Brugervenlighed og grafisk design - User Experience - 6 ugers jobrettet kursus for ledige - Styrk dine kompetencer inden for brugervenlighed og webdesign, og sæt fokus på brugerne og deres behov.

Du lærer at arbejde professionelt med designudvikling og vedligeholdelse af hjemmesider. Samtidig lærer du at indtænke SEO/SEM og genere trafik fra Google, Facebook og andre sociale medier. Derudover bliver du undervist i brugertests, e-mailmarkedsføring, videoredigering m.m. Kurset veksler mellem teori og praksis, så du opnår ligeledes hands-on erfaring med programmerne, som eksempelvis Adobe Photoshop.

Godkendt på positivlisten:
Kurset er godkendt på den nationale/landsdækkende positivliste med akademikode 37542 og under erhvervsgruppen ”IT og teleteknik”.

Kurset er ligeledes godkendt på regional positivliste med listenr:

Hovedstaden: nr. 296
Østjylland: side 29

Dette betyder, at du kan tage kurset som 6 ugers jobrettet uddannelse via din a-kasse eller med en jobplan udarbejdet af dit jobcenter. Ring til os for nærmere vejledning – vi sidder klar til at hjælpe.

Kurset henvender sig til

Kurset er til dig, der ønsker at søge stillinger som webkoordinator, webmaster, social media manager, marketingkoordinator m.v.

Forudsætninger

PC- og interneterfaring
Ønsker at arbejde med usability, sociale medier, online markedsføring, InDesign og Photoshop.

Adgangskravet er en relevant erhvervsuddannelse, en gymnasiel uddannelse eller uddannelse på tilsvarende niveau, samt mindst 2 års relevant erhvervserfaring.

Kursusindhold


  • Brugervenlighed

Du bliver undervist i brugertests, samt hvordan du udfører disse og analyserer resultatet, så du kan designe en brugervenlighed hjemmeside, som er nemt at navigere rundt på. Du får bl.a. kendskab til følgende brugertests: ekspertvurdering, kortsortering, gangstertesten m.m.

  • Webdesign og hjemmesideudvikling

Du får kendskab og erfaring med webdesign og WordPress - et CMS-system (Content Management System), der bruges til hjemmesideudvikling. Samtidig lærer du at oprette og designe en hjemmeside i WordPress, og du bliver ligeledes undervist i temaer, plugins, widgets m.v.

  • Sociale medier

Du bliver undervist i og får kompetencer inden for Facebook, Instagram og LinkedIn m.fl. Du lærer hvordan disse platforme integreres med en virksomheds hjemmeside, samt hvordan du bedst muligt anvender sociale medier, herunder også YouTube, i din markedsføring af virksomheden og hjemmesiden.

  • Adobe-pakken

Du får viden, kompetencer og erfaring i Photoshop og InDesign, så du kan redigere billeder og arbejde med grafisk design ud fra designprincipper og farvelære. Derudover får du også undervisning i videoredigering i Premiere Pro.

  • E-mailmarkedsføring

Du lærer at anvende Mailchimp til indsamling af email-adresser, samt udsendelse af relevante nyhedsbreve til din målgruppe. Dertil bliver du undervist i Do's and Don'ts, så du ved hvordan du bedst kommunikerer med dine potentielle kunder.

  • Søgemaskineoptimering og trafikmåling

Du får uddybende viden og erfaring med SEO (Search engine optimization) og SEM (Search engine marketing), så du kan markedsføre virksomheden via Google – både organisk og betalt. Samtidig bliver du undervist i trafikmåling og Google Analytics.

Mulighed for eksamen

Modulet Brugervenlighed og grafisk design er et akademifag på 10 ECTS-point og hentet fra akademiuddannelsen i Informationsteknologi. Modulet udbydes på vegne af Københavns Erhvervsakademi, KEA, under Lov om Åben Uddannelse.

Modulet kan afsluttes med en eksamen.

Fremmøde:

  • Du vil modtage klasseundervisning alle ugens 5 dage fra kl. 09.00 til 15.00.
  • Den ugentlige undervisning er på i alt 30 lektioner og omfatter både teori og praktiske øvelser.
  • Der er pc og undervisningsmateriale til rådighed under alle 6 uger.

Online:

Vi udbyder også kurset online, som virtuel fjernundervisning med fasttilknyttet underviser. Vores virtuelle fjernundervisning kan bestå af en blanding af live-sessioner, videooplæg, gruppeøvelser samt live Q&A sessioner med status og opsamling på dagens emner. Som kursist vil du få adgang til slides og undervisningsmateriale, som du kan downloade og beholde. Underviseren vil være ”tilstede” under alle live-sessioner, men han/hun kan ligeledes hjælpe dig med evt. opgaver og spørgsmål via mail og tlf.

Der er mulighed for at live-sessionerne følger fremmøde-holdets undervisning direkte fra lokalet. Dette giver dig mulighed for at få synergien fra fysisk tilstedeværelse, selvom du sidder derhjemme.


 


Kursusdato


Praktiske oplysninger
Pris:
kr. 25.395,- (ekskl. moms)
Varighed:
30 dage


Er I flere fra samme virksomhed, som skal på kursus? Så kan der være penge at spare med et virksomhedskursus

Læs mere om virksomhedskurser her

Andre populære kurser


Aktuelt

Schrems II: Praktisk indføring i sagen og sikring af compliance.
På dette kursus fører Schrems II-ekspert, advokat Martin Folke Vasehus, dig gennem en række praktiske forhold ved Schrems II – og klarlægger, hvordan du kan sikre, at dine data-overførsler ikke er ulovlige.
Læs mere og tilmeld dig her

Excel Udvidet - online kursus
Mere om formler, funktioner, betinget format og datavalidering.
Læs mere og tilmeld dig her

Makroer i Excel - online kursus

Lær at benytte makroer til at spare tid, undgå fejl og automatisere processer i Excel. Det er ikke et kursus i VBA, men et kursus i makroer.
Læs mere og tilmeldt dig her

Kursuslokaler udlejes med og uden PC
Har du brug for et undervisningslokale med plads til op til 15 deltagere, så kan vi tilbyde fuldt udstyrede lokaler. Pris pr. dag 3.500.- kr. Forplejning 200.- kr. pr. person pr. dag.
Inkl. i prisen er teknisk support og service. Interesseret?
Kontakt os på telefon 77 300 123 og hør mere.


Hørkær 18
2730 Herlev
Tlf: 77 300 123
Email: idgkurser@idg.dk
CVR: 65970414