Kom godt i gang med Office 365 kursus

På kurset får du et indblik i nogle af de mange apps som efterhånden er kommet til Office 365. Hvad kan de hver for sig, og hvad kan de i fællesskab? Samarbejde er et af hovedkoncepterne i Office 365 og mange apps i Office 365 har en tæt samhørighed. Vi ser bl.a. på deling af information og filer, samt hvordan Office 365 kan bidrage til mere effektivt samarbejde og produktivitet for dig og dine kolleger.

Vi arbejder med online-versionerne af Word, Excel, PowerPoint og OneNote og ser på, hvad de indeholder af generelle faciliteter, og hvilke umiddelbare forskelle disse har i forhold til de installerede versioner. Vi gennemgår også muligheden for samtidig redigering i Office online-produkterne.

Du bliver præsenteret for Outlook, OneDrive, Skype, Sway, Delve, Planner og ikke mindst de to samarbejdsværktøjer Grupper og Teams.

Kurset henvender sig til

Forudsætninger

Der er ingen forudsætninger for deltagelse på kurset, men vi antager, at du er vant til at arbejde i en Internet Browser.


Kursusindhold

Intro

En kort introduktion til Office 365 brugerfladen.

OneDrive for Business

Opbevar dine filer tilgængeligt, del og samarbejd med andre. Rediger online uden at have behov for at have installeret Office.

  • Del adgang til at læse/redigere
  • Rediger flere personer på samme tid i dokumenter
  • Brug online apps
  • Én version af dokumentet

 

Outlook

Der er et par funktioner i Outlook, som mange ikke kender, og/eller som er ret nye.

  • Clutter funktion / Focused Mailbox
  • Vedhæft med OneDrive
  • Hold styr på dine samtaler

 

Groups

En nem måde at oprette ad hoc grupper på, som gør det nemmere at samarbejde.

  • Opret en gruppe fra Outlook eller OneDrive
  • Hold let styr på jeres fælles dokumenter, samtaler og notesbøger

 

Planner

Hold styr på gruppens arbejdsopgaver.

  • Se mine arbejdsopgaver
  • Tildel opgaver til andre
  • Samlet overblik over aktuelle opgaver

 

Video

Dér, hvor du kan have virksomhedens interne videoer.

  • Upload video
  • Se video
  • Link til video

 

Delve

Visning af relevant indhold, som dine kollegaer arbejder på.

  • Overblik over relevant indhold for dig
  • Søgning i Delve
  • Se hvad dine kollegaer arbejder på

 

Yammer

Det interne sociale og faglige netværk, som supplerer de øvrige kommunikationsværktøjer.

  • Faglig og social intern samarbejds- og kommunikationsløsning
  • Udveksling af ideer, nyheder og tanker
  • Giv og få ros fra kollegaer
  • Konversation om specifikke emner

 

Sway

Et webværktøj til at oprette interaktive, dynamiske præsentationer.

  • Opret en Sway
  • Indsæt billeder, link og tekst
  • Vælg og tilret design
  • Andre kilder
  • Visning af Sway

 

Teams

Teams og kanaler hjælper dig, og de mennesker, du arbejder sammen med, til at blive organiseret med mere fokuserede samtaler.

  • Chat med de andre deltagere
  • Styr kommunikation og information med kanaler
  • Gør information nemt tilgængeligt med faner
  • Administrer deltagere

 

Skype for Business

”Her og nu”-kommunikation med bl.a. chat, lyd, video og deling af skærm.

  • Online status
  • Chat
  • Online møder
  • Del skærm/applikation med deltagere

 

Office Online

Gennemgang af brugerfladen i Office Online (Word, Excel, PowerPoint og OneNote).

  • Office Online brugerfladen
  • Generelle forskelle i brugerfladen i forhold til installerede udgaver
  • Navngivning/Omdøbning, Gem som kopi, Download en kopi, Download som PDF
  • Deling af Office dokumenter
  • Liste med vigtigste forskelle i forhold til de installerede versioner
  • Samtidig redigering i Office dokumenter
  • Excel Online Undersøgelser
  • PowerPoint OnLine Brug af figurer
  • PowerPoint Online/365 Designidéer
  • OneNote Online: Brug af sektioner og sider

 

 

Kursusdato


Praktiske oplysninger

Pris: kr. 3.500,- (ex. moms)
Kursusstart: 21 juni 2019
Varighed: 1 dag (09:00 - 16:00)
Bemærk: Kursussted: København.
Sted København


Er I flere fra samme virksomhed, som skal på kursus? Så kan der være penge at spare med et virksomhedskursus

Læs mere om virksomhedskurser her

Andre populære kurser


Aktuelt

TIPS & TRICKS med Excel
Onsdag den 28. november
afholder vi igen et arrangement, hvor vores underviser Ernst Lohse øser af sin enorme Excel-viden.
Du kan læse mere og tilmelde dig her

NYHED: Digital markedsføringsret for praktikere
Helt nyt kursus, hvor du får konkret og praktisk viden om begrænsningerne og mulighederne for digital markedsføring, så du undgår at overtræde markedsføringsloven, GDPR eller databeskyttelsesloven og derfor også undgår bøder fra Datatilsynet eller Forbrugerombudsmanden. Læs mere om kurset her!

It Executive Masterclass
For dig der har brug for ledelsesværktøjer til at styrke din ledelse, innovation og eksekvering i en digital verden. IDG Kursers falgskibsuddannelse til ledere med ansvaret for digitalisering, nye teknologier og de mange forandringer, som følger i kølvandet på datadreven digital ledelse. Læs mere her

NYHED: GDPR og vedligeholdelse af compliance for praktikere
Sådan sikrer du, at du forpliver compliant med GDPR reglerne også når det uventede sker. På kurset får du praktiske og konkrete råd til, hvordan du fastholder og kontinuerligt vedligeholder dine politikker og regler i forhold til GDPR og databeskyttelsesloven.Læs mere her.

Robotic Process Automation - RPA
Lær om software-robotter eller Robotic Process Automation, der er en effektiv og billig måde at at frigøre kræfter og ressourcer. IDG Kurser har designet dette kursus, så du kan lære at identificere områder og opgaver, som med fordel kan løses af software robotter. Læs mere her!


Hørkær 18
2730 Herlev
Tlf: 77 300 123
Email: idgkurser@idg.dk
CVR: 65970414