SharePoint kursus 2013 brugerkursus



Kursusmål

Dette kursus giver deltagerne indsigt og forståelse for de grundlæggende funktioner og muligheder brugere uden administrative rettigheder har i Microsoft SharePoint 2013.
Dog vil det blive vist, hvordan et Websted (Site), en Liste (List) og et Bibliotek (Library) oprettes, ligesom simpel redigering og tilpasning af Webdele (Webparts) vises.

Efter kurset vil deltageren være fortrolig med:

  • SharePoint navigation og søgning
  • Brug og vedligehold af Mit Websted (My Site)
  • Arbejde med filer i Biblioteker (Libraries) og data i lister
  • Kommentarer eller bidrag til indlæg i Blogs og Wiki sites
  • Mulighederne for integration mellem Microsoft SharePoint 2013 og Microsoft Office 2013.

Installationen er Microsoft SharePoint 2013 Enterprise Edition på engelsk.
Kurset bliver afholdt på dansk.

Dette kursus er også relevant for dig, hvis du arbejder med SharePoint som del af Office 365.

Kurset henvender sig til

Kurset henvender sig til dig som bruger, der skal introduceres til at anvende Microsoft SharePoint Server 2013, og som IKKE har ansvar for oprettelse og tilretning af Sites, Lists og Libraries.
Du har sikkert ikke forudgående kendskab til SharePoint, men vi antager, at du har et godt kendskab til Microsoft Office.
Installationen er på engelsk, men sitet du arbejder med kan oprettes som Dansk, så det er på samme sprog, som anvendes i din virksomhed.

Forudsætninger

Skal du være i stand til at oprette og tilpasse websteder, sider, lister og biblioteker, samt styre rettigheder, anbefales vores kursus:
Microsoft SharePoint 2013 Grundlæggende.


Kursusindhold

Om SharePoint 2013 generelt
  • Introduktion til Microsoft SharePoint 2013
  • Brugerfladen i SharePoint 2013
  • Kort Præsentation af forskellige typer af Websteder (Sites) i SharePoint (Team site, Wiki, Blog, Workspaces, Publishing Site og News site)
  • Navigation og søgning i SharePoint
Mit Websted (My Site)
  • Introduktion til Mit Websted
  • Indtaste informationer og indsætte billede
  • Brug Mit Websted til at få overblik
Lister (Lists)
  • Introduktion til lister, herunder Annonceringer (Announcements), Hyperlinks (Links), Kontaktpersoner (Contacts)
  • Oprette, redigere og slette emner i lister
  • Udfylde spørgeskemaer (Surveys)
Biblioteker (Librarys)
  • Oprette og gemme dokumenter i dokumentbiblioteker
  • Introduktion til Metadata
  • Check ud/ind
  • Arbejde med versioner
  • Gemme og anvende billeder i billedbiblioteker
Websteder (Sites)
  • Oprettelse af et undersite ud fra skabelon
  • Oprette standardlister og biblioteker
  • Redigering af sideindhold
  • Anvendelse og redigering af de mest anvendte webdele
Integration med Microsoft Office 2013
  • Opret forbindelse til Microsoft Outlook 2013
  • Abonner på lister og biblioteker (Outlook/RSS)
  • Arbejde offline med delte dokumenter og lister i Outlook 2013
  • Oprette liste fra Microsoft Office Excel 2013 tabel
  • Eksportere SharePoint data til Excel 2013
  • Udgivelse af tegninger fra Visio 2013
  • Sammenkæde lister med Access 2013 (hvis det er relevant.)

Kursusmateriale

På kurset opnår du det højeste udbytte gennem en vekslen mellem teori, uddybende spørgsmål og praktiske øvelser. Du får udleveret en bog på engelsk samt et opgavesæt til understøttelse af øvelser. For at fastholde og udvikle din kompetence anbefaler vi, at du anvender bogen som et effektivt opslagsværk efter kurset. Rækker dette ikke, er du altid velkommen til at kontakte vores instruktører for uddybende spørgsmål m.m.


Kursusdato


Praktiske oplysninger

Pris: kr. 3.250,- (ex. moms)
Varighed: 1 dag
Bemærk: Kurset udbydes af IDG som kursusfacilitator for en Microsoft Gold Certified Partner

Kurset bliver afholdt på dansk.

Kursussted: Kbh. K
Er I flere fra samme virksomhed, som skal på kursus? Så kan der være penge at spare med et virksomhedskursus

Læs mere om virksomhedskurser her

Andre populære kurser


Aktuelt

KURSUS NYHEDER
Persondata og datasikkerhed for praktikere.
Et kursus der giver dig praktisk anvendelig viden og metoder til at udarbejde og implementere politikker og dokumenter, så din virksomhed overholder persondataforordningen. 
Vil du vide mere, eller tilmelde dig, klikker du her


Gratis event - forstå EU´s nye Persondataforordning og bliv klogere på, hvordan du kan skabe gevinst i din organisation.

På eventet får du et overblik over hovedkravene 
- Større gennemsigtighed og bedre dokumentation.
- Langt større mulighed for brugeren for selv at komme i kontrol.
- Større krav til samtykke fra brugeren.
- Brugernes ret til at blive glemt.
- At blive - og forblive - compliant vil i det rigtige business-case perspektiv, give dig anledning til at organisere data og viden om kunderne på nye gevinstgivende måder.

Eventet afholdes Hørkær 18, 2. sal, 2730 Herlev.
Du kan tilmelde dig her.


Disruption - boot camp i forståelse af fremtiden
Kurset giver dig viden og indsigt i, hvad disruption er og hvilke mønstre der er gode at kende for at kunne forberede sig. Du får viden og sparring der gør dig bedre til at sikre, at din virksomhed kan møde disruption, og du får indsigt i, hvilke krav det stiller til dig på fremtidens arbejdsplads.
Vil du vide mere, eller tilmelde dig, klikker du her


Disruption Agent uddannelsen
Dette er en  unique uddannelse, der sætter dig i stand til at præge fremtiden i din organisation. Disruption Agent uddannelsen giver dig en uvurderlig og værdifuld viden og kompetence indenfor disruption. Hvilke mønstre der er gode at kende, så du kan guide din virksomhed og sikre jer dynamik og en god forberedelse.
Vil du vide mere, eller tilmelde dig, klikker du her


TRANSPORT
Med tog: Vores kursusfaciliteter i Herlev ligger kun 5-7 minutters gang fra Herlev Station.
Med bil: Kommer du i bil stiller vi gratis P-plads til rådighed.


FORPLEJNING
Når du er på kursus hos os, får du fuld forplejning med et dejligt morgenbord, en lækker frokostsbuffet, eftermiddagskage, frugt og chokolade samt kolde og varme drikkevarer ad libitum.


Hørkær 18
2730 Herlev
Tlf: 77 300 123
Email: kursus@idg.dk
CVR: 65970414