SharePoint Dashboards kursus med PerformancePoint Service



Kursusmål

PerformancePoint giver dig mulighed for at skabe interaktive Dashboards som kan deles/publiceres på SharePoint. PerformancePoint er specielt anvendeligt, da det indeholder KPIer, Scorecards, filtre m.m. Ydermere kan PerformancePoint optimalt udnytte data fra en SQL Server Analysis Cube.

Du vil efter kurset kunne anvende Dashboard Designer til at opbygge- og vedligeholde Dashboards i SharePoint. Du lærer hvordan PerformancePoint Services (PPS) kan anvendes som BI værktøj.

Kurset afvikles i SharePoint Server 2013, men du kan sagtens deltage selvom du arbejder med SharePoint Server 2010.

Kurset henvender sig til

Kurset henvender sig til dig, der skal designe/opbygge Dashboards i et SharePoint miljø. Eller du er med i BI-teamet og skal have kendskab til mulighederne i PPS.

Forudsætninger

Det forventes, at du er vant til, at arbejde på et SharePoint websted. Kendskab til BI termer såsom KPIer, Cuber og diagrammer kan være en fordel.


Kursusindhold

Business Intelligence Center og Dashboard Designer
I dette modul introduceres du til et Business Intelligence Center (BIC) og Dashboard Designeren.

  • Hvordan Dashboard komponenter relaterer til et BIC site
  • De indbyggede eksempler på sitet
  • Download af Dashboard Designer
  • Interfacet i Dashboard Designer
  • Gem Workspaces
  • De forskellige Dashboard komponenter
Datakilder
I dette modul lærer du, hvordan der oprettes forbindelse til forskellige datakilder. Du bliver bekendt med, hvorfor en Cube er den bedste datakilde i PPS.

  • Oprettelse af datakilde-forbindelse
  • Cuber ? multidimensionelle data
  • Tabulære datakilder f.eks. Excel- og SharePoint lister
  • Tidsintelligens
Key Performance Indicators (KPI) og Scorecards
I dette modul lærer du at oprette KPIer og implementere dem på Scorecards.

  • Indikatorer - de grafiske figurer
  • Metrics - data og beregninger bag ved en KPI
  • Scorecards - design med ?drag and drop?
  • Navigation i Scorecards med ?drill-down?

Rapporter
I dette modul præsenteres de indbyggede rapporttyper. Du får lært, hvordan data kan præsenteres på en grafisk overskuelig måde.

  • Klassiske diagrammer
  • Rapporter i tabelformat
  • KPI detaljer
  • Interaktivitet f.eks. Drill-down

Dashboards og filtre
I modulet lærer du at samle delkomponenter til et Dashboard. Du lærer også, hvordan filtre kan anvendes i et Dashboard, så det bliver mere dynamisk.

  • Dashboard zoner
  • Filtre i Dashboards
  • Forbindelser
  • Dashboard sider (pages)
  • Publicering af Dashboard

Rettigheder til PPS elementerne
I modulet lærer du at bruge SharePoints rettighedssystem, til at begrænse hvad brugere ser i en PPS løsning

  • Tildel rettigheder til PPS elementer
  • Rettigheder til dataforbindelser


På kurset opnår du det højeste udbytte gennem en vekslen mellem teori, uddybende spørgsmål og praktiske øvelser. Til understøttelse af disse øvelser får du udleveret et gennemarbejdet kursusmateriale udviklet specielt til dette kursus.

For at fastholde og udvikle din produktkompetence anbefaler vi, at du anvender kursusmaterialet som et effektivt opslagsværk efter kurset. Rækker dette ikke, er du altid velkommen til at kontakte vores instruktører for uddybende spørgsmål m.m.

Kursusdato


Praktiske oplysninger

Pris: kr. 7.200,- (ex. moms)
Varighed: 2 dage
Bemærk: Kurset udbydes af IDG som kursusfacilitator for en Microsoft Gold Certified Partner.

Kursussted: Kbh. K
Er I flere fra samme virksomhed, som skal på kursus? Så kan der være penge at spare med et virksomhedskursus

Læs mere om virksomhedskurser her

Andre populære kurser


Aktuelt

KURSUS NYHEDER
Persondata og datasikkerhed for praktikere.
Et kursus der giver dig praktisk anvendelig viden og metoder til at udarbejde og implementere politikker og dokumenter, så din virksomhed overholder persondataforordningen. 
Vil du vide mere, eller tilmelde dig, klikker du her


Gratis event - forstå EU´s nye Persondataforordning og bliv klogere på, hvordan du kan skabe gevinst i din organisation.

På eventet får du et overblik over hovedkravene 
- Større gennemsigtighed og bedre dokumentation.
- Langt større mulighed for brugeren for selv at komme i kontrol.
- Større krav til samtykke fra brugeren.
- Brugernes ret til at blive glemt.
- At blive - og forblive - compliant vil i det rigtige business-case perspektiv, give dig anledning til at organisere data og viden om kunderne på nye gevinstgivende måder.

Eventet afholdes Hørkær 18, 2. sal, 2730 Herlev.
Du kan tilmelde dig her.


Disruption - boot camp i forståelse af fremtiden
Kurset giver dig viden og indsigt i, hvad disruption er og hvilke mønstre der er gode at kende for at kunne forberede sig. Du får viden og sparring der gør dig bedre til at sikre, at din virksomhed kan møde disruption, og du får indsigt i, hvilke krav det stiller til dig på fremtidens arbejdsplads.
Vil du vide mere, eller tilmelde dig, klikker du her


Disruption Agent uddannelsen
Dette er en  unique uddannelse, der sætter dig i stand til at præge fremtiden i din organisation. Disruption Agent uddannelsen giver dig en uvurderlig og værdifuld viden og kompetence indenfor disruption. Hvilke mønstre der er gode at kende, så du kan guide din virksomhed og sikre jer dynamik og en god forberedelse.
Vil du vide mere, eller tilmelde dig, klikker du her


TRANSPORT
Med tog: Vores kursusfaciliteter i Herlev ligger kun 5-7 minutters gang fra Herlev Station.
Med bil: Kommer du i bil stiller vi gratis P-plads til rådighed.


FORPLEJNING
Når du er på kursus hos os, får du fuld forplejning med et dejligt morgenbord, en lækker frokostsbuffet, eftermiddagskage, frugt og chokolade samt kolde og varme drikkevarer ad libitum.


Hørkær 18
2730 Herlev
Tlf: 77 300 123
Email: kursus@idg.dk
CVR: 65970414