Nutidig forandringsledelse hos både IT og forretningsafdelinger

Kurset er baseret på internationale anerkendte og efterprøvede metoder og teknikker og er tilpasset kompetencer til effektiv og succesfuld forandringsledelse både i DK og globalt. Det er tilrettet de forskellige situationer, personprofiler og mål der er i de forskellige afdelinger.

Kurset henvender sig til

Ledere og medarbejdere der er helt eller delvist ansvarlige for større eller mindre forandringer og forbedringsprocesser i organisationen.

Forudsætninger

Du skal have ledelseserfaring i min. 12 mdr.


Kursusindhold

Forandringer er ikke noget der sker engang imellem - forandringer er "daily business"

Derfor er forandringsledelse en vigtig kompetence for ledere på både senior og mellemleder niveau i firmaer, der ønsker at implementere en kultur i organisationen hvor forandringer og forbedringer er en naturlig del til at nå de forventede mål.

Kurset er udviklet som et meget praktiskorienteret forløb, der giver direkte brugbare teorier i forandringsledelse og enkle teknikker, der støtter i det operationelle forandringsarbejde i en dynamisk hverdag i IT afdelinger samt i forretningsafdelinger som administration, marketing, salg, service og produktion.

Udbytte for deltagere på kurset

Efter kurset vil du som deltager være i stand til at kunne bruge metoder og teknikker direkte i din dagligdag, hvor du har behov for at gennemføre forandringer.

Du vil være bevidst om hvilke psykologiske faktorer, der spiller en rolle i forbindelse med modstand mod forandringer og de forskellige faser i forandringsprocesser. Du er blevet indført i teknikker til positivt at håndtere modstand  og kunne føre organisationen gennem forandringsprocesserne via planlægning, gennemførelse og opfølgning  og du har fået redskaber til at indføre forbedringstænkning hos medarbejdere og ledere i organisationen.  

Du har fået synlighed for de udviklingsområder, hvor du selv behøver at udvikle dig i forbindelse med forandringsledelse. Du afslutter med en handlingsplan for din egen udvikling og en handlingsplan for udvælgelse og gennemførelse af forandringer i din organisation.

Før kurset

Deltagerne udfylder en personlighedsanalyse, der er grundlag for egen personlig udvikling som leder af forandringer i forhold til om du er senior level leder, mellemleder eller forandringsagent. Pris kr. 1.500,- excl. moms.   

Indhold:

Forventninger til nutidens IT Help og Service medarbejder
- IT afdelingerne er under kraftige ændringer - hvilken betydning har det for IT Helpdesk og Service medarbejdere?
- Holdninger og kompetencer du skal have for at kunne agere serviceorienteret

Dine kompetencer
- Kompetenceafdækning der giver overblik over, hvor du skal fokusere for stadig at være motiveret og udvikle dig indenfor for din personlige udvikling i det daglige arbejde. Dette giver dig selvindsigt og redskaber til at arbejde efter mål og forankre nye kompetencer

Hvad forventer kunderne (internt/eksternt)

- Tag ikke noget for givet, lad dine kunder gøre det hårde arbejde
- Træd i karakter som serviceorienteret i din kundekontakt

Du har medansvar for din afdelings succes
- Hvilke muligheder har du for at give værdi til dine kunder? (internt/eksternt)
- Hvilken betydning har værdierne af din service/ydelser for dine kunder? (interne/eksterne)

Procesoptimering i hverdagen - at tænke forbedringer er et "Mindset"
- Lær enkel analyse til at "gentænke" (forbedre) din arbejdsstruktur
- Leverer du det, der er forventet?
- Metode til at tænke i forbedringer og hermed bidrage til en forbedringskultur.
- Har det du giver ingen værdi for dine kunder, er det spild! (proces optimering)
- Teknik til formidling af værdiskabelse

Bevidst kommunikation der giver effektiv support dialog og håndterer "brokkerier"
- Struktur til en effektiv supportdialog, der giver både kunden og dig en god oplevelse
- En let forståelig metode til at identificere kommunikationsmønstre og hermed blive bedre til kommunikation
- Få ikke sagt eller skrevet noget der bliver misforstået, brug de nonverbale kommunikationsteknikker til din fordel
- Positiv kommunikation og formidling giver motivation, letter support, service og implementeringsdialogen
- Håndtering af "brokkeri" og konflikthåndtering

Forandringer er ikke en begivenhed, men en del af hverdagen
- Håndtering af forandringer. Metoder til at forholde sig til og udvikle sig gennem forandringer.

Samarbejdsvilje
- at udvise samarbejdsvilje er en holdning og en tilgang til situationer og opgaver
-Hvordan kan det lade sig gøre?`og ikke "hvorfor det ikke kan lade sig gøre?`

Motivering og engagement
- Hvorfor går du på arbejde - hvad motiverer dig som person og som supportmedarbejder?
- Lykkens Psykologi - positivitet og engagementet smitter
- At få mennesker omkring dig til at vokse

Få overskud i travlheden
- Effektiv stresshåndtering i en hektisk hverdag

Personlig handlingsplan
- Medarbejderen udarbejder derfor en personlig handlingsplan, der kan danne basis for en samtale med ledelsen og være grundlag for en senere opfølgning.

Efter kurset:

Gratis hotline efter kurset omhandlende spørgsmål til gennemgåede teknikker og metoder er inkluderet i kursusprisen.

Kursusdeltagerne modtager et bevis for gennemførelse af kurset.

Overordnet kursusleder

Jytte Koed har beskæftiget sig med krydsfeltet IT og forretning i 15 år og har uddannelser, der understøtter begge områder. Herunder løbende kurser og uddannelser til IT medarbejdere, IT konsulenter, IT chefer og CIO`s alt indenfor IT samarbejde, værdiskabelse og forandringsledelse for forretningsorganisationen.

 


Praktiske oplysninger

Pris: kr. 19.900,- (ex. moms)
Varighed: dag
Bemærk: Kurset vare 2 x 2 dage.

Afholdelsesdatoer

Ring til IDG Kurser på +45 77 300 300
eller mail på kursus@idg.dk
for nærmere info angående datoer.


Er I flere fra samme virksomhed, som skal på kursus? Så kan der være penge at spare med et virksomhedskursus

Læs mere om virksomhedskurser her

Andre populære kurser


Aktuelt

Tips og Tricks med Excel
Vores Excel-ekspert Ernst Lohse indvier deltagerne i nemme tricks til at løse øjensynligt svære opgaver. Vi samler deltagerne i vores kantine og byder på lidt forfriskninger samtidig med at de lettere løsninger lanceres.
Det koster kun kr. 295 for 2 inspirerende timers læring.
Er du interesseret? - så tilmeld dig her


Persondata og datasikkerhed for praktikere - GDPR kursus
Med EU's nye persondataforordning indføres en række krav til virksomheders behandling af personoplysninger. På kurset får du praktisk anvendelig viden og metoder til at udarbejde og implementere politikker og dokumenter, så din virksomhed overholder persondataforordningen. Læs mere her!

NYHED - Robotic Process Automation

Hvad hardware-robotter har gjort i mange år for industrien, er for alvor ved at ske på kontorgangen hos virksomheder verden over for administrative arbejdsgange også. Software-robotter eller Robotic Process Automation er en effektiv og billig måde, at frigøre kræfter og ressourcer i virksomheder og organisationer. Samtidigt vil det påvirke den måde vi organiserer os på og hvilke kompetencer, der vil blive eftertragtede i fremtiden. IDG Kurser har designet dette kursus, så du kan lære at identificere områder og opgaver, som med fordel kan løses af software robotter. Derudover vil du få en bred forståelse af, hvad RPA betyder for dig og din organisation. Læs mere her!


Hørkær 18
2730 Herlev
Tlf: 77 300 123
Email: kursus@idg.dk
CVR: 65970414