ITIL® Foundation - Bliv certificeret i verdens mest udbredte IT Service Management rammeværk

På ITIL Foundation lærer du din grundlæggende ABC inden for ITIL. Du lærer det fælles sprog, som anvendes af alle, der skal arbejde professionelt med ITIL. Når du har bestået ITIL Foundation, kan du tilmelde dig de videregående ITIL-kurser, hvor du lærer at omsætte teorien til praksis.

Kursusmål

  • Definere service og forstå og forklare Service Management konceptet
  • Forstå Service Lifecycle og forklare mål og forretningsværdi for hver fase i livscyklen
  • Definere og redegøre for Service Management konceptets nøglebegreber, hovedprincipper, modeller og diskutere nogle af de modsatrettede kræfter indenfor Service Management
  • Redegøre for bl.a. mål, omfang og roller i de 5 hovedprocesser og mål, koncepter og roller i 15 af de resterende processer.
  • Forklare Service Deskens rolle og mål m.m. og beskrive sammenfaldet med tre andre funktioner.
  • Redegøre for og forstå nogle af Service Management rollernes ansvar, og at genkende resterende roller beskrevet andre steder.
  • Beskrive nogle generiske krav til en integreret Service Management teknologi

Kurset henvender sig til

Dig, der er IT professionel, leder eller procesejere, og som har brug for en grundlæggende forståelse af ITIL framework, og hvordan det kan bruges til at forbedre kvaliteten på IT Service Management i organisationen.

Forudsætninger

Du bør have generel viden om IT og forståelse for din egen forretning. Du behøver ikke at forberede dig til kurset, men du bør afsætte tid til repetition og hjemmearbejde mellem kursusdagene.


Kursusindhold


·    Introduktion
·    ITIL Service Management som en praksis
·    Service Strategy
·    Service Design
·    Service Transition
·    Service Operation
·    Continual Service Improvement
·    Værkstøjsunderstøttelse af ITIL processer
·    Hvordan gør man i praksis?
·    Prøveeksamen


Form

Kurset bygger på en vekselvirkning mellem teori, opgaveløsning og gruppearbejde. Undervisning, kursusmaterialer samt eksamen er på dansk. Alt udleveres på første kursusdag.

Eksamen

Eksamen foregår på kursets sidste dag og finder sted fra kl. 16-17, det er en multiple-choice opgave med 40 spørgsmål på dansk.
Varighed 1 time
Beståelseskriterie: 65%
Ved beståelse opnår du ITIL Foundation Certificate in IT Service Management, hvilket kan danne grundlag for yderligere uddannelse.

Bemærk:

Eksamen er elektronisk. Husk derfor at medbringe en laptop. Du kan ikke anvende tablet/iPad. Vi har internetforbindelse.

ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.


Kursusdato


Praktiske oplysninger

Pris: kr. 8.700,- (ex. moms)
Kursusstart: 17 december 2018
Varighed: 3 dage (09:00 - 17:00)
Bemærk: Pris 1.950 kr. i gebyr for eksamen.

Alle vores ITIL kurser følger seneste syllabus (pensumoversigt). Du kan således være sikker på at få den nyeste viden hos os.
Sted Frederiksberg


Er I flere fra samme virksomhed, som skal på kursus? Så kan der være penge at spare med et virksomhedskursus

Læs mere om virksomhedskurser her

Andre populære kurser


Aktuelt

TIPS & TRICKS med Excel
Onsdag den 28. november
afholder vi igen et arrangement, hvor vores underviser Ernst Lohse øser af sin enorme Excel-viden.
Du kan læse mere og tilmelde dig her

NYHED: Digital markedsføringsret for praktikere
Helt nyt kursus, hvor du får konkret og praktisk viden om begrænsningerne og mulighederne for digital markedsføring, så du undgår at overtræde markedsføringsloven, GDPR eller databeskyttelsesloven og derfor også undgår bøder fra Datatilsynet eller Forbrugerombudsmanden. Læs mere om kurset her!

It Executive Masterclass
For dig der har brug for ledelsesværktøjer til at styrke din ledelse, innovation og eksekvering i en digital verden. IDG Kursers falgskibsuddannelse til ledere med ansvaret for digitalisering, nye teknologier og de mange forandringer, som følger i kølvandet på datadreven digital ledelse. Læs mere her

NYHED: GDPR og vedligeholdelse af compliance for praktikere
Sådan sikrer du, at du forpliver compliant med GDPR reglerne også når det uventede sker. På kurset får du praktiske og konkrete råd til, hvordan du fastholder og kontinuerligt vedligeholder dine politikker og regler i forhold til GDPR og databeskyttelsesloven.Læs mere her.

Robotic Process Automation - RPA
Lær om software-robotter eller Robotic Process Automation, der er en effektiv og billig måde at at frigøre kræfter og ressourcer. IDG Kurser har designet dette kursus, så du kan lære at identificere områder og opgaver, som med fordel kan løses af software robotter. Læs mere her!


Hørkær 18
2730 Herlev
Tlf: 77 300 123
Email: idgkurser@idg.dk
CVR: 65970414