SharePoint Governance workshop

Kursusmål

Et af de essentielle aspekter ved introduktionen af SharePoint i din organisation er Governance. Det er gennem et kvalificeret arbejde med Governance aspekterne, at I sikrer, at jeres investering i SharePoint udmønter sig i reel værdi.

Du vil få et grundigt indblik i, hvordan I kan arbejde med disse elementer og blive godt klædt på til at arbejde med Governance i jeres organisation.

Lukket workshop hos jer? Denne workshop er super velegnet til at foregå hos jer for en gruppe af relevante personer.

SharePoint er som en sweizerkniv af værktøjer og muligheder, og netop derfor er det afgørende at arbejde med Governance:

Hvilke af de mange muligheder, der ligger i platformen er de rigtige og mest relevante for jer
-på kort og på lang sigt?

Hvordan får I jeres brugere med ombord og til at købe ind på tanken om SharePoint som organisationens centrale samlingspunkt?
Hvem ejer jeres portal?
Hvor er portalen organisatorisk forankret?

Og vigtigst af alt:
-Hvordan sikrer I at jeres portal ikke sander til:
at folk har adgang til den viden, de behøver
at rettighederne respekteres
at jeres strategiske mål nås.

Kort sagt: Hvordan sikrer I et værdifuldt afkast af jeres investering?

Det er igennem et grundigt arbejde med jeres Governance-setup, at I sikrer den rette struktur, får klarlagt informations-ejerskab, rettigheder og ikke mindst får forankret platformen solidt i jeres organisation.

Governance i en SharePoint sammenhæng betyder noget forskelligt for forskellige mennesker, og der findes et hav af paradigmer og tilgange til emnet. På workshoppen arbejder vi med at få samlet trådene og defineret de forskellige elementer i et Governance-setup. Som deltager vil du på workshoppen blive guidet igennem de forskellige essentielle dele af et sådant arbejde, så de giver mening for dig i forhold til dine konkrete udfordringer og rammer.

Workshoppen er interaktiv, hvor du som deltager vil blive inddraget og få rig mulighed for at blive inspireret af andre, der også arbejder med SharePoint Governance. Der vil naturligvis løbende være mulighed for spørgsmål og erfaringsudveksling.

SharePoint team har udviklet workshoppen på baggrund af praktiske erfaringer med SharePoint projekter i virksomheder og organisationer. Workshoppen vil ikke som udgangspunkt gå ind i meget specifikke SharePoint funktionalitet, men operere på et højere plan. Dog vil der være rig mulighed for at spørge ind til de forskellige områder i platformen og dens muligheder.

Kurset henvender sig til

Workshoppen henvender sig til dig, der:
- Er i opstartsfasen af en SharePoint-implementering

- Har en SharePoint løsning, som trænger til at blive revitaliseret/oprydning, mere og bedre struktur og kontrol og bruger-engagement

Forudsætninger

Du kan være medlem af en portalgruppe, portalejer, projektleder, deltager i projektgruppe, ejer af divisionsområde m.v. Det er dog essentielt, at du har et basalt kendskab til SharePoint og samtidig er involveret i jeres SharePoint portal på en eller anden led.

Kursusindhold

Introduktion til SharePoint Governance
  • Definitioner, teorier og koncepter
Forankring
  • Platformens forankring i organistionen
  • Introduktion til de forskellige modeller samt vigtige aspekter af den organisatoriske forankring
Informations-arkitektur
  • Introduktion og definitioner
  • Metoder til fastlæggelse af informations-arkitektur
User Adoption
  • Balancen mellem empowerment og kontrol
  • Inddragelse og engagement
Træning
  • Niveauer, formater og strategi
Rettigheder
  • Implementering af rettigheder
  • Sikring og styring af rettigheder

Kursusmateriale

Der udleveres ikke decideret kursus- eller undervisningsmateriale i forbindelse med seminaret. Der udleveres en bog som inspiration.


Kursusdato


Praktiske oplysninger
Pris:
kr. 3.800,- (ekskl. moms)
Kursusstart:
10 juni 2020
Varighed:
1 dag (09:00 - 16:00)
Sted:
København
Bemærk:
København.


Er I flere fra samme virksomhed, som skal på kursus? Så kan der være penge at spare med et virksomhedskursus

Læs mere om virksomhedskurser her

Andre populære kurser


Aktuelt

Corona og IDG Kurser
IDG Kurser har lukket ned i indtil videre således at der ikke afholdes kurser på vores adresse. Vi modtager fortsat meget gerne kursustilmeldinger og behandler dem på sædvanlig vis. Derfor kan du stadig planlægge kursusdeltagelse ud i fremtiden. Vi følger løbende udviklingen tæt og håber at kunne byde dig velkommen til kursus hos os igen i maj.

Har du set vores store udbud af e-learningskurser:
Med e-learning kan du sidde i ro og mag med din PC og blive opdateret på netop det, du har brug for. Vores e-learningskurser er alle af høj kvalitet og mange af dem er certificeringskurser.
Du kan se meget mere her

Microsoft Teams: Samarbejde på distancen - 2 timers online kursus:
Kurset henvender sig til alle, der vil anvende Teams som kommunikationsmiddel mellem medarbejderne i en virksomhed/organisation. Kurset er for dig, der vil lære at anvende de vigtigste funktionaliteter, såsom indlæg (mails), onlinemøder, chat og fildeling inden for et team.
Du kan se meget mere her

GDPR - Udvidet kursus med fokus på løbende drift og vedligeholdelse
Online kursus 2 x 3 timer
Sådan drifter du GDPR-complianceprojektet efter det er implementeret. På kurset får du praktiske og konkrete råd til, hvordan du kontinuerligt sikrer dokumentation for overholdelse af GDPR og databeskyttelsesloven.
Du kan se meget mere her


Kursuslokaler udlejes med og uden PC
Har du brug for et undervisningslokale med plads til op til 15 deltagere, så kan vi tilbyde fuldt udstyrede lokaler. Pris pr. dag 3.500.- kr. Forplejning 200.- kr. pr. person pr. dag.
Inkl. i prisen er teknisk support og service. Interesseret?
Kontakt os på telefon 77 300 123 og hør mere.


Hørkær 18
2730 Herlev
Tlf: 77 300 123
Email: idgkurser@idg.dk
CVR: 65970414