Excel kursus for administrationen

Udfør dine arbejdsopgaver langt mere effektivt med et indgående kendskab til de mange muligheder, som Excel giver dig.

Kurset henvender sig til

Sekretærer og administrative medarbejdere, der ønsker et kursus, der har fokus på de funktioner i Excel der er relevante for dine arbejdsopgaver.

Forudsætninger

Kendskab til grundlæggende Windows-funktioner.


Kursusindhold

Vi gennemgår følgende:

Et professionelt layout?

  • Grundprincipper til et godt layout.
  • Formater til forskellige typer af information.
  • Rammer og streger - læsevenlighed.
    
Excel's nyttige og enkle funktioner og formler.

  • Simple statistikker og beregning af gennemsnit og procent.
  • Funktioner til beregning af data fra dine lister.
    
Hvordan du formaterer tal.
Hvordan du kan beskytte områder i din model.

  • Beskyt dine formler, så de ikke overskrives.
  • Indsæt information og forklaringer til andre brugere i dit Excel ark.
    
At navigere i en model og oprettelse af formler.
Brug og oprettelse af navne til at navigere nemmere rundt i en model.
Brugen af navne til at gøre det lettere at oprette og forstå formler.
Lister og oversigter i Excel.
Du planlægger og opbygger en god liste/tabel i Excel.

  • Autofilter og sortering til hurtigt og nemt at finde, det du ønsker.
  • Få en effektiv måde til at søge efter navn og adresse i en liste/tabel.
    
Beregning af data i flere ark og filer.

  • At opstille og redigere i formler på tværs af flere ark.
  • At oprette modeller - fraværsoversigter, månedsrapporter etc.
  • At bruge Excel\\\'s indbyggede automatiske funktioner til at lave beregningerne.
    
Hvad er Pivottabeller, og hvordan kan de bruges?

  • Pivottabeller kan lette dit arbejde og give dig et godt overblik.
  • Oprettelse og redigering af et felt i en Pivottabel.
  • Analyse og opdatering af data.
    
Udform diagrammer og grafer.

  • Oprettelse af mødediagrammer og præsentationer - opgavefordeling, fraværsoversigter, omsætningsudvikling etc.
  • Tegneredskaber i Excel
  • Genvejstaster.

Se en oversigt over alle vores Excel kurser på http://www.idgkurser.dk/side/excel-kurser

 


Kursusdato


Praktiske oplysninger

Pris: kr. 6.720,- (ex. moms)
Kursusstart: 30 oktober 2019
Varighed: 2 dage (09:15 - 16:00)
Bemærk: Afholdes i Herlev
Sted Herlev


Er I flere fra samme virksomhed, som skal på kursus? Så kan der være penge at spare med et virksomhedskursus

Læs mere om virksomhedskurser her

Andre populære kurser


Aktuelt

It Executive Masterclass - næste kursus starter tirsdag den 1. oktober og der er få ledige pladser .
For dig der har brug for ledelsesværktøjer til at styrke din ledelse, innovation og eksekvering i en digital verden. IDG Kursers flagskibsuddannelse til ledere med ansvaret for digitalisering, nye teknologier og de mange forandringer, som følger i kølvandet på datadreven digital ledelse. Læs mere her

Robotic Process Automation - Udvidet RPA 2.0
Vi har bygget videre på vores introduktionskursus til RPA og har sammensat dette udvidede kursusforløb med fokus på de nyeste teknologier som IPA, machine learning og sproggenkendelse. Vi undersøger også, hvordan RPA påvirker organiseringen og rollefordelingerne ude i virksomhederne og hvilke muligheder det giver.
Se hele programmet her!

NYHED!: IT Kriseledelse - Cyber Crisis Management
På vores nyeste digital-sikkerhedskursus får du praktiske værktøjer, solid rådgivning og bliver stresstestet / udfordret af underviserne, Ken Bonefeld og Christian Thygesen
Se det fulde program her!

Kursuslokaler udlejes med og uden PC
Har du brug for et undervisningslokale med plads til op til 15 deltagere, så kan vi tilbyde fuldt udstyrede lokaler.
Inkl. i prisen er fuld forplejning samt teknisk support og service.
Interesseret?
Kontakt os på telefon 77 300 123 og hør mere.


Hørkær 18
2730 Herlev
Tlf: 77 300 123
Email: idgkurser@idg.dk
CVR: 65970414