Excel kursus for administrationen

Udfør dine arbejdsopgaver langt mere effektivt med et indgående kendskab til de mange muligheder, som Excel giver dig.

Kurset henvender sig til

Sekretærer og administrative medarbejdere, der ønsker et kursus, der har fokus på de funktioner i Excel der er relevante for dine arbejdsopgaver.

Forudsætninger

Kendskab til grundlæggende Windows-funktioner.

Kursusindhold

Vi gennemgår følgende:

Et professionelt layout?

  • Grundprincipper til et godt layout.
  • Formater til forskellige typer af information.
  • Rammer og streger - læsevenlighed.
    
Excel's nyttige og enkle funktioner og formler.

  • Simple statistikker og beregning af gennemsnit og procent.
  • Funktioner til beregning af data fra dine lister.
    
Hvordan du formaterer tal.
Hvordan du kan beskytte områder i din model.

  • Beskyt dine formler, så de ikke overskrives.
  • Indsæt information og forklaringer til andre brugere i dit Excel ark.
    
At navigere i en model og oprettelse af formler.
Brug og oprettelse af navne til at navigere nemmere rundt i en model.
Brugen af navne til at gøre det lettere at oprette og forstå formler.
Lister og oversigter i Excel.
Du planlægger og opbygger en god liste/tabel i Excel.

  • Autofilter og sortering til hurtigt og nemt at finde, det du ønsker.
  • Få en effektiv måde til at søge efter navn og adresse i en liste/tabel.
    
Beregning af data i flere ark og filer.

  • At opstille og redigere i formler på tværs af flere ark.
  • At oprette modeller - fraværsoversigter, månedsrapporter etc.
  • At bruge Excel\\\'s indbyggede automatiske funktioner til at lave beregningerne.
    
Hvad er Pivottabeller, og hvordan kan de bruges?

  • Pivottabeller kan lette dit arbejde og give dig et godt overblik.
  • Oprettelse og redigering af et felt i en Pivottabel.
  • Analyse og opdatering af data.
    
Udform diagrammer og grafer.

  • Oprettelse af mødediagrammer og præsentationer - opgavefordeling, fraværsoversigter, omsætningsudvikling etc.
  • Tegneredskaber i Excel
  • Genvejstaster.

Se en oversigt over alle vores Excel kurser på http://www.idgkurser.dk/side/excel-kurser

 


Kursusdato


Praktiske oplysninger
Pris:
kr. 6.720,- (ekskl. moms)
Kursusstart:
29 december 2020
Varighed:
2 dage (09:15 - 16:00)
Sted:
Herlev
Bemærk:
Afholdes i Herlev


Er I flere fra samme virksomhed, som skal på kursus? Så kan der være penge at spare med et virksomhedskursus

Læs mere om virksomhedskurser her

Andre populære kurser


Aktuelt

Cyber Security - har din virksomhed styr på det? Sikkert ikke så meget som I burde.

Derfor kan vi nu præsentere:
Cyber Security for IT&SOC - et 12 dages online kursus
Kurset går i dybden med Cyber Security, så du og din virksomhed bliver klædt på til at forebygge de fejl, der kan ramme overskrifterne i aviserne.
Læs mere og tilmeld dig her

Har du set vores store udbud af e-learningskurser:
Med e-learning kan du sidde i ro og mag med din PC og blive opdateret på netop det, du har brug for. Vores e-learningskurser er alle af høj kvalitet og mange af dem er certificeringskurser.
Du kan se meget mere her

Introduktion til Power BI Desktop
Få en grundig introduktion til Power BI Desktop og lær om de mange muligheder for at lave flotte interaktive og visuelle rapporter, der både virker på computer, tablet og smartphone.
Du kan se meget mere her

GDPR - Udvidet kursus med fokus på løbende drift og vedligeholdelse
Sådan drifter du GDPR-complianceprojektet efter det er implementeret. På kurset får du praktiske og konkrete råd til, hvordan du kontinuerligt sikrer dokumentation for overholdelse af GDPR og databeskyttelsesloven.
Du kan se meget mere her


Kursuslokaler udlejes med og uden PC
Har du brug for et undervisningslokale med plads til op til 15 deltagere, så kan vi tilbyde fuldt udstyrede lokaler. Pris pr. dag 3.500.- kr. Forplejning 200.- kr. pr. person pr. dag.
Inkl. i prisen er teknisk support og service. Interesseret?
Kontakt os på telefon 77 300 123 og hør mere.


Hørkær 18
2730 Herlev
Tlf: 77 300 123
Email: idgkurser@idg.dk
CVR: 65970414