Ring til IDG Kurser på 77 300 123
eller mail på idgkurser@idg.dk
for nærmere info angående datoer.
Ledere og medarbejdere der er helt eller delvist ansvarlige for større eller mindre forandringer og forbedringsprocesser i organisationen.
Forandringer er ikke noget der sker engang imellem - forandringer er "daily business"
Derfor er forandringsledelse en vigtig kompetence for ledere på både senior og mellemleder niveau i firmaer, der ønsker at implementere en kultur i organisationen hvor forandringer og forbedringer er en naturlig del til at nå de forventede mål.
Kurset er udviklet som et meget praktiskorienteret forløb, der giver direkte brugbare teorier i forandringsledelse og enkle teknikker, der støtter i det operationelle forandringsarbejde i en dynamisk hverdag i IT afdelinger samt i forretningsafdelinger som administration, marketing, salg, service og produktion.
Udbytte for deltagere på kurset
Efter kurset vil du som deltager være i stand til at kunne bruge metoder og teknikker direkte i din dagligdag, hvor du har behov for at gennemføre forandringer.
Du vil være bevidst om hvilke psykologiske faktorer, der spiller en rolle i forbindelse med modstand mod forandringer og de forskellige faser i forandringsprocesser. Du er blevet indført i teknikker til positivt at håndtere modstand og kunne føre organisationen gennem forandringsprocesserne via planlægning, gennemførelse og opfølgning og du har fået redskaber til at indføre forbedringstænkning hos medarbejdere og ledere i organisationen.
Du har fået synlighed for de udviklingsområder, hvor du selv behøver at udvikle dig i forbindelse med forandringsledelse. Du afslutter med en handlingsplan for din egen udvikling og en handlingsplan for udvælgelse og gennemførelse af forandringer i din organisation.
Før kursetDeltagerne udfylder en personlighedsanalyse, der er grundlag for egen personlig udvikling som leder af forandringer i forhold til om du er senior level leder, mellemleder eller forandringsagent. Pris kr. 1.500,- excl. moms.
Indhold:
Forventninger til nutidens IT Help og Service medarbejder
- IT afdelingerne er under kraftige ændringer - hvilken betydning har det for IT Helpdesk og Service medarbejdere?
- Holdninger og kompetencer du skal have for at kunne agere serviceorienteret
Dine kompetencer
- Kompetenceafdækning der giver overblik over, hvor du skal fokusere for stadig at være motiveret og udvikle dig indenfor for din personlige udvikling i det daglige arbejde. Dette giver dig selvindsigt og redskaber til at arbejde efter mål og forankre nye kompetencer
Hvad forventer kunderne (internt/eksternt)
- Tag ikke noget for givet, lad dine kunder gøre det hårde arbejde
- Træd i karakter som serviceorienteret i din kundekontakt
Du har medansvar for din afdelings succes
- Hvilke muligheder har du for at give værdi til dine kunder? (internt/eksternt)
- Hvilken betydning har værdierne af din service/ydelser for dine kunder? (interne/eksterne)
Procesoptimering i hverdagen - at tænke forbedringer er et "Mindset"
- Lær enkel analyse til at "gentænke" (forbedre) din arbejdsstruktur
- Leverer du det, der er forventet?
- Metode til at tænke i forbedringer og hermed bidrage til en forbedringskultur.
- Har det du giver ingen værdi for dine kunder, er det spild! (proces optimering)
- Teknik til formidling af værdiskabelse
Bevidst kommunikation der giver effektiv support dialog og håndterer "brokkerier"
- Struktur til en effektiv supportdialog, der giver både kunden og dig en god oplevelse
- En let forståelig metode til at identificere kommunikationsmønstre og hermed blive bedre til kommunikation
- Få ikke sagt eller skrevet noget der bliver misforstået, brug de nonverbale kommunikationsteknikker til din fordel
- Positiv kommunikation og formidling giver motivation, letter support, service og implementeringsdialogen
- Håndtering af "brokkeri" og konflikthåndtering
Forandringer er ikke en begivenhed, men en del af hverdagen
- Håndtering af forandringer. Metoder til at forholde sig til og udvikle sig gennem forandringer.
Samarbejdsvilje
- at udvise samarbejdsvilje er en holdning og en tilgang til situationer og opgaver
-Hvordan kan det lade sig gøre?`og ikke "hvorfor det ikke kan lade sig gøre?`
Motivering og engagement
- Hvorfor går du på arbejde - hvad motiverer dig som person og som supportmedarbejder?
- Lykkens Psykologi - positivitet og engagementet smitter
- At få mennesker omkring dig til at vokse
Få overskud i travlheden
- Effektiv stresshåndtering i en hektisk hverdag
Personlig handlingsplan
- Medarbejderen udarbejder derfor en personlig handlingsplan, der kan danne basis for en samtale med ledelsen og være grundlag for en senere opfølgning.
Efter kurset:
Gratis hotline efter kurset omhandlende spørgsmål til gennemgåede teknikker og metoder er inkluderet i kursusprisen.
Kursusdeltagerne modtager et bevis for gennemførelse af kurset.
Overordnet kursusleder
Jytte Koed har beskæftiget sig med krydsfeltet IT og forretning i 15 år og har uddannelser, der understøtter begge områder. Herunder løbende kurser og uddannelser til IT medarbejdere, IT konsulenter, IT chefer og CIO`s alt indenfor IT samarbejde, værdiskabelse og forandringsledelse for forretningsorganisationen.
Ring til IDG Kurser på 77 300 123
eller mail på idgkurser@idg.dk
for nærmere info angående datoer.