bliver introduceret til brugerfladen i Windows 10, samt Microsoft Office 2016. Dertil bliver du undervist i de væsentligste funktioner, som eksempelvis kontrolpanel, netværk, indstillingsmuligheder samt genvejsmenu og -taster.

Microsoft Word

Du lærer de grundlæggende funktioner i Word, eksempelvis skabeloner, afsnit, valg af skrifttyper og -størrelser mm. Herudover vil du også få kendskab til mere avancerede funktioner, eksempelvis tabulering, billedformatering, tekstombrydning, sidehoveder og -fødder.

Microsoft Excel

Du bliver undervist i, hvordan du opretter, åbner og gemmer en projektmappe. Samtidig bliver du fortrolig med formellinjen, diagrammer, filtrering, pivottabeller mm.

Microsoft Outlook

Du lærer mail- og kalenderprogrammets vigtigste funktioner. Eksempelvis bliver du fortrolig med indbakken og hvordan du læser, besvarer og videresender en mail. Samtidig vil du lære om brug af kalender, aftaler, adressekartotek, påmindelser mv.

Microsoft PowerPoint

Du lærer de grundlæggende funktioner i PowerPoint, såsom hvordan du opretter diagrammer samt indsætter og bearbejder billeder. Du lærer også hvordan du åbner og gemmer en præsentation. Derudover vil du lære om designtemaer, slidemaster, animationer, lyd mm.

Kommunikation

Du bliver undervist i grundlæggende kommunikationsteori og gennem øvelser får du mulighed for at øve teorien i praksis sammen med Office-pakken. Efter afsluttet kursus har du grundig viden om dialogbaseret kommunikation, web- og organisationskommunikation, konflikthåndtering, samtaleværktøjer mv.

Praktiske informationer:

Der er undervisning 5 dage om ugen i alle 6 uger, certificerede og erfarne undervisere med branchekendskab, samt tilknyttede jobkonsulenter med stort virksomhedsnetværk.


Fremmøde:

  • Du vil modtage klasseundervisning alle 5 dage om ugen fra kl. 09.00 til 15.00.
  • Den ugentlige undervisning er på i alt 30 lektioner. Undervisningen veksler mellem teori og praktiske øvelser.
  • Der er egen pc, samt undervisningsmateriale til rådighed under hele forløbet.

Online:

Vi udbyder også kurset online, som virtuel fjernundervisning med fasttilknyttet underviser. Vores virtuelle fjernundervisning kan bestå af en blanding af live-sessioner, videooplæg, gruppeøvelser samt live Q&A sessioner med status og opsamling på dagens emner. Som kursist vil du få adgang til slides og undervisningsmateriale, som du kan downloade og beholde. Underviseren vil være ”tilstede” under alle live-sessioner, men han/hun kan ligeledes hjælpe dig med evt. opgaver og spørgsmål via mail og tlf.

Der er mulighed for at live-sessionerne følger fremmøde-holdets undervisning direkte fra lokalet. Dette giver dig mulighed for at få synergien fra fysisk tilstedeværelse, selvom du sidder derhjemme.


Kursusdato


Praktiske oplysninger
Pris:
kr. 25.395,- (ekskl. moms)
Varighed:
30 dage


Er I flere fra samme virksomhed, som skal på kursus? Så kan der være penge at spare med et virksomhedskursus

Læs mere om virksomhedskurser her

Andre populære kurser


Aktuelt

Identity Access Management (IAM)
Scoping, udrulning og optimering af virksomhedens brugeradgangsstyring.
Læs mere og tilmeld dig her

Teamlederkursus
Som leder står du måske til tider i en udfordrende, og muligvis vanskelig, leder-position. Vi har sammensat dette kursusforløb, hvor du bliver trænet i ledelsesmetoder med udgangspunkt i situations-bestemt ledelse og kommunikation, der er tilrettet teamleder-rollen.
Læs mere og tilmeld dig her

GDPR - Udvidet kursus med fokus på løbende drift og vedligeholdelse
Sådan drifter du GDPR-complianceprojektet efter det er implementeret. På kurset får du praktiske og konkrete råd til, hvordan du kontinuerligt sikrer dokumentation for overholdelse af GDPR og databeskyttelsesloven.
Læs mere og tilmeld dig her

Udvidet Excel kursus - Optimering, tips og tricks
Kurset er til dig, der ønsker at anvende Excel mere effektivt i det daglige arbejde. Savner du inspiration og effektive tips til hvordan du udvider dine anvendelses-muligheder, så er dette kurset, der giver dig værktøjer og praktiske løsninger som du kan anvende direkte efter kurset.
Læs mere og tilmeldt dig her

Kursuslokaler udlejes med og uden PC
Har du brug for et undervisningslokale med plads til op til 15 deltagere, så kan vi tilbyde fuldt udstyrede lokaler. Pris pr. dag 3.500.- kr. Forplejning 250.- kr. pr. person pr. dag.
Inkl. i prisen er teknisk support og service. Interesseret?
Kontakt os på telefon 77 300 123 og hør mere.


Hørkær 18
2730 Herlev
Tlf: 77 300 123
Email: idgkurser@idg.dk
CVR: 65970414