Digital Markedsføring - 6 ugers jobrettet uddannelse - Uddannelsen giver 10 ECTS-point.

Kurset er godkendt som 6 ugers jobrettet uddannelse


Hvis du er ledig, kan du formentlig få kurset betalt via A-kassen eller Jobcenteret.
Den landsdækkende positivliste: kursusnummer 37607.
Den regionale positivliste: kursusnummer 37607 (Hovedstaden, Østjylland, Vestjylland og Nordjylland)

Vil du styrke dine kompetencer inden for digital markedsføring? På denne 6 ugers uddannelse får du erfaring med at arbejde med relevante online programmer, opgaver og værktøjer. Efter uddannelsen vil du have opnået kompetencer til at kunne varetage et job inden for online markedsføring.



Kurset henvender sig til

Forudsætninger


Kursusindhold

Jobsøgende med kompetencer inden for online markedsføring er i høj kurs. Som forbrugere er vi nemlig blevet mere og mere vant til at agere og handle online. Det er derfor afgørende, at virksomheder ved, hvordan de kan bruge de mange online værktøjer og programmer til at få succes online.

På denne 6 ugers uddannelse i Digital markedsføring får du praktisk erfaring med at arbejde med markedsføring. Du får fingrene i programmerne og kommer til at prøve kræfter med bl.a. annoncering, søgemaskineoptimering og sociale medier. Undervisningen er praksisnær, og du vil lære værktøjerne at kende gennem konkrete cases fra erhvervslivet.

 

Det får du ud af uddannelsen:

  • Bliv i stand til at kunne varetage et job inden for online markedsføring
  • Få kompetencer til at kunne planlægge og analysere forskellige digitale markedsføringsopgaver
  • Få praktisk og teoretisk viden, der kan bidrage til en virksomheds online succes
  • Få erfaring med alle de online værktøjer, som virksomheder bruger i deres markedsføringsarbejde
  • Lær at bruge Google Analytics, Google AdWords, SEO, sociale medier og meget mere.

Alle er velkomne på Digital markedsføring. Det kræver ingen forudgående viden eller kendskab til online markedsføring for at kunne deltage på holdet.

Karriererådgivning og praktikservice
Som en del af Kursusfabrikkens Karriererådgivning og praktikservice vil du få gode råd til, hvordan du kan komme i praktik og hvilke regler der er, samt hvilke jobs ud kan søge. Du vil få adgang til Kursusfabrikken Plus, hvor du har mulighed for at downloade eksempler på gode ansøgninger og opbygning af CV. Du får inspiration til den gode ansøgning og gode råd til, hvordan du kan forberede dig bedst muligt til jobsamtalen. Vi tilbyder personlig rådgivning til ansøgning, CV og jobsøgning.

Hvad er inkluderet i uddannelsen?

Kursusmateriale

"Online markedsføring - den store grundbog" (2016). Bogen er skrevet af Anders Hingeberg, Jakob Hebsgaard & Camilla Kjærsgaard Pedersen.

Analytics-konto

Få adgang til og erfaring med at administrere en konto, som er tilknyttet en eksisterende hjemmeside/webshop.

Bliv certificeret i Google Analytics - inkl. testforberedelse

På uddannelsen vil du få mulighed for at blive certificeret i Google Analytics. Certificeringen er den officielle certificering fra Google.

WordPress, SEO & landingssider

På uddannelsen vil du få adgang til en hjemmeside, hvorfra du kan udvikle landingssider til AdWords-kampagner og arbejde med SEO i praksis.

Hjemmeside-hosting

Efter uddannelsen får du mulighed for at beholde din side, hvis dette ønskes. Du får 1 års hosting af den hjemmeside, der er udarbejdet på uddannelsen.

AdWords-kampagner

Få kompetencer til at oprette og afvikle egne kampagner i Google AdWords.

1. times support

Inden for de første 3 måneder efter uddannelsens afslutning får du mulighed for at få 1 times gratis support til opgaver inden for online markedsføring.

Bonus: Videolektioner om E-handel
Som en bonus på dette hold får du en række af videolektioner om E-handel. Gennem disse videoer får du overblik over de forskellige webshopsystemer, og du vil opnå en forståelse af, hvordan du kommer godt i gang med WordPress og opbygning af en webshop gennem WooCommerce. Vi giver dig iværksætterhistorier fra succesfulde webshopejere, for at inspirere og motivere. Alt dette på vores portal Kursusfabrikken Plus.

Kort om uddannelsen
I Aarhus: Uddannelsen udbydes i samarbejde med Erhvervsakademi Aarhus.

I København: Uddannelsen udbydes i samarbejde med Københavns Erhvervsakademi

Uddannelsen findes både på den landsdækkende og den regionale positivliste.

  • Den landsdækkende positivliste: kursusnummer 37607
  • Den regionale positivliste: kursusnummer 37607 (Østjylland, Vestjylland og Nordjylland)

OBS pr. 1. marts er der indkørt 5 ugers Karensperiode. Dette betyder, at retten til 6 ugers uddannelse først opnås efter 5 ugers ledighed.

Undervisning & Mødetid

Undervisningen forløber over 12 undervisningsgange. Der er undervisning 2-3 dage i ugen, og mødetiden vil være fra kl. 9-14.

Eksamen & ETCS point
Uddannelsen afsluttes med en mundtlig eksamen, der kombineres med en disposition og et praktisk produkt. Der er ekstern censor og bedømmelse.

Uddannelsen giver 10 ECTS-point.

Pris
Uddannelsen er godkendt som 6 ugers jobrettet uddannelse. Hvis du er ledig, har du mulighed for at søge om at få uddannelsen betalt af dit jobcenter eller af din a-kasse.

Fagets moduler

Modul 1: Introduktion til online markedsføring og uddannelsen
I det første modul vil du blive introduceret til uddannelsen, moduler, underviser og vores portal Kursusfabrikken Plus. Derudover vil du opnå et overordnet kendskab til digital markedsføring, online medier og forbrugerne anno 2017. Du vil blive præsenteret for den online strategiske ramme og få erfaring med at udarbejde en digital markedsføringsstrategi.

Modul 2: WordPress CMS
I dette modul vil du lære om CMS systemer og få praktisk erfaring med at arbejde i det populære CMS-system, WordPress. Du lærer, hvordan du udarbejder din egen hjemmeside, og hvordan du opsætter forskellige undersider og arbejder med moduler, templates og plugins.

Modul 3+4: Søgemaskineoptimering
SEO handler i sin enkelthed om et optimeringsarbejde, hvor målet er at ligge højt i søgemaskinerne. Du lærer, hvordan du arbejder strategisk med søgemaskineoptimering og de mest grundlæggende optimeringsmuligheder. Derudover vil du blive introduceret til brugbare værktøjer, som du kan bruge til at følge din placeringsudvikling.

Modul 5: Google AdWords, digital reklame og annoncering
Google AdWords bruges til betalt annoncering. Du opnår et stort kendskab til Google AdWords, samt hvordan du opbygger, vedligeholder og optimerer forskellige kampagnetyper. Du vil også blive undervist i søgeordsplanlægning og mobilannoncering, så du selv kan opbygge relevante kampagner på de forskellige netværk.

Modul 6: Sociale medier
Du lærer blandt andet, hvordan du udarbejder en social medie strategi og får kendskab til de mest betydningsfulde sociale medier, for eksempel Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram og Youtube. Derudover vil du også blive præsenteret for forskellige annonceringsmuligheder på LinkedIn og Facebook.

Modul 7: E-mail markedsføring
Arbejdet med e-mail markedsføring handler primært om at fastholde og skaffe loyale kunder. I dette modul vil du blive introduceret til programmet MailChimp, som du kan bruge til at arbejde strategisk med e-mail markedsføring. Du lærer, hvordan du skriver gode nyhedsbreve og overskrifter, og hvordan du kan opbygge en solid e-mail database

Modul 8: Google Analytics og certificeringsforberedelse
I dette modul lærer du, hvordan du kan måle på trafikken på din hjemmeside. Du får praktisk erfaring med at arbejde i Google Analytics og at aflæse nøgletal og rapporter. Derudover vil dagen også byde på forberedelse til certificeringstesten, som er den officielle certificering fra Google.

Modul 9: Google Analytics certificering
I dette modul får du mulighed for at blive certificeret i Google Analytics. Certificeringen er den officielle certificering fra Google, og vi sørger naturligvis for, at du er godt klædt på, inden du skal tage certificeringen.

Modul 10: Konvertering, usability og brugtests
Konverteringsoptimering og tests er desværre et arbejde, alt for mange virksomheder glemmer. Det er vigtigt, at du ved, hvordan du optimerer og vedligeholder din side, så din virksomhed har de bedste forudsætninger for at opnå salg og skaffe kunder. I dette modul lærer du, hvordan du gennem forskellige former for optimeringsarbejde kan gøre din side mere brugervenlig for potentielle kunder. Du lærer også, hvordan du overholder de gængse konventioner på nettet.

Modul 11: Gruppeprojekt og jura
På dette modul vil der være tid til at arbejde med gruppeprojektet og gruppepræsentation. Derudover vil der være fokus på lovgivning og jura inden for online markedsføring.

Modul 12: Fremlæggelse, evaluering og eksamensforberedelse
Det sidste modul er et afsluttende modul, hvor du skal fremlægge dit projekt og foretage en evaluering af kursusforløbet. Derudover vil der også være opsummering af SEO, AdWords og sociale medier.


Kursusdato


Praktiske oplysninger

Pris: kr. 23.462,- (ex. moms)
Varighed: 30 dage
Bemærk: OBS! Der er efterårsferie i uge 42
Er I flere fra samme virksomhed, som skal på kursus? Så kan der være penge at spare med et virksomhedskursus

Læs mere om virksomhedskurser her

Andre populære kurser


Aktuelt

KURSUS NYHEDER
Nyt Machine Learning kursus
Brug data til at estimere, hvad der vil ske i fremtiden. Hvem der misbruger deres beføjelser eller hvilke kunder, der har størst risiko for at opsige deres aftale? Du lærer at bringe data til live og herigennem træffe bedre beslutninger. 
Vil du vide mere, eller tilmelde dig, klikker du her

DevOps kursus - praktisk forløb
Udvikler og vedligeholder du apps eller Cloud-baserede services? Ønsker du højere kvalitet, hurtigere releases og mere effektiv udvikling? Så er dette kursus noget for dig.
Vil du vide mere, eller tilmelde dig, klikker du her


Hørkær 18
2730 Herlev
Tlf: 77 300 123
Email: kursus@idg.dk
CVR: 65970414