Du vil på uddannelsen lære, hvordan du opbygger en webshop fra bunden, og hvordan du inddrager arbejdet med online markedsføring, så kunderne finder vej til din webshop. Du får blandt andet erfaring med arbejdet i Google AdWords, SEO, Google Analytics, Sociale medier og e-mail markedsføring.
CMS og WordPress
Lær at arbejde i verdens førende CMS-system, WordPress. Du lærer også at koble en webshop til din nye hjemmeside.
Woocommerce og Shopify
Lær at opsætte og drive en webshop med WooCommerce (m. lager, CRM og betaling), via WordPress. Du bliver også introduceret for Shopify.
Søgemaskineoptimering
Opnå strategisk indsigt i søgemaskineoptimering og linkbuilding, som kan bidrage til en højere placering på Google og andre søgemaskiner.
Google Ads annoncering
Nå ud til potentielle kunder ved hjælp af Google annoncer. Du lærer både at opbygge, vedligeholde og optimere dine kampagner med succes.
Google Shopping
Bliv introduceret til Google Shopping, så du kan annoncere produkter direkte i en Google søgning. Med kursets videomateriale kan du implementere det på egen webshop, når Google godkender den.
Amazon og Affiliate
Få adgang til vores online læringsmateriale om Amazon, hvor du kan lære om potentialet for online markedspladser og Amazons mange muligheder.
Sociale medier og annoncering
Fang brugernes opmærksomhed på de sociale medier. Lær at opsætte kampagner og annoncere via Facebook og Instagram. Viden som let kan overføres til annonceplatforme som eks. LinkedIn.
E-mail markedsføring
Fasthold og aktiver brugere som allerede har købt eller udvist interesse. Med udgangspunkt i MailChimp, lærer du at oprette e-mailkampagner, der sælger.
Google Analytics & Attribuering
Mål trafikken på en hjemmeside, aflæs nøgletal og rapporter. Med Google Analytics lærer du at forvandle web-besøgende til kunder.
Konverteringer og optimering
Løbende optimering af en webshop er en nødvendighed, hvis man vil øge sit køb pr. besøgende og skabe de bedste forudsætninger online.
Persondata og E-handelsloven
Vi stiller skarpt på den nødvendige lovgivning og jura inden for e-handel, så du har de bedste forudsætninger fremadrettet.
WorkShop og meget mere..
På kurset afsættes tid til en workshop, som skal sikre din læring og fordybelse. Desuden sker der konstante udvikling indenfor e-handel, hvorfor vi løbende tilpasser undervisningen.
Praktisk information
Undervisning og mødetider:
Kurset strækker sig over 6 uger, hvor undervisningen er fordelt på 12 undervisningsdage.
Mødetiden er fra kl. 9:00-14:00 og foregår typisk mandag/onsdag eller tirsdag/torsdag.
Bonus: Videolektioner om E-handel
Som en bonus på dette hold vil du få en række videolektioner om E-handel. Gennem disse videoer vil du få overblik over de forskellige webshopsystemer, og du vil hermed opnå en forståelse af, hvordan du kommer godt i gang med arbejdet i WordPress og opbygning af en webshop gennem WooCommerce. Vi giver dig iværksætterhistorier fra forskellige succesfulde webshopejere, for at motivere og inspirere. Alt dette på vores egen portal, Kursusfabrikken Plus
Karriererådgivning og praktikservice
I Kursusfabrikkens Karriererådgivning og praktikservice får du gode råd til, hvilke jobs du kan søge, hvordan du får mulighed for at komme i praktik og hvilke regler der er for praktik. Du får adgang til Kursusfabrikken Plus, hvor du kan downloade eksempler på opbygning af CV og den gode ansøgning. Du vil blive inspireret til den gode ansøgning og få gode råd til, hvordan du forbereder dig til jobsamtalen. Vi tilbyder personlig rådgivning til jobsøgning, CV og ansøgning.
Eksamen og ECTS-point
Kurset afsluttes med en mundtlig eksamen kombineret med et praktisk produkt og en disposition. Kurset giver 10 ECTS point.
Som ledig har du mulighed for at få kurset berettiget og betalt af din a-kasse eller dit jobcenter. Kontakt en af disse for at få information om din ret.
Kurset i E-handel udbydes i samarbejde med Erhvervsakademi Aarhus og Københavns Erhvervsakademi KEA.
Aarhus
På Erhvervsakademi Aarhus er prisen fastsat til 19.800 kr. (inkl. taxameter).