Ledelsesværktøjer i Excel

Dette kursus er for dig, der som leder/chef har arbejdet en del i Excel og ønsker at udbygge færdigheder til en mere avanceret brug af programmet. På kurset tager vi fat i nogle af de typiske problemstillinger, scenarier og funktioner, der er behov for, at du som leder mestrer, når du vil effektivisere din anvendelse af Excel.
Vi ser for eksempel på import, avancerede beregninger, konsolidering og analyse af data.
Du får også masser af tips og tricks til opstilling af data og præsentation af nøgletal

Kurset henvender sig til

Kurset henvender sig til ledere, der anvender Excel, og som gerne vil effektivisere brugen af værktøjet.

Ledere, der vil få de gode tips til at spare tid, lære om smarte måder at håndtere og bearbejde data og beregninger på, samt få inspiration til bedre præsentation af resultater.

Forudsætninger

Et rigtigt godt kendskab til Excel, kombineret med en del erfaring i brug af programmet


Kursusindhold

Vi gennemgår følgende punkter

Tips og tricks workshop

  •  Vi starter med nogle hurtige og effektive øvelser med opbygning af en model
  •  Brug fyldhåndtaget optimalt
  •  Hurtig og flot formatering
  •  Nem markering og navigering samt autodisposition
  •  Effektiv kopiering af formler og funktioner

Behandling af data

  •  Import mellem Excel og virksomhedens systemer
  •  Konvertering mellem tekst, tal, dato og klokkeslæt
  •  Oprydning i importerede data, blandt andet fjernelse af uønskede tegn
  •  Brug af autofilter og avanceret filter til overblik og udsøgning af relevant information
  •  Brug opslagsfunktioner til at sammenkæde og finde værdier efter kriterier i f.eks. flere ark

Kontrol af dine regneark

  • Få gode metoder til fejlsøgning af kvalitetssikring af dine modeller
  • Sådan får du korrekte formler og sammenhænge
  • Sikkerhed for korrekte data ved import og konvertering
  • Brug datavalidering til at sikre korrekte indtastninger

Opsummering af nøgletal og økonomisk status i rapporter

  • Opbygning af læsevenlige rapporteringsskemaer
  • Gør dine regneark og modeller nemme og overskuelige for andre
  • Lær at samle data fra mange ark i overskuelige rapporter

Professionel præsentation af rapporter

  • Lær at formidle nøgletal og at generere rapporter
  • Lav informative diagrammer og præsenter dem meningsfuldt
  • Lær at bruge pivottabeller til interaktive rapporter
  • Brug pivottabellernes faciliteter til at synliggøre mål og delmål

Integration i MS Office-pakken

  • Opret rapporter i Word med kæde til Excel-data
  • Indsæt kæder i PowerPoint til dine Excel data og diagrammer
  • Benyt elementer fra andre programmer i Excel

Bliv introduceret til makroer i Excel

  • Lær at indspille og anvende makroer, blandt andet til opdatering af data
  • Lær at oprette dine egne formler
  • Lav automatisering, så arbejdet lettes for andre brugere
  • Ret og tilpas makroer i Visual Basic for Applications (VBA)

Forøg effektiviteten i hverdagen

  •  Lær genveje og smarte arbejdsrutiner, der sparer tid og sikrer præcision
  •  Få tips til oprydning i data, opsplitte for- og efternavn, undgå dubletter og fjerne overflødige mellemrum




Kursusdato


Praktiske oplysninger

Pris: kr. 8.500,- (ex. moms)
Kursusstart: 29 august 2019
Varighed: 2 dage (09:15 - 16:00)
Bemærk: Herlev
Sted Herlev


Er I flere fra samme virksomhed, som skal på kursus? Så kan der være penge at spare med et virksomhedskursus

Læs mere om virksomhedskurser her

Andre populære kurser


Aktuelt

It-kontrakter for praktikere - næste kursus starter den 28. januar 2020
Det er afgørende for alle organisationers brug af it, at deres it-kontrakter understøtter forretningen og ikke indeholder uhensigtsmæssige faldgruber. I takt med et stigende antal it-kontrakter og øget kompleksitet i it-landskabet er det blevet både sværere og vigtigere at sikre gode it-kontrakter. En dårlig kontrakt kan betyde store omkostninger. På dette kursus bliver du klædt på til netop at håndtere både små og store it-kontrakter i praksis.
Se det fulde program her!

Digital markedsføring og personoplysninger
- næste kursus starter torsdag den 19. februar 2020
På kurset får du viden og praktisk indføring i mulighederne og faldgruberne ved markedsføringskampagner og brug af personoplysninger under GDPR, og du får en praktisk indføring i reglerne i den nye markedsføringslov og juraen ved brug af de mest anvendte platforme og teknologier.
Se det fulde program her!


GDPR - fokus på løbende drift og vedligeholdelse af compliance for praktikere
Sådan drifter du GDPR-complianceprojektet efter det er implementeret. På kurset får du praktiske og konkrete råd til, hvordan du kontinuerligt sikrer dokumentation for overholdelse af GDPR og databeskyttelsesloven.
Se hele programmet her!

Projektledelse Grundlæggende - med fokus på de grundlæggende værktøjer
Lær de mest grundlæggende elementer i et projektforløb. Du vil få værktøjer til selv at kunne planlægge og gennemføre et projekt sammen med dit projektteam
Se det fulde program her!

Kursuslokaler udlejes med og uden PC
Har du brug for et undervisningslokale med plads til op til 15 deltagere, så kan vi tilbyde fuldt udstyrede lokaler. Pris pr. dag 3.500.- kr. Forplejning 200.- kr. pr. person pr. dag.
Inkl. i prisen er teknisk support og service. Interesseret?
Kontakt os på telefon 77 300 123 og hør mere.


Hørkær 18
2730 Herlev
Tlf: 77 300 123
Email: idgkurser@idg.dk
CVR: 65970414