E-handel - 6 ugers intens uddannelse i online handel og webshops. Lær at opbygge og udvikle en forretning online.

Lær at opbygge og udvikle en forretning online.
Du vil på uddannelsen lære, hvordan du opbygger en webshop fra bunden, og hvordan du inddrager arbejdet med online markedsføring, så kunderne finder vej til din webshop. Du får blandt andet er faring med arbejdet i Google AdWords, SEO, Google Analytics, Sociale medier og e-mail markedsføring.

Godkendt på den regionale positivliste: kursusnummer 37608 (Østjylland og Nordjylland) Tal med dit jobcenter.

Kursusmål

  • Lær at lave en webshop helt fra bunden
  • Bliv i stand til at varetage jobs inden for online markedsføring og online handel
  • Få kompetencer til at starte og markedsføre din egen webshop
  • Lær om online markedsføring og få erfaring med at bruge de mest relevante værktøjer i praksis
  • Få erfaring med arbejdet i blandt andet Analytics, Sociale medier, AdWords og SEO.

Kurset henvender sig til

Lær at opbygge og udvikle en forretning online.
Du vil på uddannelsen lære, hvordan du opbygger en webshop fra bunden, og hvordan du inddrager arbejdet med online markedsføring, så kunderne finder vej til din webshop. Du får blandt andet er faring med arbejdet i Google AdWords, SEO, Google Analytics, Sociale medier og e-mail markedsføring.

Forudsætninger

Det kræver ingen erfaring at deltage på uddannelsen. Alle er velkomne til at deltage uanset tidligere erfaring og uddannelsesniveau.


Kursusindhold

Hvad er inkluderet i uddannelsen?

Opdateret materiale

Som en del af uddannelsen får du "Online markedsføring - den store grundbog" (2016), som er skrevet af Anders Hingeberg, Jakob Hebsgaard og Camilla Kjærsgaard Pedersen.

Analytics-konto

Få adgang til og erfaring med at arbejde i en Analytics-konto for eksisterende webshops og hjemmesider. Bliv i stand til at kunne analysere og fremhæve vigtige nøgletal og resultater fra programmet.

AdWords kampagner

Som en del af uddannelsen får du praktisk erfaring med at arbejde med annoncering i Google AdWords. Du kommer til at prøve kræfter med at oprette og administrere egne kampagner til forskellige webshops.

Få din egen webshop

På uddannelsen får du din egen webshop, som du kan arbejde med i forløbet. Webshoppen er din, og det betyder, at du kan beholde og videreudvikle den efter kurset, hvis du ønsker det.

Fagets moduler

Online handel: Markedsudvikling og nye trends 

Du vil blive introduceret til udviklingen og de nyeste trends inden for online handel. Gennem konkrete eksempler vil du opnå en forståelse af, hvordan forbrugerne handler og agerer online. Du vil blive præsenteret for de udfordringer, der er forbundet med e-handel og opnå en forståelse af, hvad der skal til, for at du kan få succes med e-handel. 

 Introduktion til CMS og WordPress 

På dette modul får du praktisk erfaring med arbejdet i det populære CMS-system WordPress. Du lærer, hvordan du kan oprette og udvikle en hjemmeside, og hvordan du arbejder med templates, moduler og plugins. Du bliver introduceret til forskellige løsninger indenfor webshops, så du kan finde den rigtige platform for netop dig.  

Introduktion til WordPress m. WooCommerce, lager, betalingssystemer og økonomistyringssystemer 

Woocommerce fungerer som et e-handels plugin, som du kan installere i CMS-systemet WordPress. Wocommerce er meget brugervenligt at arbejde i, og du har derfor gode forudsætninger for at opbygge en professionel webshop. Du bliver undervis i de mange opsætnings- og designmuligheder, samt betalings gateaways.   

Projektledelse inden for IT, samt søgemaskineoptimering 

SEO går ud på, at komme til at ligge højt i søgeresultaterne på Google. Modsat Google AdWords, er SEO en gratis markedsføringsindsats. På dette modul lærer du, hvordan du kan arbejde strategisk med SEO, gennem måde off-site og on-site optimering. Du bliver præsenteret for forskellige SEO-værktøjer, der kan hjælpe dig med at opnå høje placeringer i søgeresultaterne. 

Digitale kampagner og reklamer: Google AdWords 

Google AdWords fungerer som en annonceringsplatform, hvor du kan købe annonceplads af Google. Annoncering igennem AdWords, kan foregå på mange forskellige måder alt afhængig af, hvilket netværk du vil annoncerer på. På modulet vil du blive præsenteret for annonceringsmuligheder, de vigtigste nøgletal, søgeordsanalyse og hvordan du skriver annoncer, som folk klikker på.  

Sociale medier for webshops: Loyalitet og gensalg 

Inden for sociale medier, har de forskellige medier hver deres styrker og svagheder, og det er meget forskelligt, hvilke platforme netop du skal satse på. På modulet bliver du introduceret til LinkedIn, Facebook og andre relevante medier. Udover dette vil du lære, hvordan du arbejder med sociale annoncering og herigennem udvidet dit netværk. 

E-mail markedsføring: Salg og mersalg 

Du vil på dette modul blive præsenteret for det populære nyhedsbrevs-system MailChimp. Du lærer, hvordan du via nyhedsbreve kan opbygge en loyal og stabil kundeskare. Du vil få praktisk erfaring med udvikling af nyhedsbreve, hvordan du skriver gode overskrifter og hvordan du arbejdet med splittests. 

Google Analytics: Webanalyse og trafikmåling 

Google Analytics bruges til at blive klogere på din forretning. I programmet kan du måle dine besøgende og dermed blive klogere op, hvordan du kan gøre din online forretning bedre. Du måler blandt andet på besøgstid, trafikmønstre, navigationsstier mm. Hermed kan du finde ud af, hvad der virker og hvad der skal optimeres.  

Konverteringsoptimering 

Konverteringsoptimering handler om at løbende optimering, der sikre salg i forretningen. På modulet vil du blandt andet lære, hvordan du kan bruge usability og brugertests til at forbedre din forretning, og dermed sikre salgs- og mersalg.  

Gruppepræsentationer, jura og håndtering af persondata 

På dette modul vil der været afsat tid til at arbejde med gruppepræsentationer. Der vil også være fokus på jura og lovgivning inden for E-handel, samt forskellige E-handelsstrategier. Du lærer om udvikling af digital strategi med et nationalt og/eller internationalt fokus. 

Eksamensforberedelse, evaluering og opsummering 

På det afsluttende modul er der afsat tid til både eksamensforberedelse og evaluering. Det vil også være fokus på opsummering af de enkelte modul, samt eventuelle spørgsmål i forbindelse med eksamen.  

 Praktisk information

Undervisning og mødetider

Kurset strækker sig over 6 uger, hvor undervisningen er fordelt på 12 undervisningsdage.

Mødetiden er fra kl. 9:00-14:00 og foregår typisk mandag/onsdag eller tirsdag/torsdag.

Bonus: Videolektioner om E-handel

Som en bonus på dette hold vil du få en række videolektioner om E-handel. Gennem disse videoer vil du få overblik over de forskellige webshopsystemer, og du vil hermed opnå en forståelse af, hvordan du kommer godt i gang med arbejdet i WordPress og opbygning af en webshop gennem WooCommerce. Vi giver dig iværksætterhistorier fra forskellige succesfulde webshopejere, for at motivere og inspirere. Alt dette på vores egen portal, Kursusfabrikken Plus

Karriererådgivning og praktikservice
I Kursusfabrikkens Karriererådgivning og praktikservice får du gode råd til, hvilke jobs du kan søge, hvordan du får mulighed for at komme i praktik og hvilke regler der er for praktik. Du får adgang til Kursusfabrikken Plus, hvor du kan downloade eksempler på opbygning af CV og den gode ansøgning. Du vil blive inspireret til den gode ansøgning og få gode råd til, hvordan du forbereder dig til jobsamtalen. Vi tilbyder personlig rådgivning til jobsøgning, CV og ansøgning.

Eksamen og ECTS-point

Kurset afsluttes med en mundtlig eksamen kombineret med et praktisk produkt og en disposition. Kurset giver 10 ECTS point.

Som ledig har du mulighed for at få kurset berettiget og betalt af din a-kasse eller dit jobcenter. Kontakt en af disse for at få information om din ret.

 


Kursusdato


Praktiske oplysninger

Pris: kr. 24.899,- (ekskl. moms)
Varighed: 30 dage


Er I flere fra samme virksomhed, som skal på kursus? Så kan der være penge at spare med et virksomhedskursus

Læs mere om virksomhedskurser her

Andre populære kurser


Aktuelt

Professionelle it-kontrakter - næste kursus starter den 17. marts 2020
Det er afgørende for alle organisationers brug af it, at deres it-kontrakter understøtter forretningen og ikke indeholder uhensigtsmæssige faldgruber. I takt med et stigende antal it-kontrakter og øget kompleksitet i it-landskabet er det blevet både sværere og vigtigere at sikre gode it-kontrakter. En dårlig kontrakt kan betyde store omkostninger. På dette kursus bliver du klædt på til netop at håndtere både små og store it-kontrakter i praksis.
Se det fulde program her!

Digital markedsføring og personoplysninger
- næste kursus starter torsdag den 23. april 2020
På kurset får du viden og praktisk indføring i mulighederne og faldgruberne ved markedsføringskampagner og brug af personoplysninger under GDPR, og du får en praktisk indføring i reglerne i den nye markedsføringslov og juraen ved brug af de mest anvendte platforme og teknologier.
Se det fulde program her!


GDPR - fokus på løbende drift og vedligeholdelse af compliance for praktikere
Sådan drifter du GDPR-complianceprojektet efter det er implementeret. På kurset får du praktiske og konkrete råd til, hvordan du kontinuerligt sikrer dokumentation for overholdelse af GDPR og databeskyttelsesloven.
Se hele programmet her!

Projektledelse Grundlæggende - med fokus på de grundlæggende værktøjer
Lær de mest grundlæggende elementer i et projektforløb. Du vil få værktøjer til selv at kunne planlægge og gennemføre et projekt sammen med dit projektteam
Se det fulde program her!

Kursuslokaler udlejes med og uden PC
Har du brug for et undervisningslokale med plads til op til 15 deltagere, så kan vi tilbyde fuldt udstyrede lokaler. Pris pr. dag 3.500.- kr. Forplejning 200.- kr. pr. person pr. dag.
Inkl. i prisen er teknisk support og service. Interesseret?
Kontakt os på telefon 77 300 123 og hør mere.


Hørkær 18
2730 Herlev
Tlf: 77 300 123
Email: idgkurser@idg.dk
CVR: 65970414