Social media manager kursus

På dette 2 dages kursus i sociale medier vil du bl.a. lære, hvordan du kan arbejde strategisk med SoMe og influencer marketing. Du vil blive introduceret til uundværlige værktøjer, målrettet annoncering, community management, indholdsstrategier, customer journey mapping og meget mere. Du vil også lære, hvordan man fastsætter KPI’er og måler ROI af indsatsen på sociale medier.

Kursusmål

  • Lær hvordan du udvikler en strategisk ramme, der kan sikre succes
  • Få praktisk erfaring med Facebook, Instagram, LinkedIn og YouTube, og opnå en forståelse for, hvordan du udnytter de forskellige muligheder
  • Bliv klædt på til arbejdet med community management, herunder dialog, relationer og loyalitetsopbygning
  • Få viden om influencer marketing og arbejdet med eks. bloggere
  • Målrettet annoncering, kampagneplanlægning og retargeting
  • Erfaring med at arbejde med målgrupper og kundetyper
  • Få konkrete værktøjer til indholdsstrategi, planlægning og din kommunikationsprofil samt tone-of-voice.
  • Få tips og tricks til at lave gode videoer til Facebook og YouTube.
  • Lær hvordan du analyserer, afrapporterer og måler effekten af dit arbejde, så du kan påvise en positiv ROI
  • Bliv bekendt med mulighederne i alternative kanaler såsom Twitter, Snapchat mm.
  • Få styr på relevant jura

 

Kurset henvender sig til

Kurset tager udgangspunkt i dine aktuelle behov. Dette 2 dages kursus er for dig, der vil arbejde professionelt med social markedsføring. Hvis du i stedet er interesseret i at dykke ned i et enkelt medie, udbyder vi også 1 dags kurser i Facebook annoncering, Facebook, LinkedIn, content marketing m.m.

Forudsætninger

Det kræver ingen forudgående erfaring med markedsføring på de sociale medier for at kunne deltage på dette 2 dages kursus.


Kursusindhold

Strategisk ramme

På kurset vil du lære, hvordan du udarbejder en strategisk ramme, der kan sikre værdi på bundlinjen. Du vil få praktisk erfaring med konkurrent- og målgruppeanalyse samt opstilling af relevante KPI’er. Efter SoMe kurset vil du være i stand til at udarbejde en social media strategi, der matcher jeres overordnede markedsføringsstrategi.

Community management

På de sociale medier har du mulighed for at komme i kontakt med potentielle kunder og øge salget. Det er afgørende, at du formår at indgå i konstruktive dialoger, og at du engagerer dine følgere gennem gode, relevante opdateringer. På kurset vil du lære om community management, relations- og loyalitetsopbygning.

Uundværlige værktøjer

På kurset vil du blive præsenteret for uundværlige værktøjer til arbejdet med de sociale medier. Du vil få praktisk erfaring med at uarbejde en redaktionel kalender, community management tools, Facebook Business Manager m.m. Målet er, at du selv skal kunne arbejde professionelt med de mange værktøjer efter kurset.

Analyse og effektmåling

Du vil lære, hvordan du måler effekten af din indsats og dine aktiviteter på de sociale medier, så du kan sikre, at I skaber værdi på bundlinjen. Du vil lære om måling af KPI’er og få praktisk erfaring med relevante analyse- og effektmålingsværktøjer, som du kan bruge i dit arbejde efter kurset.

Annoncering og kampagnestrategi

I løbet af kurset vil du få praktisk erfaring med selv at arbejde med annoncering på både Facebook, Instagram og LinkedIn. Du vil få erfaring med forskellige kampagneformer, budstrategier, Facebook pixel, segmentering og retargeting. Efter kurset vil du være i stand til at arbejde professionelt med annoncering på de sociale medier.


Kursusdato


Praktiske oplysninger

Pris: kr. 6.500,- (ex. moms)
Kursusstart: 2 september 2019
Varighed: 2 dage (09:00 - 15:30)
Bemærk: Max. 5 deltagere pr. hold.
Sted København


Er I flere fra samme virksomhed, som skal på kursus? Så kan der være penge at spare med et virksomhedskursus

Læs mere om virksomhedskurser her

Andre populære kurser


Aktuelt

It-kontrakter for praktikere - næste kursus starter den 28. januar 2020
Det er afgørende for alle organisationers brug af it, at deres it-kontrakter understøtter forretningen og ikke indeholder uhensigtsmæssige faldgruber. I takt med et stigende antal it-kontrakter og øget kompleksitet i it-landskabet er det blevet både sværere og vigtigere at sikre gode it-kontrakter. En dårlig kontrakt kan betyde store omkostninger. På dette kursus bliver du klædt på til netop at håndtere både små og store it-kontrakter i praksis.
Se det fulde program her!

Digital markedsføring og personoplysninger
- næste kursus starter torsdag den 19. februar 2020
På kurset får du viden og praktisk indføring i mulighederne og faldgruberne ved markedsføringskampagner og brug af personoplysninger under GDPR, og du får en praktisk indføring i reglerne i den nye markedsføringslov og juraen ved brug af de mest anvendte platforme og teknologier.
Se det fulde program her!


GDPR - fokus på løbende drift og vedligeholdelse af compliance for praktikere
Sådan drifter du GDPR-complianceprojektet efter det er implementeret. På kurset får du praktiske og konkrete råd til, hvordan du kontinuerligt sikrer dokumentation for overholdelse af GDPR og databeskyttelsesloven.
Se hele programmet her!

Projektledelse Grundlæggende - med fokus på de grundlæggende værktøjer
Lær de mest grundlæggende elementer i et projektforløb. Du vil få værktøjer til selv at kunne planlægge og gennemføre et projekt sammen med dit projektteam
Se det fulde program her!

Kursuslokaler udlejes med og uden PC
Har du brug for et undervisningslokale med plads til op til 15 deltagere, så kan vi tilbyde fuldt udstyrede lokaler. Pris pr. dag 3.500.- kr. Forplejning 200.- kr. pr. person pr. dag.
Inkl. i prisen er teknisk support og service. Interesseret?
Kontakt os på telefon 77 300 123 og hør mere.


Hørkær 18
2730 Herlev
Tlf: 77 300 123
Email: idgkurser@idg.dk
CVR: 65970414