Kommunikation i Praksis inkl. Office-pakken - 6 ugers jobrettet kursus for ledige. På kurset bliver du undervist i kontormedarbejderens vigtigste færdigheder: Kommunikation og IT.

Du får undervisning i kommunikation, herunder bl.a. dialog baseret kommunikation, samtaleværktøjer og konflikthåndtering.
Dertil får du grundlæggende introduktion til MS Office-pakken, så du kan arbejde mere effektivt med programmerne Word, Excel, Outlook og PowerPoint.

Kommunikation i praksis er et akademifag, og der er mulighed for at optjene 10 ECTS-point, hvis modulet afsluttes med en bestået mundtlig eksamen.

Kurset henvender sig til

Er interesseret i kommunikation og måske allerede – i en eller anden grad – løser kommunikationsopgaver i en professionel sammenhæng, ønsker at kvalificere dig til en karriere inden for kommunikation, ser dig selv i rollen som eksempelvis kommunikationsmedarbejder, selvstændig konsulent, webredaktør eller medierådgiver

Forudsætninger

  • Erfaring i brugen af PC’er og er internetbruger
  • Erfaring med Microsoft Office
  • Selvlært, motiveret med ambitioner om at arbejde med kommunikation
  • Positiv, motiveret og en teamplayer
  • Adgangskravet er en relevant erhvervsuddannelse, en gymnasiel uddannelse eller uddannelse på tilsvarende niveau, samt mindst 2 års relevant erhvervserfaring

Kursusindhold


Windows & Microsoft Office-pakken
Du bliver introduceret til brugerfladen i Windows 10, samt Microsoft Office 2016. Dertil bliver du undervist i de væsentligste funktioner, som eksempelvis kontrolpanel, netværk, indstillingsmuligheder samt genvejsmenu og -taster.

Microsoft Word
Du lærer de grundlæggende funktioner i Word, eksempelvis skabeloner, afsnit, valg af skrifttyper og -størrelser mm. Herudover vil du også få kendskab til mere avancerede funktioner, eksempelvis tabulering, billedformatering, tekstombrydning, sidehoveder og -fødder.

Microsoft Excel
Du bliver undervist i, hvordan du opretter, åbner og gemmer en projektmappe. Samtidig bliver du fortrolig med formellinjen, diagrammer, filtrering, pivottabeller mm.

Microsoft Outlook
Du lærer mail- og kalenderprogrammets vigtigste funktioner. Eksempelvis bliver du fortrolig med indbakken og hvordan du læser, besvarer og videresender en mail. Samtidig vil du lære om brug af kalender, aftaler, adressekartotek, påmindelser mv.

Microsoft PowerPoint
Du lærer de grundlæggende funktioner i PowerPoint, såsom hvordan du opretter diagrammer samt indsætter og bearbejder billeder. Du lærer også hvordan du åbner og gemmer en præsentation. Derudover vil du lære om designtemaer, slidemaster, animationer, lyd mm.

Kommunikation
Du bliver undervist i grundlæggende kommunikationsteori og gennem øvelser får du mulighed for at øve teorien i praksis sammen med Office-pakken. Efter afsluttet kursus har du grundig viden om dialogbaseret kommunikation, web- og organisationskommunikation, konflikthåndtering, samtaleværktøjer mv.

Kursets sidste del bruges på at kombinere læringen fra kommunikation og Office-pakken i udarbejdelsen af en case, hvorigennem du lærer at koble kommunikationsteori til konkrete situationer.
Kommunikation i praksis er et akademifag, og der er mulighed for at optjene 10 ECTS-point, hvis modulet afsluttes med en bestået mundtlig eksamen.

Praktiske informationer:
Der er undervisning 5 dage om ugen i alle 6 uger, certificerede og erfarne undervisere med branchekendskab, samt tilknyttede jobkonsulenter med stort virksomhedsnetværk.

Fremmøde:
Du vil modtage klasseundervisning alle 5 dage om ugen fra kl. 09.00 til 15.00.
Den ugentlige undervisning er på i alt 30 lektioner. Undervisningen veksler mellem teori og praktiske øvelser.
Der er egen pc, samt undervisningsmateriale til rådighed under hele forløbet.

Online:
Vi udbyder også kurset online, som virtuel fjernundervisning med fasttilknyttet underviser. Vores virtuelle fjernundervisning kan bestå af en blanding af live-sessioner, videooplæg, gruppeøvelser samt live Q&A sessioner med status og opsamling på dagens emner. Som kursist vil du få adgang til slides og undervisningsmateriale, som du kan downloade og beholde. Underviseren vil være ”tilstede” under alle live-sessioner, men han/hun kan ligeledes hjælpe dig med evt. opgaver og spørgsmål via mail og tlf.

Der er mulighed for at live-sessionerne følger fremmøde-holdets undervisning direkte fra lokalet. Dette giver dig mulighed for at få synergien fra fysisk tilstedeværelse, selvom du sidder derhjemme.

Kurset udbydes i samarbejde med KEA. Uddannelsesinstitutionen udbyder en lang række praksisrettede videregående uddannelser på erhvervsakademi- og professionsbachelor­niveau. KEA’s uddannelser udvikles i nært samarbejde med erhvervsliv og uddannelsesinstitutioner i ind- og udland.


Praktiske oplysninger
Pris:
kr. 26.350,- (ekskl. moms)
Varighed:
30 dage


Er I flere fra samme virksomhed, som skal på kursus? Så kan der være penge at spare med et virksomhedskursus

Læs mere om virksomhedskurser her

Andre populære kurser


Aktuelt

GDPR-workshop - GDPR og compliance i praksis for øvede
GDPR indeholder en lang række forpligtelser, som din organisation ikke blot skal overholde i praksis – I skal også kunne påvise over for Datatilsynet, at I overholder dem. Det gør I ved at udarbejde en længere række dokumenter, som derefter skal vedligeholdes.
Læs mere her

GDPR-workshop – Grundkursus i GDPR i praksis
På dette 2-dages kursus vil du blive udstyret med en forståelse for reglerne og din organisations forpligtelser, og du vil få mulighed for at udarbejde noget af den lovpligtige dokumentation i et af verdens førende GDPR-compliancesystemer, ComplyCloud.
Læs mere og tilmeld dig her

NIS2 - nye cyber- og informationssikkerhedskrav til samfundskritiske tjenester

Dette et-dags kursus er målrettet de organisationer, der er omfattet af direktivet, og deres ledere. Kurset hjælper dig med at forstå direktivet, og hvordan I planlægger efterlevelsen af det.
Læs mere og tilmeld dig her

Præsentationsteknik – Få dit budskab igennem og opnå dét du gerne vil
På dette 2 dages kursus, får du de helt rette redskaber til at netop dit budskab brænder igennem på den helt rigtige måde. Du får en stor værktøjskasse af teori og praktisk læring, som vi sammen får gennemprøvet på kurset, så du ved, hvordan du leverer dit budskab på en overbevisende måde, og derved komme tættere på dét du gerne vil!
Læs mere og tilmeld dig her

Nye Regler og cybertruslen for ledere
På dette et-dags kursus bliver du skarp på både de nuværende og kommende NIS-krav og samtidig klædt på til at tage cyber-drøftelserne med IT, så du med åbne øjne kan træffe velinformerede sikkerheders beslutninger på vegne af din organisation.
Læs mere og tilmeld dig her

Kursuslokaler udlejes med og uden PC
Har du brug for et undervisningslokale med plads til op til 15 deltagere, så kan vi tilbyde fuldt udstyrede lokaler. Pris pr. dag 3.500.- kr. Forplejning 250.- kr. pr. person pr. dag.
Inkl. i prisen er teknisk support og service. Interesseret?
Kontakt os på telefon 77 300 123 og hør mere.


Hørkær 18
2730 Herlev
Tlf: 77 300 123
Email: idgkurser@idg.dk
CVR: 65970414