Kom godt i gang med Office 365 kursus

På kurset får du et indblik i nogle af de mange apps som efterhånden er kommet til Office 365. Hvad kan de hver for sig, og hvad kan de i fællesskab? Samarbejde er et af hovedkoncepterne i Office 365 og mange apps i Office 365 har en tæt samhørighed. Vi ser bl.a. på deling af information og filer, samt hvordan Office 365 kan bidrage til mere effektivt samarbejde og produktivitet for dig og dine kolleger.

Vi arbejder med online-versionerne af Word, Excel, PowerPoint og OneNote og ser på, hvad de indeholder af generelle faciliteter, og hvilke umiddelbare forskelle disse har i forhold til de installerede versioner. Vi gennemgår også muligheden for samtidig redigering i Office online-produkterne.

Du bliver præsenteret for Outlook, OneDrive, Skype, Sway, Delve, Planner og ikke mindst de to samarbejdsværktøjer Grupper og Teams.

Kurset henvender sig til

Forudsætninger

Der er ingen forudsætninger for deltagelse på kurset, men vi antager, at du er vant til at arbejde i en Internet Browser.


Kursusindhold

Intro

En kort introduktion til Office 365 brugerfladen.

OneDrive for Business

Opbevar dine filer tilgængeligt, del og samarbejd med andre. Rediger online uden at have behov for at have installeret Office.

  • Del adgang til at læse/redigere
  • Rediger flere personer på samme tid i dokumenter
  • Brug online apps
  • Én version af dokumentet

 

Outlook

Der er et par funktioner i Outlook, som mange ikke kender, og/eller som er ret nye.

  • Clutter funktion / Focused Mailbox
  • Vedhæft med OneDrive
  • Hold styr på dine samtaler

 

Groups

En nem måde at oprette ad hoc grupper på, som gør det nemmere at samarbejde.

  • Opret en gruppe fra Outlook eller OneDrive
  • Hold let styr på jeres fælles dokumenter, samtaler og notesbøger

 

Planner

Hold styr på gruppens arbejdsopgaver.

  • Se mine arbejdsopgaver
  • Tildel opgaver til andre
  • Samlet overblik over aktuelle opgaver

 

Video

Dér, hvor du kan have virksomhedens interne videoer.

  • Upload video
  • Se video
  • Link til video

 

Delve

Visning af relevant indhold, som dine kollegaer arbejder på.

  • Overblik over relevant indhold for dig
  • Søgning i Delve
  • Se hvad dine kollegaer arbejder på

 

Yammer

Det interne sociale og faglige netværk, som supplerer de øvrige kommunikationsværktøjer.

  • Faglig og social intern samarbejds- og kommunikationsløsning
  • Udveksling af ideer, nyheder og tanker
  • Giv og få ros fra kollegaer
  • Konversation om specifikke emner

 

Sway

Et webværktøj til at oprette interaktive, dynamiske præsentationer.

  • Opret en Sway
  • Indsæt billeder, link og tekst
  • Vælg og tilret design
  • Andre kilder
  • Visning af Sway

 

Teams

Teams og kanaler hjælper dig, og de mennesker, du arbejder sammen med, til at blive organiseret med mere fokuserede samtaler.

  • Chat med de andre deltagere
  • Styr kommunikation og information med kanaler
  • Gør information nemt tilgængeligt med faner
  • Administrer deltagere

 

Skype for Business

”Her og nu”-kommunikation med bl.a. chat, lyd, video og deling af skærm.

  • Online status
  • Chat
  • Online møder
  • Del skærm/applikation med deltagere

 

Office Online

Gennemgang af brugerfladen i Office Online (Word, Excel, PowerPoint og OneNote).

  • Office Online brugerfladen
  • Generelle forskelle i brugerfladen i forhold til installerede udgaver
  • Navngivning/Omdøbning, Gem som kopi, Download en kopi, Download som PDF
  • Deling af Office dokumenter
  • Liste med vigtigste forskelle i forhold til de installerede versioner
  • Samtidig redigering i Office dokumenter
  • Excel Online Undersøgelser
  • PowerPoint OnLine Brug af figurer
  • PowerPoint Online/365 Designidéer
  • OneNote Online: Brug af sektioner og sider

 

 

Kursusdato


Praktiske oplysninger

Pris: kr. 3.500,- (ex. moms)
Kursusstart: 18 marts 2020
Varighed: 1 dag (09:00 - 16:00)
Sted København


Er I flere fra samme virksomhed, som skal på kursus? Så kan der være penge at spare med et virksomhedskursus

Læs mere om virksomhedskurser her

Andre populære kurser


Aktuelt

Digital markedsføring og personoplysninger - næste kursus starter torsdag den 24. oktober og der er få ledige pladser
På kurset får du viden og praktisk indføring i mulighederne og faldgruberne ved markedsføringskampagner og brug af personoplysninger under GDPR, og du får en praktisk indføring i reglerne i den nye markedsføringslov og juraen ved brug af de mest anvendte platforme og teknologier.
Se det fulde program her!


GDPR - fokus på løbende drift og vedligeholdelse af compliance for praktikere
Sådan drifter du GDPR-complianceprojektet efter det er implementeret. På kurset får du praktiske og konkrete råd til, hvordan du kontinuerligt sikrer dokumentation for overholdelse af GDPR og databeskyttelsesloven.
Se hele programmet her!

Projektledelse Grundlæggende - med fokus på de grundlæggende værktøjer
Lær de mest grundlæggende elementer i et projektforløb. Du vil få værktøjer til selv at kunne planlægge og gennemføre et projekt sammen med dit projektteam
Se det fulde program her!

Kursuslokaler udlejes med og uden PC
Har du brug for et undervisningslokale med plads til op til 15 deltagere, så kan vi tilbyde fuldt udstyrede lokaler.
Inkl. i prisen er fuld forplejning samt teknisk support og service.
Interesseret?
Kontakt os på telefon 77 300 123 og hør mere.


Hørkær 18
2730 Herlev
Tlf: 77 300 123
Email: idgkurser@idg.dk
CVR: 65970414