Dette modul giver dig de praktiske færdigheder, der skal til for at skabe den “lærende” organisation, hvor læring og forbedring er dybt forankret i både strategien og det daglige arbejde
Vi gennemgår hvordan Agile og Lean metoder kan udnyttes til at effektivisere forbedringer, og opnå de ønskede resultater langt hurtigere end med traditionelle metoder.
Modulet giver strategiske og praktiske metoder til planlægning og gennemførsel af “continual improvement” med den påkrævede agilitet set med forretningens øjne.
Dette modul er derfor en del af begge streams, både ITIL 4 Managing Professional og ITIL 4 Strategic Leader.
- Forstå nøglekoncepterne i Direct, Plan & Improve
- Forstå omfanget af, hvad der skal styres og/eller planlægges – og vide, hvordan man bruger principper og metoder til at styre og planlægge inden for omfangets kontekst
- Forstå, hvordan man integrerer principper og metoder for governance, risk og compliance i service value system
- Forstå, hvordan man bruger “continual improvement” principper og metoder for alle typer af forbedringer
- Forstå, hvordan man anvender “Organizational Change Management” principper og metoder i forbindelse med styring, planlægning og forbedring
- Forstå, hvordan man bruger principper og metoder fra “måling og rapportering” i forbindelse med styring, planlægning og forbedring
- Forstå, hvordan man styrer, planlægger og forbedrer value streams og practices