Design af rapporter med Power BI kursus

Dette Power BI kursus er lavet til dig, der skal designe og oprette flotte og brugervenlige rapporter i Power BI. Vi vil lære dig, hvordan du med Power BI kan anvende data fra forskellige typer af datamodeller, som f.eks. kuber oprettet med SQL Server Analysis Services og relationelle databaser for derefter at kunne visualisere dine data i rapporter

Kursusmål


  • Oprette rapporter med data fra eksisterende Datamodeller (Kuber) – og dermed visualisere dine data
  • Designe og formatere rapporter/Dashboards – for at få et bedre overblik over dine data - enten via skærmbilleder eller via rapporter
  • Implementere filtre og interaktivitet i rapporter og Dashboards – så du altid ser en opdateret version af dine data og kun lige hvad du skal bruge
  • Dele rapporter- og Dashboards med andre

Kurset henvender sig til

Henvender sig til dig der skal i gang med at arbejde med rapportering i Power BI, hvor du anvender eksisterende datamodeller.

Skal du også arbejde med at udtrække, manipulere og analysere data, så vil vi i stedet anbefale kurset "Analyser og visualiser med Power BI.

Forudsætninger

På kurset lærer du ikke at opbygge datamodeller. Derfor vil det være optimalt, hvis du har et overordnet kendskab til datamodeller.

Kursusindhold



Modul 1 – Introduktion til Power BI

Vi starter med at lære dig om de værktøjer og services som er tilknyttet Power BI. Du vil blive introduceret til Power BI Desktop, som er det værktøj vi efterfølgende anvender på kurset til udvikling af dine rapporter. 

  • Introduktion til Power BI
  • Introduktion til Power BI Desktop

Modul 2 – Introduktion til datamodeller

Du introduceres til forskellige typer af datamodeller og hvordan du opretter forbindelse til disse fra Power BI Desktop - for derefter at kunne udvikle rapporter og analyser. Du vil efterfølgende have en forståelse af forskellene mellem kuber, oprettet med SQL Server Analysis Services, og data i relationelle databaser. Du vil desuden have kendskab til blandt andet brugen af stjerneskema, measures og hierarkier. 

  • Introduktion til stjerneskema
  • Data i relationelle databaser
  • Introduktion til SQL Server Analysis Services og kuber
  • Measures og hierarkier
  • Quick Measures

Modul 3 – Rapporter og visualiseringer

Vi vil give dig gode principper inden for rapportdesign, og vi vil lære dig at anvende de indbyggede visualiseringer i Power BI. Du vil efterfølgende være i stand til oprette rapporter og konfigurere- og formatere visualiseringer. 

  • Gode principper for rapportdesign
  • Tabeller, matricer og grafer
  • Plotning af geografiske data
  • Formatering af de forskellige Visuals
  • Import af yderligere Visuals fra Marketplace

Modul 4 – Slicers og filtre i rapporter

I dette modul lærer du at anvende Slicers og filtre i rapporter for at kunne udvælge dine data korrekt. Du vil efterfølgende være i stand til at oprette og bruge filtre på forskellige niveauer. Og du vil kunne kontrollere filtre mellem visualiseringer samt synkronisere Slicers på tværs af flere rapportsider. 

  • Filtre mellem visualiseringer
  • Baggrundsfiltre
  • Slicers
  • Synkronisering af Slicers mellem sider

Modul 5 – Rapporter og Interaktivitet

Du skal her lære at oprette interaktive rapporter ved at anvende tooltips, drill-down og bogmærker. Du vil efterfølgende kunne oprette rapporter, hvor du og andre brugere kan navigere i rapporterne, fx ved brug af knapper. 

  • Tooltips og Page Tooltips
  • Hierarkier og Drill-Down
  • Drill-Through
  • Bogmærker og knapper

Modul 6 – Rapporter og Layout

Her skal du prøve at tilrette layoutet i rapporter mht. sidestørrelse, baggrundsbilleder m.m. så du kan forberede rapporter til forskellige platforme, såsom web og mobil. 

  • Sidestørrelse
  • Baggrundsbilleder
  • Temaer
  • Layout

Kursusdato


Praktiske oplysninger
Pris:
kr. 4.500,- (ekskl. moms)
Kursusstart:
5 august 2020
Varighed:
1 dag (09:00 - 16:00)
Sted:
København


Er I flere fra samme virksomhed, som skal på kursus? Så kan der være penge at spare med et virksomhedskursus

Læs mere om virksomhedskurser her

Andre populære kurser


Aktuelt

Corona og IDG Kurser
IDG Kurser har lukket ned i indtil videre 2 uger, således at der ikke afholdes kurser på vores adresse. Vi modtager fortsat meget gerne kursustilmeldinger og behandler dem på sædvanlig vis. Derfor kan du stadig planlægge kursusdeltagelse ud i fremtiden. Vi følger løbende udviklingen tæt og håber at kunne byde dig velkommen til kursus hos os igen i april.

Har du set vores store udbud af e-learningskurser:
Med e-learning kan du sidde i ro og mag med din PC og blive opdateret på netop det, du har brug for. Vores e-learningskurser er alle af høj kvalitet og mange af dem er certificeringskurser.
Du kan se meget mere her

Microsoft Teams: Samarbejde på distancen - 2 timers online kursus:
Kurset henvender sig til alle, der vil anvende Teams som kommunikationsmiddel mellem medarbejderne i en virksomhed/organisation. Kurset er for dig, der vil lære at anvende de vigtigste funktionaliteter, såsom indlæg (mails), onlinemøder, chat og fildeling inden for et team.
Du kan se meget mere her

GDPR - Udvidet kursus med fokus på løbende drift og vedligeholdelse
Online kursus 2 x 3 timer
Sådan drifter du GDPR-complianceprojektet efter det er implementeret. På kurset får du praktiske og konkrete råd til, hvordan du kontinuerligt sikrer dokumentation for overholdelse af GDPR og databeskyttelsesloven.
Du kan se meget mere her


Kursuslokaler udlejes med og uden PC
Har du brug for et undervisningslokale med plads til op til 15 deltagere, så kan vi tilbyde fuldt udstyrede lokaler. Pris pr. dag 3.500.- kr. Forplejning 200.- kr. pr. person pr. dag.
Inkl. i prisen er teknisk support og service. Interesseret?
Kontakt os på telefon 77 300 123 og hør mere.


Hørkær 18
2730 Herlev
Tlf: 77 300 123
Email: idgkurser@idg.dk
CVR: 65970414