ITIL® Foundation 2011 - Bliv certificeret i verdens mest udbredte IT Service Management rammeværk

På ITIL Foundation lærer du din grundlæggende ABC inden for ITIL. Du lærer det fælles sprog, som anvendes af alle, der skal arbejde professionelt med ITIL. Når du har bestået ITIL Foundation, kan du tilmelde dig de videregående ITIL-kurser, hvor du lærer at omsætte teorien til praksis.

Kursusmål

  • Definere service og forstå og forklare Service Management konceptet
  • Forstå Service Lifecycle og forklare mål og forretningsværdi for hver fase i livscyklen
  • Definere og redegøre for Service Management konceptets nøglebegreber, hovedprincipper, modeller og diskutere nogle af de modsatrettede kræfter indenfor Service Management
  • Redegøre for bl.a. mål, omfang og roller i de 5 hovedprocesser og mål, koncepter og roller i 15 af de resterende processer.
  • Forklare Service Deskens rolle og mål m.m. og beskrive sammenfaldet med tre andre funktioner.
  • Redegøre for og forstå nogle af Service Management rollernes ansvar, og at genkende resterende roller beskrevet andre steder.
  • Beskrive nogle generiske krav til en integreret Service Management teknologi

Kurset henvender sig til

Dig, der er IT professionel, leder eller procesejere, og som har brug for en grundlæggende forståelse af ITIL framework, og hvordan det kan bruges til at forbedre kvaliteten på IT Service Management i organisationen.

Forudsætninger

Du bør have generel viden om IT og forståelse for din egen forretning. Du behøver ikke at forberede dig til kurset, men du bør afsætte tid til repetition og hjemmearbejde mellem kursusdagene.


Kursusindhold


·    Introduktion
·    ITIL Service Management som en praksis
·    Service Strategy
·    Service Design
·    Service Transition
·    Service Operation
·    Continual Service Improvement
·    Værkstøjsunderstøttelse af ITIL processer
·    Hvordan gør man i praksis?
·    Prøveeksamen


Form

Kurset bygger på en vekselvirkning mellem teori, opgaveløsning og gruppearbejde. Undervisning, kursusmaterialer samt eksamen er på dansk. Alt udleveres på første kursusdag.

Eksamen

Eksamen foregår på kursets sidste dag og finder sted fra kl. 16-17, det er en multiple-choice opgave med 40 spørgsmål på dansk.
Varighed 1 time
Beståelseskriterie: 65%
Ved beståelse opnår du ITIL Foundation Certificate in IT Service Management, hvilket kan danne grundlag for yderligere uddannelse.

Bemærk:

Eksamen er elektronisk. Husk derfor at medbringe en laptop. Du kan ikke anvende tablet/iPad. Vi har internetforbindelse.

Trademark Acknowledgement Statements

ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved. 

IT Infrastructure Library® is a registered trade mark of AXELOS Limited used, under permission of AXELOS Limited. All rights reserved. 

PRINCE2® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.

CobiT® is a Registered Trademark of ISACA and the IT Governance Institute

The swirl logo™ is a trade mark of AXELOS Limited

The Kepner-Tregoe® Foundation course includes Kepner-Tregoe Methodologies and Intellectual Property owned by Kepner-Tregoe, which is used by permission of Kepner-Tregoe. All rights reserved. Accredited KT Foundation training is provided by ITpreneurs. 

KCS® is a registered trade mark of the Center of Service Innovation.

SIAM® is a registered trade mark.

EXIN® is a registered trade mark.

SAFe® and Scaled Agile Framework® are registered trademarks of Scaled Agile, Inc.


Kursusdato


Praktiske oplysninger

Pris: kr. 8.700,- (ex. moms)
Kursusstart: 4 marts 2019
Varighed: 3 dage (09:00 - 17:00)
Bemærk: Pris 1.950 kr. i gebyr for eksamen.

V.3
Sted Frederiksberg


Er I flere fra samme virksomhed, som skal på kursus? Så kan der være penge at spare med et virksomhedskursus

Læs mere om virksomhedskurser her

Andre populære kurser


Aktuelt

Kom til TIPS & TRICKS med Excel
Vores dygtige Excel-underviser Ernst Lohse viser spændende sider af Excel torsdag d. 29. august kl. 14 i vores lokaler i Herlev. Arrangementer er gratis for deltagerne.
Læs mere og tilmeld dig her

Kursuslokaler udlejes med og uden PC
Har du brug for et undervisningslokale med plads til op til 15 deltagere, så kan vi tilbyde fuldt udstyrede lokaler.
Inkl. i prisen er fuld forplejning samt teknisk support og service.
Interesseret?
Kontakt os på telefon 77 300 123 og hør mere.

NYHED: Robotic Process Automation - Udvidet RPA 2.0
Vi har bygget videre på vores introduktionskursus til RPA og har sammensat dette udvidede kursusforløb med fokus på de nyeste teknologier som IPA, machine learning og sproggenkendelse. Vi undersøger også, hvordan RPA påvirker organiseringen og rollefordelingerne ude i virksomhederne og hvilke muligheder det giver.
Se hele programmet her!

NYHED!: IT Kriseledelse - Cyber Crisis Management
På vores nyeste digital-sikkerhedskursus får du praktiske værktøjer, solid rådgivning og bliver stresstestet / udfordret af underviserne, Ken Bonefeld og Christian Thygesen
Se det fulde program her!

It Executive Masterclass
For dig der har brug for ledelsesværktøjer til at styrke din ledelse, innovation og eksekvering i en digital verden. IDG Kursers flagskibsuddannelse til ledere med ansvaret for digitalisering, nye teknologier og de mange forandringer, som følger i kølvandet på datadreven digital ledelse. Læs mere her


Hørkær 18
2730 Herlev
Tlf: 77 300 123
Email: idgkurser@idg.dk
CVR: 65970414