Effektiv brug og samarbejde med OneDrive for Business kursus

OneDrive for Business kan anvendes til at arbejde og samarbejde om filer med såvel interne som eksterne kontakter.

På kurset vil du få en grundig gennemgang af de faciliteter, som OneDrive for Business tilbyder. Kurset er opbygget omkring den daglige brug af OneDrive for Business - primært på PC, men indeholder også en kort introduktion til brug på andre enheder som mobiltelefoner og tablets.

Kurset henvender sig til

Dette kursus er til dig, som vil lære at anvende OneDrive for Business og de funktioner, som findes i forbindelse med OneDrive for Business i Office 365.

Forudsætninger

Vi forudsætter, at du er vant til at arbejde med en PC og en Internet Browser, og at du har et grundlæggende kendskab til brugen af Outlook, Word og Excel. Har du kendskab til OneDrive/ OneDrive for Office, er det kun en fordel for dig


Kursusindhold

Introduktion til OneDrive for Business

Her får du en introduktion til, hvad Office 365 er.
Du får også en kort beskrivelse af forskellen mellem OneDrive og OneDrive for Business, og lidt om hvad der adskiller OneDrive for Business fra for eksempel Dropbox.

  • Hvad er Office 365 og Cloud
  • OneDrive vs OneDrive for Business
  • OneDrive for Business vs Dropbox (med flere)
  • Sikkerhed

Et sted til dine arbejdsdata

  • Synkronisering Automatisk / Manuel
  • Data på Office 365
  • OneDrive for Business App på PC
  • OneDrive for Business App på andre enheder
  • Send fotos til OneDrive for Business

Arbejde med filer i OneDrive for Business mappe

  • Placer filer direkte i OneDrive for Business mappe (Drag & Drop)
  • Placer filer i lokal OneDrive for Business mappe

Opret, rediger og slet filer i OneDrive for Business

  • Opret og Rediger filer i OneDrive for Business
  • Slette filer i OneDrive For Business
  • Gendanne slettede filer

Samarbejde med filer i OneDrive for Business

  • Samtidig redigering
  • Versionering

Strukturering med mapper i OneDrive for Business

  • Opret mapper
  • Deling af mapper

Deling af filer/mapper

  • Inviter kolleger
  • Inviter eksterne samarbejdspartnere
  • Opret link til læsning/redigering
  • Stop deling

Grupper

  • Hvad er grupper?
  • Opret gruppe
  • Gruppeindhold
  • Filer i grupper

Efter kurset vil du:

  • Have et godt kendskab til OneDrive for Business i Office 365
  • Have et godt kendskab til de forskellige faciliteter omkring OneDrive i Office 365
  • Kunne bruge disse til at samarbejde og arbejde effektivt

Det får du

Før kurset

  • Mulighed for at tale med en instruktør, der kan hjælpe dig med at finde det helt rigtige kursus.

Under kurset

  • Undervisning af Danmarks mest erfarne instruktørteam i hyggelige og fuldt opdaterede kursuslokaler i centrum af København.
  • Et kursus bestående af en vekslen mellem teori og praktiske øvelser. Vi ved, hvor vigtigt det er, at du får tid til at arbejde med opgaverne i praksis, og derfor har vi altid fokus på hands-on i undervisningen.
  • Et kursusmateriale, som du efterfølgende kan bruge som opslagsværk samt et opgavesæt, der understøtter kurset.
  • Fuld forplejning, som inkluderer morgenmad, friskbrygget kaffe, te, frugt, sodavand, frokost på en italiensk restaurant på Gråbrødretorv, kage, slik, og naturligvis Wi-Fi til dine devices.
  • Et kursuscertifikat med bevis på dine nye kvalifikationer.

Efter kurset

  • Adgang til vores gratis hotline, som betyder, at du op til et år efter kurset kan ringe eller skrive til os, hvis du har spørgsmål til de emner, der er blevet gennemgået på kurset.
  • Vores unikke tilfredshedsgaranti, som er din tryghed for at få fuldt udbytte af dit kursus.

Få det optimale ud af kurset

Vi forudsætter, at du er vant til at arbejde med en PC og en Internet Browser, og at du har et grundlæggende kendskab til brugen af Outlook, Word og Excel. Har du kendskab til OneDrive/ OneDrive for Office, er det kun en fordel for dig.

Kursusdato


Praktiske oplysninger

Pris: kr. 3.950,- (ex. moms)
Varighed: 1 dag
Bemærk: København


Er I flere fra samme virksomhed, som skal på kursus? Så kan der være penge at spare med et virksomhedskursus

Læs mere om virksomhedskurser her

Andre populære kurser


Aktuelt

Tips og Tricks med Excel
Vores Excel-ekspert Ernst Lohse indvier deltagerne i nemme tricks til at løse øjensynligt svære opgaver. Vi samler deltagerne i vores kantine og byder på lidt forfriskninger samtidig med at de lettere løsninger lanceres.
Det koster kun kr. 295 for 2 inspirerende timers læring.
Er du interesseret? - så tilmeld dig her


Persondata og datasikkerhed for praktikere - GDPR kursus
Med EU's nye persondataforordning indføres en række krav til virksomheders behandling af personoplysninger. På kurset får du praktisk anvendelig viden og metoder til at udarbejde og implementere politikker og dokumenter, så din virksomhed overholder persondataforordningen. Læs mere her!

NYHED - Robotic Process Automation

Hvad hardware-robotter har gjort i mange år for industrien, er for alvor ved at ske på kontorgangen hos virksomheder verden over for administrative arbejdsgange også. Software-robotter eller Robotic Process Automation er en effektiv og billig måde, at frigøre kræfter og ressourcer i virksomheder og organisationer. Samtidigt vil det påvirke den måde vi organiserer os på og hvilke kompetencer, der vil blive eftertragtede i fremtiden. IDG Kurser har designet dette kursus, så du kan lære at identificere områder og opgaver, som med fordel kan løses af software robotter. Derudover vil du få en bred forståelse af, hvad RPA betyder for dig og din organisation. Læs mere her!


Hørkær 18
2730 Herlev
Tlf: 77 300 123
Email: kursus@idg.dk
CVR: 65970414