Google Ads kursus udvidet

du lære, hvordan du udnytter Google Ads’ avancerede værktøjer og funktioner? Vil du have viden om, hvordan du bruger forskellige budstrategier til at sænke prisen og øge kvaliteten af dine Ads annoncer?

Kursusmål

  • Opnå et udvidet kendskab til Google Ads og de mere avancerede funktioner
  • Introduktion til dynamiske søgeord, søgeannoncer og automatisering
  • Lær hvordan du effektivt kan optimere dine kampagner, så du på sigt kan sænke prisen på dine udgifter og øge kvaliteten af dine annoncer
  • Lær at arbejde med remarketing og Google Shopping
  • Få indblik i, hvordan store, succesfulde kampagner kører i Google Ads
  • Lær hvordan du arbejder med Quality Score og forbedrer din rangering

Kurset henvender sig til

Dette kursus henvender sig til dig, som allerede har erfaring med arbejdet i Google Ads´. Kurset har fokus på de mere avancerede funktioner og værktøjer i Ads`og giver dig de bedste forudsætninger for at opnå succes med din annoncering.

Forudsætninger

Kurset kræver erfaring med arbejdet i Google Ads`. Hvis du ikke har det, så anbefaler vi, at du i første omgang tager vores grundlæggende kursus i Ads`


Kursusindhold

DIGITALT BUDGET

Når du arbejder med Google Ads, skal du glemme den traditionelle budgettankegang. I Ads skal du bruge et budget, hvor nøgleindikatorerne er CPC (pris pr. klik) og CPA (pris. pr. kundehvervning). Det kan være en fordel at annoncere med et ubegrænset budget, hvis du formår at indfri dine mål. Det vil vi gennemgå mere detaljeret på kurset, og du vil få konkrete redskaber til at gøre det nemmere for dig selv.

KAMPAGNEOPSÆTNING- OG STRATEGI

Du lærer at opsætte kampagner fra bunden. Du bliver klædt på til at kunne udforme den rette kampagnestruktur- og strategi, der skal hjælpe med at indfri dine målsætninger. Vi kommer vidt omkring alle relevante funktioner, herunder enheder, geografiske områder og målgrupper. Derudover lærer du om forskellige budstrategier.

OPTIMERING OG VEDLIGEHOLDELSE

Der er mange, der begår fejl i kampagneopsætningen, og derfor bliver det sjældent en succes. Derudover begynder det hårde arbejde først, når kampagnen er aktiveret. Når du arbejder med Ads, er det nemlig selve vedligeholdelses- og optimeringsdelen, der skal have 100 % fokus. Man bliver aldrig færdig med at optimere sine kampagner.

SØGEORDSANALYSER OG BUDGIVNING

I Ads er det alfa og omega, at du vælger de rette søgeord. Søgeordene skal passe til dine annoncer og landingssider. Helt basalt handler det om at skabe relevans til brugeren og yde en kvalitetsoplevelse. Det belønner Google dig for i form af billigere klikpriser og et højere kvalitetsresultat. På kurset vil du lære om forskellige søgeordstyper, og hvordan du sammensætter dem i forskellige annoncegrupper. Du lærer at lave søgeordsanalyser og ekskludere irrelevante søgetermer.

AVANCERET ADS

Du vil også få indblik i værdifulde funktioner, der for den nye annoncør kan synes komplekse. Hvis du har det grundlæggende på plads, vil vi bygge ovenpå med remarketing, målgruppeanalyser, automatisering af processer, tilskrivning og attributionsmodeller og displaynetværket. Du vil også blive vist rundt i søgeordsplanlægningen, hvor du kan måle konkurrencen og søgevolumen på hvert enkelt søgeord og få hjælp til at afgive bud.

Før kursusstart vil du blive kontaktet af underviseren, så I kan afstemme behov og ønsker for kurset. Kurset afholdes i Aarhus, Odense og København.

 


Kursusdato


Praktiske oplysninger

Pris: kr. 3.995,- (ex. moms)
Kursusstart: 26 august 2019
Varighed: 1 dag (09:00 - 15:30)
Bemærk: Bemærk: Der er max. 5 deltagere pr. hold.
Sted Kursusfabrikken ApS (Århus Åben kursus)


Er I flere fra samme virksomhed, som skal på kursus? Så kan der være penge at spare med et virksomhedskursus

Læs mere om virksomhedskurser her

Andre populære kurser


Aktuelt

It-kontrakter for praktikere - næste kursus starter den 28. januar 2020
Det er afgørende for alle organisationers brug af it, at deres it-kontrakter understøtter forretningen og ikke indeholder uhensigtsmæssige faldgruber. I takt med et stigende antal it-kontrakter og øget kompleksitet i it-landskabet er det blevet både sværere og vigtigere at sikre gode it-kontrakter. En dårlig kontrakt kan betyde store omkostninger. På dette kursus bliver du klædt på til netop at håndtere både små og store it-kontrakter i praksis.
Se det fulde program her!

Digital markedsføring og personoplysninger
- næste kursus starter torsdag den 19. februar 2020
På kurset får du viden og praktisk indføring i mulighederne og faldgruberne ved markedsføringskampagner og brug af personoplysninger under GDPR, og du får en praktisk indføring i reglerne i den nye markedsføringslov og juraen ved brug af de mest anvendte platforme og teknologier.
Se det fulde program her!


GDPR - fokus på løbende drift og vedligeholdelse af compliance for praktikere
Sådan drifter du GDPR-complianceprojektet efter det er implementeret. På kurset får du praktiske og konkrete råd til, hvordan du kontinuerligt sikrer dokumentation for overholdelse af GDPR og databeskyttelsesloven.
Se hele programmet her!

Projektledelse Grundlæggende - med fokus på de grundlæggende værktøjer
Lær de mest grundlæggende elementer i et projektforløb. Du vil få værktøjer til selv at kunne planlægge og gennemføre et projekt sammen med dit projektteam
Se det fulde program her!

Kursuslokaler udlejes med og uden PC
Har du brug for et undervisningslokale med plads til op til 15 deltagere, så kan vi tilbyde fuldt udstyrede lokaler. Pris pr. dag 3.500.- kr. Forplejning 200.- kr. pr. person pr. dag.
Inkl. i prisen er teknisk support og service. Interesseret?
Kontakt os på telefon 77 300 123 og hør mere.


Hørkær 18
2730 Herlev
Tlf: 77 300 123
Email: idgkurser@idg.dk
CVR: 65970414