SAP TERP10_16 ERP Integration of Business Processes - Open classroom training

Integreret SAP-software fremmer innovation uden disruption. I en global økonomi bør virksomhederne effektivt udvide processer på tværs af et bredt netværk af kunder, leverandører og samarbejdspartnere. Dette vil reducere ventetid og spild, mens der fremskyndes nøgleprocesser i hele netværket. TERP10 vil give dig den grundlæggende viden, du har brug for, for at forstå, hvordan et integreret system, positivt kan påvirke din virksomheds resultater.


Afholdelsesdatoer

Ring til IDG Kurser på 77 300 123
eller mail på idgkurser@idg.dk
for nærmere info angående datoer.

Kursusmål

Du lærer at:
  • naviger trygt inden SAP-systemer
  • beskrive hvordan forskellige forretningstransaktioner udføres ved hjælp af SAP ERP-system
  • borklare integrationspunkter mellem applikationer inden SAP ERP
  • deltage aktivt i blueprint definition for dine implementeringer

Kurset henvender sig til

Application Consultant
Business Analyst
Business Process Owner / Team Lead / Power User
Program / Project Manager

Forudsætninger

Det er væsentligt, at du har en grundlæggende forståelse af logistik og regnskab forretningsprocesser

Kursusindhold

Kurset er baseret på softwareversion SAP ERP 6.07

Indhold:

Automatisering af forretningsprocesser
  • At forklare indbyrdes forbundne forretningsprocesser
  • Brug af SAP Business Suite til at automatisere forretningsprocesser
Disposition Ny SAP funktionalitet
  • Outline - brugen og funktionaliteten af SAP HANA
  • Outline - brugen og funktionaliteten af Cloud for Kunden
  • Beskrivelse af de forskellige aspekter indenfor SAP User Experience
SAP ERP Basics og Navigation
  • Performing Navigation indenfor SAP ERP-systemet
  • Outlining af de begreber, der anvendes på tværs af SAP ERP applikationer
  • Forklaring på  SAP Business Warehouse (BW) Begreber
  • Outlining af Ny SAP funktionalitet
  • Personalisering af SAP Graphical User Interface (GUI)
Financial Accounting (FI) Basics
  • Beskrivelse af SAP FI opgaver
  • Definering af organisationaniveauer i SAP FI og SAP Management Accounting (CO)
  • Definering af finans (GL) Master Data
  • Postering af et GL-konto dokument
SAP Management Accounting (CO) Basics
  • Beskrivelse af funktionerne i CO
  • Definering af organisatoriske niveauer i CO
  • Færdiggørelse af posteringer i CO
Indkøb til betalings Processing i SAP ERP
  • Beskrivelse af indkøb- til betalingsprocessen i Business Process
  • Identificering af organisatoriske niveauer, der understøtter indkøb- til betaling i Business Process
  • Definering af stamdata, der bruges i fra indkøb- til betaling i forretningsproces
  • Udvikling af leverandør-specifikke Master Record
  • Udvikling af indkøbsrekvisitioner
  • Integration af SAP Ariba funktionalitet med indkøb i SAP ERP
  • Postering af en varetilgang for en indkøbsordre
  • Processen leverandørfakturaer
  • Processen automatisk betaling
  • Identificering af Integration Points indkøb-til-betaling
Plan-to-produce behandling i SAP ERP
  • Beskrivelse af plan-to-produce i Business Process
  • Identificering af organisatoriske niveauer, som støtter Plan-til-Produktion i Business Process
  • Definering af produkter og Bill of Material dokumenter
  • Definering af produktionsprocesser
  • Forklaring på Integrationen mellem CO og produktionsplanlægning
  • Udvikling af et produkt i Cost Estimate
  • Planlægning af produkt efterspørgsel
  • Definering af materialle krav ved planlægning (MRP) Proces
  • Processing MRP
  • Beskrivelse af  Manufacturing Business Process
  • Udvikling og frigivelse af en produktionsordre
  • Udføre en materiale-tilbagekaldelse af en produktionsordre
  • Udføre en ordrebekræftelse og indtastning af varetilgang
  • Indføre lageroverførsler og overføre bogføringer
  • Udføre periodeafslutninger af produktionsordrer
  • Opliste Integrations punkter i Plan-til-produktion processer
Order-to-Cash Processing i SAP ERP
  • Beskrivelse af Order - to - Cash Business Process
  • Identificering af de organisatoriske niveauer, der understøtter Order-to-Cash Business Process
  • Udvikling af kunde master record
  • Brug af materiale master rRecords
  • Udvikling af  kunde Material Condition Record
  • Udvikling af salgsordrer
  • Levering af salgsordrer
  • Udvikling af kundefakturaer
  • Modtagelse af kundebetaling
  • Forarbejdelse af en lønsomhedsanalyserapport for eksterne markedssegmenter
  • Definering af Order-to-Cash Points Integration
Interne ordrer, Anlægsaktiver, og Enterprise Asset Management (EAM)
  • Beskrivelse af processen mellem interne ordrer, anlægsaktiver, og EAM
  • Udvikling af et anlægsaktiv Master Record
  • Monitoring af omkostninger ved hjælp af interne ordrer
  • Udvikling af en forpligtelse til at løfte en intern ordre
  • Settling interne ordrer
  • Udførelse af periodeafslutningsktiviteter for anlægsaktiver
  • Definering af de organisatoriske niveauer, der anvendes i EAM
  • Definering af de tekniske objekter, der anvendes i EAM
  • Integration af EAM og Fixed Asset Accounting
  • Udvikling af vedligeholdelsesmeddelelser
  • Udvikling af vedligeholdelseordrer
  • Udføre vedligeholdelsesaktiviteter
  • Færdiggørelse af en Maintenance Order
Projekt Systems i SAP ERP
  • Udvikle projekter med Work Breakdown Structure (WBS) Elements
  • Planlægning af datoer og ressourcer til et projekt
  • Fordele materialer og ressourcer til et projekt
  • Planlægning af projektomkostninger og indtægter
  • Recording Progress af et projekt
  • Postering af en materialetransaktion i et projekt
  • Udføre periodeafslutning vedr.aktiviteter for et projekt
  • Identifcering af Integrationen Points of Project System
SAP Human Capital Management (HCM)
  • Forklaring påHCM Processer
  • efinering af medarbejdernes ansættelsesprocess
  • Styring af medarbejdernes Records
  • Beskrivelse af kvalifikationer og krav
  • Outlining uddannelse og Event Management
  • Beskrivelse af HCM Support Processer
  • Identificering af aktiviteterne i en Self-service interface

Praktiske oplysninger
Pris:
kr. 48.000,- (ekskl. moms)
Varighed:
dag

Afholdelsesdatoer

Ring til IDG Kurser på 77 300 123
eller mail på idgkurser@idg.dk
for nærmere info angående datoer.


Er I flere fra samme virksomhed, som skal på kursus? Så kan der være penge at spare med et virksomhedskursus

Læs mere om virksomhedskurser her

Andre populære kurser


Aktuelt

Corona og IDG Kurser
IDG Kurser har lukket ned i indtil videre således at der ikke afholdes kurser på vores adresse. Vi modtager fortsat meget gerne kursustilmeldinger og behandler dem på sædvanlig vis. Derfor kan du stadig planlægge kursusdeltagelse ud i fremtiden. Vi følger løbende udviklingen tæt og håber at kunne byde dig velkommen til kursus hos os igen i maj.

Har du set vores store udbud af e-learningskurser:
Med e-learning kan du sidde i ro og mag med din PC og blive opdateret på netop det, du har brug for. Vores e-learningskurser er alle af høj kvalitet og mange af dem er certificeringskurser.
Du kan se meget mere her

Microsoft Teams: Samarbejde på distancen - 2 timers online kursus:
Kurset henvender sig til alle, der vil anvende Teams som kommunikationsmiddel mellem medarbejderne i en virksomhed/organisation. Kurset er for dig, der vil lære at anvende de vigtigste funktionaliteter, såsom indlæg (mails), onlinemøder, chat og fildeling inden for et team.
Du kan se meget mere her

GDPR - Udvidet kursus med fokus på løbende drift og vedligeholdelse
Online kursus 2 x 3 timer
Sådan drifter du GDPR-complianceprojektet efter det er implementeret. På kurset får du praktiske og konkrete råd til, hvordan du kontinuerligt sikrer dokumentation for overholdelse af GDPR og databeskyttelsesloven.
Du kan se meget mere her


Kursuslokaler udlejes med og uden PC
Har du brug for et undervisningslokale med plads til op til 15 deltagere, så kan vi tilbyde fuldt udstyrede lokaler. Pris pr. dag 3.500.- kr. Forplejning 200.- kr. pr. person pr. dag.
Inkl. i prisen er teknisk support og service. Interesseret?
Kontakt os på telefon 77 300 123 og hør mere.


Hørkær 18
2730 Herlev
Tlf: 77 300 123
Email: idgkurser@idg.dk
CVR: 65970414